GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

style by & garderobsgrubblare

2011-03-19 | 10:34:58 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff



Nu har jag läst det mesta i Elin klings nya egna tidning STYLE BY.
En helt ok tidning.
Den tjänar sitt syfte - det är en modetidning, det är snygga bilder, det är shoppingtips, trender, snygga plåtningar och några intressanta modeprofilsintervjuer.

Det är som en förlängning av de intervjuer Elin Kling gjorde med käna personer i tidningen GLAMOUR, där ju Jonna Bergh var chefredaktör och som startat denna nya tidning tillsammans med Elin.
Det är ju väldigt mycket Elin i tidningen.

Men den är inget wow.

Den känns som en striktare, mindre vågad  variant av tidningen Modette som ju kom ut i en fem sex nummer för några år sedan.
Och den påminner mycket om Bubbleroom Magazine på så sätt att det känns som det är väldigt mycket Elins vänner som figurerar både på bilder och som medarbetare precis som det var/är Petra/Shecitys vänner som syns i Bubbleroom.
En del gejer  - som Columbines ena modegrej och Elins H&Mdagbok känns lite väl efterkonstruerade.

Jag har signat upp mig för en 3nummersprenumeration, ska bli spännande att se hur tidningen utvecklar sig.

Sen kan jag ju inte helt ignorera och inte undra över om jag med mitt bloggnamn..influerat till deras "Garderobsgrubblaren"...

Kommentera 6 st

Kommentarer
felicia
2011-03-19 - 12:49:59

vad kul om de skulle blivit inspirerade av dig:)

Malin
2011-03-19 - 12:56:51

Ja, det är ju onekligen likt ditt bloggnamn :) Du får fråga!

moa
2011-03-19 - 13:47:02

Jag har också precis läst igenom StyleBy. Tycker ungefär samma som, dig, den var bra med det var inget fantastiskt. Även om jag verkligen gillar både Elin Kling och Columbine Smile som stilförebilder. Men gillar verkligen inspirations-collagen!

Men håller med dig, skall bli spännande att se hur tidningen utvecklas, man kommer ju ofta på mycket i efterhand som man kan ändra och bättra :)

lovisa
2011-03-19 - 13:47:28

fiN DEsigN:)

Sara
2011-03-19 - 21:18:16

Så kul med massa paket! :)

Ulrika
2011-03-20 - 19:26:29

Eh, allt har inte med dig att göra. var det inte något annat du hade för dig för några månader sen som var snott från dig?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: