GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

ett litet tacktal till er

2011-11-05 | 18:26:43 | Egocentrerat&Vardagligt

Vill bara droppa in här och säga TACK till alla mina söta läsare som stöttar gratulerar och peppar så.
Känns som jag varit en extremt dålig bloggare senaste tiden då jag varit väldigt stressad inuti vilken nu resulterat i en jävlig magkatarr. Jag har även haft så himla fullt upp med företaget och jag känner mig så taskig som knappt svarat på en enda kommentar senaste veckorna.
Förlåt.
Men ni ska veta att jag är så glad för att ni finns, så glad för ni som lämnar några rader här varje dag, så glad att se så många kunna glädjas med en annan STORT TACK till alla er som skriver att jag är en inspirationskälla att jag är värd att beundras, att jag är duktig med mera. Det värmer så in i bomben!
Blogosfären ,ja övriga världen också, är fylld av mycket avundsjuka, missunnsamhet, bitterhet och falskhet, och copycategenskaper och dubbelmoral deluxe.
Men den är också fylld med kärlek
Nii mina älskade läsare och kommenterare, ni är så himla fina!

Jag önskar er alla en underbar lördagskväll vad ni nu än hittar på.



Kommentera 14 st

Kommentarer
ANNAWII ♥
2011-11-05 - 18:33:34

Du förtjänar verkligen all lycka gumman! Och även om det finns rötägg där ute finns det så många som kan glädjas med andra och det är de människorna man ska lyssna på :).



Kram

Jess
2011-11-05 - 19:49:32

Fina ord från en fin tjej, du är väl förtjänt alla grattiskommentarer och andra :) Hoppas du får en bra lördagskväll!

ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting
2011-11-05 - 21:03:07

du förtjänar alla peppande kommentarer! söt bild :)

Karin
2011-11-05 - 21:33:40

Krya på dig! Och du förtjänar verkligen det du får, blir verkligen inspirerad av ditt driv och din kreativitet!

Anna
2011-11-06 - 10:41:53

Det viktigaste är att du tar hand om dig, skit i bloggen och sätt hälsan först! Vi kommer ändå alltid finnas för dig :)

a Lady & a Tramp
2011-11-06 - 12:30:27

har en såndär period nu också, straffet och fördelen med att vara egen och ha många bollar i luften, driv, engagemang etc. Men man måste nog tvinga sig att vara ledig ibland...

Men så kul med gina tricot!! GRATTIS!

Njut av det och ta hand om dig själv! kram

Grimgoth
2011-11-06 - 14:35:06

Tack själv!

Sofia
2011-11-06 - 15:46:03

Det är så det ska kännas att blogga tycker jag! Härligt =) Och du är en inspiration för många, driftig och duktig. Det om något är värt att beundra.

Anna J
2011-11-06 - 16:39:58

Tack själv!



Du är, för mig, oerhört lätt att tycka om eftersom du bjuder på dig själv i både med- och motgång och är så inspirerande och verkar vara en sån person som jag skulle älska att ha som vän här i min lilla stad där jag bor. Fortsätt vara du... Stor kram!



Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-11-06 - 17:25:53

AnnaJ: Dina kommentarer värmer alltid och du känns verkligen som en riktig vän, det ska du veta!

Många stora kramar från mig till dig!

Annster
2011-11-07 - 02:29:45

Du ska inte känna skuldkänslor. Vem som helst fattar att du jobbar hårt för att vara där du är idag och du gör det jäkligt bra! Man kan inte göra mer än vad kroppen tillåter. En sak i taget och givetvis måste man prioritera det viktigaste först :)

britta
2011-11-08 - 09:44:13

Hej Anna.

Jag måste fråga - var anser du gränsen går mellan att bli inspirerad och att "copycatta" (snygg försvenskning där)? Man är ju sällan först med en idé eller ett motiv menar jag.



/Britta

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-11-08 - 09:56:18

Britta: hmm svår fråga det där.

Jag tycker väl att ren copycatting är när nån upprepade gånger hela tiden verkar göra samma slags saker fast steget efter och det behöver ju inte bara gälla bildskapande utan sätt att skriva, "idéer", samma slags stuk fast den som copyat haft annat stuk innan...ja när det sker gång på gång och upprepas helt enkelt och det bildar ett kopierat mönster.



Inspiration och gränsen till kopiering kan vara svår. Man kan ju undermedvetet ha gillat nåt man sett i förbifarten och sen kanske faktiskt glömt att man sett det och tror man kommit på nåt.

Man kan inspireras men man får väl se till att att göra det till sin grej, med sin stil.

Jag inspireras ju väldigt mycket av t ex Liselotte Watkins och ibland är det nog alldeles för uppenbart men oftast tycker jag att jag ändå får till min egna typiska stil över det hela fast jag har kanske inspirerats till t ex en pose eller ett färgval.

Men utan inspiration tror jag inte vi hade haft särskilt många musiker, konstnärer, illustratörer, författare med mera..för inspiration leder till kreativitet och kanske och ett jävlar anamma att man ju faktiskt vill skapa själv och göra bättre än det man sett?



Men jag tror också att fler olika människor oberoende av varandra kan skapa liknande grejer för att man i grunden har en liknande stil och tanke i sitt uttryck.

Emma - I was on the moon. With Steve.
2011-11-08 - 18:05:32

Hoppas din magkatarr drar all världens väg. Kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: