GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sprängfylld med inspiration och skaparlust!

2011-07-28 | 19:22:28 | Illustration/Teckning/Konst/Design

Åh nu bubblar jag över av kreativ lust och inspiration igen.
Så härligt!
Jag fotograferade en massa i Stockholm och fick till en hel del bilder jag blev väldigt nöjd med.
Måste fotografera mera..det är ju en av mina stora passioner - fotandet...och jag vet ju itne riktigt vem jag skulle vara utan min kamera..även om jag inte visar det så megamycket här i bloggen ala fotoblogg.

Och sen är jag ju jättejätteinspirerad modemässigt, skaparmässigt och tecknarmässigt efter den fantastiska Lars Wallinutställningen.
Kläderna i all ära där på utställningen men det jag älskade allra mest att se var hans tecknade skisser..
Love it!

Så nu vill jag bara göra "slarvig" snabbskiss efter snabbskiss med block och penna akvarell pastell krita färpenna..och i datorn.
Och jag har ju planer på att få till en kollektion med t-shirts, tygkassar och linnen på www.avanna.se i höst med just modeskisser.
Finns det intresse för det?





Kommentera 14 st

Kommentarer
Ida - bla bla bla
2011-07-28 - 19:45:14

hihi, ja den klädseln låter som jag. plus en kula på magen :) men fy vad söt du är! tack snälla! den självförtroendeboosten kommer jag leva på länge!



ang. inlägget ovan så tror jag verkligen att modeskisser kan vara något. det enkla kan vara så fint!



Carl-Alfred
2011-07-28 - 20:04:53

Åh det hade varit jättefint! :)

Jenny
2011-07-28 - 20:12:36

fina linnen :)



Nu e jag tillbaka efter min 2 månaders bloggpaus! men nu klarar jag mig inte utan blogg längre, så nu ska jag försöka ha den ett tag :) allt bra?

kramar <;

Josephine
2011-07-28 - 20:30:18

Kort fråga bara... Jobbar du alltid i Illustrator?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-07-28 - 20:42:28

Josephine: Nope det gör jag inte.

Oftast blandar jag illustrator och photoshop ihop.

Men jag tecknar ju en hel del för hand också främst med tusch och akvarell i så fall.



Men då jag gick utbildningar i början av 2000talet inom grafisk design osv så fick vi lära oss Indesign Freehand Illustrator och Photoshop och vi jobbade mycket med dom programmen...och kan väl jämföra det med att förr fotade jag bara analogt med film och nu fotar jag bara med digitalkamera..likadant tecknar jag mer digitalt än analogt.

Pernilla Sahlström
2011-07-28 - 20:43:24

Anna! Kan du inte göra en bildserie med dina färglagda skisser så att man kan köpa dem som en serie tavlor? Det tror jag skulle vara kanonsnyggt. En passepartout och en snygg ram kan man ju fixa lätt själv menar jag :)

Kram!!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-07-28 - 20:51:20

Pernilla: Absolut, det kan ordnas! Nåt särskilt format du tänker dig? Sort av papper? Några bilder du sett du gillar extra mycket? kram!

Malin
2011-07-28 - 21:19:59

Kommer ju bli toppen! :)



Synd att vi inte hann ses i sthlm, men det är så det är. Hoppas du haft det fint i alla fall.



Jag har också massa skaparidéer, får se om jag har tid att göra verklighet av dem snart bara. :)

Emma
2011-07-28 - 21:32:00

Älskar den lilla hatten =) snyggt hade inte varit lika häftigt utan =)

Maja
2011-07-28 - 21:39:55

Du är så kreativ!

Malin
2011-07-28 - 23:53:49

Nejnej nej, det var inte dig jag var besviken på! Det var en annan kompis...

Jag förstår att du inte hade tid! :)



Ni hade tur med vädret också. Fast igår och idag var det ju som varmast. :)



kram!

Malin
2011-07-29 - 00:16:35

Oroa dig inte, jag har full förståelse och återigen så var det inte dig jag syftade på. :)



Idag var det enormt varmt, helt sanslöst. Sjuuukligt varmt.

Jag ska strax sova, hoppas det går i denna värme. :)

Tess
2011-07-29 - 14:28:42

Åh så fina! Den "rosa" tjejen skulle ja gärna ha på en tygkasse =).

Josefine - Tävling pågår
2011-07-31 - 15:30:55

Så fin! härligt att kreativiteten är tillbaka. :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: