GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

julenörden inom mig gråter!

2011-11-24 | 13:41:39 | Egocentrerat&Vardagligt

Ujuj nu börjar det bli jobbigt..
Det har ju kommit upp granar och juldekorationer och julbelysning på stan, det är julpynt och röda blommande julstjärnor i butikerna och folk  har börjat göra adventsfint hemma och på bloggar rustas det för julelayouter och utlottningskalendrar.

Jag är en julenörd och julelover av största rang. Jag är den som lipar när julaftonskvällen lider mot sitt slut, jag är den som spelar julsånger dygnet runt hela december.

Så därför känns det nästan olidligt smärtsamt att jag i år antagligen inte ens kommer kommer dra fram en enda liten tomte eller stake här hemma.

Why?

Vi ska ju flytta till hus nu i december.
Vi vet dock bara inte riktigt när.
De som bor i huset nu kommer antagligen vara ute nån gång i mitten på december.
Vi ska vara ute ur lägenheten den 31 december.
Vill det sig riktigt illa firar vi jul helt nedpackade i flyttlådor.
Men jag hoppas hoppas hoppas att vi kommer in i huset innan julafton, förhoppningsvis hunnit måla om i alla fall sovrummet eller tapetserat det som vi vill ha det samt renoverat i det rum nuvarande ägarna haft sina fåglar och vi vaknar upp på julaftons morgon i vårt nya egna hus och kan äta en skinkmacka, se nåt juligt på tv:n och ge varandra och kattpojkarna våra varsin morgonjulklapp.
Hoppas!

Kommentera 8 st

Kommentarer
Karin - tjofftjoff
2011-11-24 - 15:01:35

Åååh! Jag är också en ritkigt julmänniska. Hoppas ni hinner få iordning i huset :) vilka juliga härliga bilder!

Charlotte
2011-11-24 - 16:03:41

Förstår att det känns lite kaos med flytt mitt i julstöket. Vi flyttade till huset Annandagen för 4 år sedan. Hade gran och allt i lägenheten som vi flyttade med, tokigt! Vi firade till och med nyår med vänner bland flyttkartonger, det funkade det med=) Så du ska se att det löser sig! Kram!

Nina
2011-11-24 - 16:11:08

Så var det för mej förra året, jag tog inte fram nå julsaker eftersom vi skulle flytta. Jag vill hellre ha gott om tid och packa.

Men i år är jag snabb med att ta fram julpynt hihi.

Ha det bra!

Malin
2011-11-24 - 19:22:05

Ni får packa till tonerna i julmusik och ha lite doftljus som sprider pepparkaksdoft eller nåt :) Jag är inte så mycket för att pynta jättemycket, men lite vill man ju ändå ha, så jag hoppas ni hinner känna er lite hemmastadda lagom till jul iaf. Fokusera på ett rum om inte annat ;)

Jessika
2011-11-24 - 19:32:29

Åh nej vad jobbigt! Men kul att flytta till hus! Håller tummarna för att ni ska hinna flytta innan jul och förhoppningsvis komma lite i julstämning med åtminstone några ljus, tomtar och massa julsånger! Kram på dig!

Maria
2011-11-24 - 21:16:46

oh vad sorgligt att inte kunna julpynta ordentligt! :( Men om ni ändå tar fram lite av pyntet och packar ner julsakerna allra sist och packar upp dem allra först? ;)

Kim
2011-11-24 - 23:53:54

Bilden med brasan är ju för underbar! :)

Linda
2011-11-25 - 16:59:14

förstår dig precis, vi flyttade andra advent förra året...även om jag inte är en storpyntare känns det som man missade en del.. Nä slita sig från datorn o upp med en stjärna :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: