GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

And there's a blankness in your smile

2011-11-30 | 20:38:10 | Egocentrerat&Vardagligt

Godkväll blogosfären.
Ingen bra bloggdag idag..egentligen inte nån bra dag överlag.
Inte psykiskt i alla fall.
Så mycket som tynger mig just nu, som klumpar sig i magen, oro och ångest och frustration och grubbel.

Skulle ta en photoboothegobild till detta inlägg och blev chockad först över hur väl det syntes hur kass jag mår idag...fick ta flertalet bilder och sen dra på lite extra kontrast och färgstyrka för att det skulle bli ett acceptabelt resultat..även om jag ändå tycker det skiner igenom att jag har bankande huvudvärk och ögon som bränner.

Men jag blev bortskämd i flera timmar utav min svägerska, min brorsdotter och bror. Många timmar med mys och jag blev bjuden på god mat och nybakad rosa saffranskaka. Jag bytte blöja på Polly och fick klä på henne pyjamas och vi julepysslade litegranna.

Kommentera 19 st

Kommentarer
Mickan
2011-11-30 - 21:01:18

Men gumman då :/ hör av dig om du vill ventilera!

Tack för att du kom och myste med oss <3 love u

Sofia - Uddevallas största modeblogg!
2011-11-30 - 21:02:40

ANNAWII ♥
2011-11-30 - 21:28:00

Hoppas morgondagen blir bättre vännen!

a Lady & a Tramp
2011-11-30 - 21:35:36

tråkigt höra, skönt den snart är över då och hoppas morgondagen blir bättre!

kramar till dig!

Anna J
2011-11-30 - 21:48:45

Nä usch, de dagarna är inget kul. Hoppas det känns lite bättre imorgon när du vaknar. Härligt att höra att du blev ompysslad av nära och kära idag. Det hjälper för en stund mot oro och klumpar här och var.



Stor kram!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-11-30 - 21:51:48

Usch, hoppas du mår bättre snart.

Jess
2011-11-30 - 22:16:46

Usch för sådana dagar, så tråkigt. Själv är jag lång ner i förkylningsträsket, ingen höjdare det heller. Får hoppas morgondagen blir bättre för både dig och mig :)

Moa - Dagens blogg tävling ♡
2011-11-30 - 22:31:29

Ja visst är dom, älskar VS :)

Anonym
2011-11-30 - 22:37:01

Oj,oj, oj på bara varför deppa livet börjar nu det som varit är historia, hoppas maskiner fungerar bra och att du orkar vara egen företagare ibland känns det tveksamt.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-11-30 - 22:41:25

anonym: hmm knepig första del av meningen där så förstår inte riktigt vad du menar...

Deppar iaf inte över nån "historia". livet började när jag föddes och jag tror anställda också kan känna motigheter...??

Mickan
2011-11-30 - 23:12:36

Sv: ja men det är klart, du får ju självklart vara här precis när du vill <3 och lätta på trycket precis hur mycket du vill oxå! Hallå, ja kanske sympati-hormon-lättar ja me, de behövs ju inte särskilt mycket just nu haha! Puss å kärlek

Anonym
2011-11-30 - 23:25:40

Ja du Pyttis motigheter ingår i livet, men fortsättningen börjar nu och det som var innan bör man inte ödsla energi på, menar jag, så bit ihop och titta på vad morgondagen har i sitt sköte. Skit i å deppa se framåt med ett leende. Hur du kan jämföra en egenföretagare med en anställd är för mig ett mysterium. Dessa två personer har inte samma rättigheter och politiken i vårt land har skapat denna skillnad, må gõtt tycker jag

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-11-30 - 23:32:14

Anonym: Jag har inte sagt nåt annat än att det ingår i livet, men har man en dålig dag så har man och varför blunda för det precis som man gärna uttrycker glädje när man har en bra dag tycker jag man kan erkänna att man har en dålig.



Ni läsare får se en så liten del av mig, du har ju egentligen ingen aning om vad som pågår i mitt liv eller vad mina bekymmer sorger och besvär är för några.



Det var du som tog upp att jag var egenföretagare och tveksamheter kring hur eller om jag klarade av det som kommentar på detta inlägg..så det var det enda jag replikerade till - jag kanske hade mått dåligt om jag var anställd också.



oklart nu dock om du tycker att en anställd har det ruttet och företagare har det glansigt eller tvärtom.



kram på dig, vem du nu än må vara.

Mickan
2011-11-30 - 23:35:22

Sv: haha ja men du vet var vi finns ifall om att <3

Åh vi ska dra över till Irland på en shoppingtur i sommar, en weekend tycker jag! Kläder är typ det enda som är relativt billigt :) å nu menar ja klänningar å åter klänningar!! De är lite wannabe NY-wibe där när man går ut å partajjar, skulle bror din aldrig förstå :)

Klart hon är symetrisk, haha :) gu se fånig ja e :)

Polly hälsar förresten att de va riktigt gött å bajsa ner blöjan faster satte på <3 och den satt så bra att den samla upp allt :)

Puss puss på dig fina du!

Anna
2011-12-01 - 08:37:21

Jobbigt :/ Har inte en så bra dag heller.. ont i huvet och känner mig febrig.. funderar ändå på att äta lunch på skolan men känner bara för sjunka ihop o sova hela dagen. Kram :)

STYLE CRUSH
2011-12-01 - 08:43:10

sv: tack söta du! :)

johanna
2011-12-01 - 09:02:07

usch och fy! har inte heller varit på topp här i dagarna, migrän i tisdags och efterkänningar igår.. idag är det lite bättre dock. hoppas du också mår bättre snart! kram

Charlotte
2011-12-01 - 10:45:48

Hoppas du mår bättre idag! Styrkekram till dej!



My Vestlund
2011-12-02 - 18:17:28

Finis!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: