GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

måndagsrubrik och frågestund

2011-11-07 | 10:46:41 | Egocentrerat&Vardagligt



God måndagförmiddag blogosfären. Hoppas ni fått en finfin start på veckan!

Jag har massor att stå i. Tonvis med ordrar att printa/trycka packa och posta. Bokföring och annat pappersarbete på det.
Kundservice och kundtjänstmail. Andra jobb i företaget än AVANNA SHOP. Sen hoppas jag ju på besked idag från Gina Tricot på arbetet jag lämnade in i fredags...*pirrpirr*
Ska försöka vara lite mer bloggaktiv också, vad gäller både inlägg och att svara på kommentarer.

Vill ni köra frågestund?
Senaste veckorna har det droppats in frågor gällande smink, favorittidningar, filmtips, företagstips, teckningstips, favvobloggar med mera.
Kanske vore på tiden igen att sammanställa allt sånt ni undrar i ett nytt inlägg?
Så har ni nån fråga ni undrar över till mig, så Shoot! Ställ den i detta inlägg, ska vi säga i ett dygn framöver.
Och kommer inga frågor så kan jag väl med gott samvete tänka att jag svarat bra ändå.

Och hörrni - Jag låter er shoppa för fraktfritt hela dagen idag med.

www.avanna.se

Kommentera 13 st

Kommentarer
Malin
2011-11-07 - 11:15:50

Vart har din hittat din supersnygga halsduk?



Och stort grattis till Gina Tricot jobbet, du är så värd allt!



Kram Malin

Lisa - tecknar
2011-11-07 - 11:34:23

Hur hittar du inspiration till företagandet? :) Jag menar inte till tecknandet utan mer drivet att hålla igång företaget och utveckla.



Kram

anna
2011-11-07 - 13:05:14

hej Anna - jag undrar hur processen gar till fran att du ritar nagot for hand i ditt block till att det blir tryckt pa en tshirt. Fotar du eller scannar du? Eller ritar du om det med ritplatta? Hur gor du for att fa bakgrunden sa vit? Frilagger du hela motivet i Photoshop? Osv. Ha det gott & tack sa jattemycket for svar!

Amanda
2011-11-07 - 13:12:59

Åååh va bra! Då ska jag övertala mamma att jag behöver lite nytt :)

Tanja
2011-11-07 - 13:26:02

Jag är nyfiken på din "estetiska" ådra:) Har du alltid varit intresserad av att teckna? Har du gått kurser eller är du självlärd? Och så undrar jag om du "ärvt" detta från någon annan i familjen/släkten? Ofta brukar man väl bli duktig på samma sak som någon förälder eller så tänker jag mig...

donnasandras blogg
2011-11-07 - 16:19:15

Min fråga är om du har vägarna förbi Katrineholm någon gång? Skulle vara kul att träffas igen!

Smirna
2011-11-07 - 16:48:32

Vilka tv-serier har du/ ni i er dvd-hylla? och vilka önskar du dig i julklapp? Har du någon morgonrutin som du måste göra samma varje morgon?, tror du på det övernaturliga? vilka tv-kändis gillar du extra mycket?

Är också intresserad av John F kennedy kan du ge några tips på böcker om honom?

mvh

Helena
2011-11-07 - 17:54:48

Önskar dig stort lycka till med Gina Tricot! Jag undrar om du kan ge tips eller pep på att starta eget? Eller att bara våga för och nackdear. Jag står inför ett val just nu och känner mig lite rädd.

Sofia
2011-11-07 - 18:09:58

Jag är lite nyfiken på hur det går med huset? =) Sen skulle jag gärna vilja veta vad din dröm med företaget är, alltså utvecklingsmässigt.

Linnea
2011-11-07 - 19:13:26

Vad gosig halsduk!

Erika
2011-11-08 - 10:11:49

hur lång tid tog det från det att du drömde om eget företag, tills det att du började ta tag i det hela, tills det att du faktiskt startade upp företaget?

Gör du själva trycken på t-shirtarna själv? Hur?

Vad har du gått för utbildning?



Och lycka till med Gina-jobbet! :D

felicia
2011-11-08 - 11:42:51

hej! nu missade jag nog tidsgränsen precis, men jag testar ändå :) jag undrar vad för slags tryckmetod du använder? vad har du för maskiner och verktyg? jag är väldigt intresserad av grafik och trycktekniker, så jag blev nyfiken när jag såg att du gör allt själv :) tack och hej!

Jess
2011-11-09 - 19:36:19

Jag vet att jag är sent ut, men kom på en fråga nu när du skrev inlägget om ditt egna tryckeri! Jag är nyfiken på hur själva tryckprocessen går till, hur lång tid tar det att trycka en tygpåse/linne/tshirt osv? Tycker det är himla häftigt att du verkligen gör allt själv :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: