GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Music ♥

2011-10-04 | 10:54:49 | Musik/Böcker

Skall strax gå upp till min verkstad och mitt tryckeri och jobba.
Och en viktig del av arbetets flow är musik.
Vad skulle man göra utan musik?

Just nu lyssnar jag återigen helst på 60 och 70tal blandat med min husgud Lars Winnerbäck.

T-rex, John Lennon och Bob Dylan.
En av de bästa låtarna genom tiderna nånsin är Bob Dylans The times they are a changning.
Jag kan itne beskriva med ord nog hur mycket jag älskar den låten.
Hur mycket den inspirerar mig.
Hur mycket den får mig att tänka känna se.
Hur den får mig att återigen känna att jag bara hade velat vara med om 60 och 70talet, vibbarna modet folkrörelserna tidsandan..

Vad lyssnar ni på just nu? Vilken musik inspirerar er?


Kommentera 8 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2011-10-04 - 14:20:00

Måste jag GE MIF FAN på någonting så måste jag lyssna på Dubstep. Gärna Flux. Då får jag liksom saker gjorda.



Behöver jag musik för att sitta ner och bara vara kreativ måste det vara av det lite folkligare slaget. Tom Waits, Bob Dylan, Lou Reed, Leonard Cohen, Kate Bush, Patti Smith, John Lennon eller lite popigare som The Smiths, Pulp, The Who, Bowie, The Cure, The Kinks, The doors, Elton John...



och bara nu på senaste har jag hittat mig själv lyssnandes i timmar på Johnny FLynn. Tips tips, lugnt och fint på något vis.



(Haha oj världens längsta kommentar - men jag blir så engagerad så fort något handlar om musik.)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-04 - 14:58:41

Emma: Härligt! Och åh nej ingen lång kommentar- det finns ju så oändligt mycket att skriva om musik. Älskar´t!



Känns som om vi tänker /känner ganska lika och har mycket lika musiksmak.



Thåström suede och oasis är ju andra favoriter för mig vad gäller att få till ett glatt lynne.

Vill jag bli lite down och eftertänksam funkar weeping willows fint.



Marilyn manons tidga plattor, ramones, black sabbath, judas priest the clash om jag vill få upp pulsen.



Nine inch nail och depeche mode bara för att hamna i ett schysst flow.

S A R A K L I N T B E R G
2011-10-04 - 15:54:58

Melissa Horn är verkligen inspirationsmusik, likaså Patti Smith, Tracy Chapman, Nightwish och musiken i sagan om ringen :)

..:Sarah:..
2011-10-04 - 16:54:29

de är så mycket !

men som dig älskar jag Lasse... :D

sen har vi Otis Gibbs, the XX, Gogol Bordello, Burial, Coco Rosi, Hoffmaestro, Mumford and sons, Nirvana, ochsåvidare !!!



jag <3 musik

..:Sarah:..
2011-10-04 - 17:02:17

sen är jag väldigt sugen på en Dub Step invigning.. måste ta mig ut på nått sånt som den gamla revare jag är ;)

ANNAWII ♥
2011-10-04 - 17:11:10

Jag lyssnar också mycket på Dylan och Lennon för tillfället OCH Dolly Parton. Hon är så förbaskat grym och kan skriva textar som både får en att skratta och gråta :).

Elin Atterstig
2011-10-04 - 21:03:37

Höst och musik går så fint ihop också! Just nu inspirerar Sisters of Mercy, WASP, In Flames, The Knife.. Robyn..

De får mig att tänka, känna och se. Väl uttryckt!

Jessika
2011-10-06 - 17:06:01

Working class hero - John Lennon.

Helt underbar låt.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: