GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Garderobsgrubblaren grubblar

2011-11-13 | 18:32:03 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

En del människor har för sig så konstiga kläd/stil/modeförbud.
Elller det verkar ha funnits vissa tabun just inom klädkoder som jag aldrig snappat upp att de varit just tabun eller att det skulle varit nåt konstigt alls.

T ex guld och silver tillsammans.
Jag kommer ihåg för nåt år sen, tror det var innan hon Linn Gustafsson - Elin Klings bästis slutade blogga så, skulle hon börja använda sina guld och silversmycken tillsammans för det hade hon nu sett varit ok, att andra bar guld och silver ihop och jo det var ju faktiskt ganska snyggt nu när andra bar det...När och varför har det inte varit ok att mixa dessa metaller?

Likaså tycker jag flertalet modebloggare i år uttalat sig om att de nu ska våga mixa blått och svart tillsammans...???
Har dessa två färger ihop alltså ansetts skära sig tillsammans.? Två mörka basfärger? Två skitvanliga färger.
Har dessa aldrig förr matchat blåjeans med svart topp?


Kommentera 12 st

Kommentarer
Art By Tina/Tina Axelsson
2011-11-13 - 19:11:37

Fast där håller jag med lite - mörk marinblå + svart är ingen höjdare tillsammans. Annars tycker jag att man kan matcha ALLT. Snyggast kombo är rött och rosa - som också alltid varit en big no no.

EmelieMaria - träning&annat
2011-11-13 - 19:30:24

Noo då är jag helt fel ute då, jag som tycker mörkblått och svart är assnyggt tillsammans ^^

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-11-13 - 19:35:06

Blått och svart ihop är väl för sjutton en klassiker? Tänk alla som du skriver, som har blåjeans och svarta toppar? Same same med svarta byxor och blå överdel tycker jag? Jag har ofta leggings med blå tunika till...

Kramis!!

Moa
2011-11-13 - 19:49:15

Mormor har alltid hävdat att guld och silver tillsammans betyder otur, kanske någon skrock som hängt i sig? :)

art by Lisa Lans
2011-11-13 - 19:51:16

Klart man kan ha guld och silver tillsammans. Och svart och blått? VIlken planet kommer dom ifrån?

Alicia
2011-11-13 - 19:52:30

Tycker att man ska matcha och mixa massvis. Jag älskar färg! Så länge man är bekväm i det blir det oftast snyggt.



Och stort grattis i efterskott på din speciella dag!

Kram

ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting
2011-11-13 - 20:05:30

fin bild! jag har alltid gillat svart och blått tillsammans, haha :)

Malin
2011-11-13 - 20:13:12

Haha, vad knäppt egentligen. Blått och svart tycker jag är snyggt ihop! Vad ska man annars ha till blått? :P

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-11-13 - 20:42:10

Jag tycker inte att svart och blått passar ihop. Tänker då kombon svarta byxor och blå tröja. Blå jeans och svart tröja tycker jag inte är samma sak...



Men egentligen är det så fånigt med alla dessa mode "no no´s". Klä dig i det du trivs och strunt i vad alla andra tycker

Banana
2011-11-13 - 21:22:31

Haha! Fast jag gillar inte heller att blanda silver och guld (utom i undantagsfall) mest för att jag tycker det är fult. Men färger i övrigt kan man matcha som man vill. Tror dock att den svart+blått-grejen handlar om att man kanske tycker att marinblått ser urtvättat ut om det är tillsammans med svart. Jag vet inte.

ANNAWII ♥
2011-11-14 - 07:48:44

Nej alla dessa gamla moderegler är till för att brytas. Blir så less när folk säger att bara långa kan ha maxiklänning, att svart och marinblått/ svart och brunt inte funkar ihop, att man inte får mixa guld med silver etc. etc.



Det måste vara enormt tråkigt att ha sådana regler för man låser ju sig själv.



Kram

Tarawyn
2011-11-14 - 10:16:14

Tror det gamla tabut vad gäller blått och svart är just riktigt, riktigt mörk marinblå, alltså nästan svart. Det var ju inte heller ok med olika "nyanser" av t.ex. svart tillsammans, utan allt skulle vara perfekt matchat.

Guld och silver tillsammans har jag också fått höra är fel ända sedan jag var liten. Kan inte nödvändigtvis säga att jag håller med men tror det kommer från samma "allt ska vara supermatchat".


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: