GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

söndagspuls

2011-07-24 | 18:08:41 | Egocentrerat&Vardagligt

 

God kväll blogosfären. Hoppas ni mår bra.

Här flängs det runt. Har hunnit med långpromenad och skönt snack med mamma. Vi har pantat massa PETflaskor och handlat mat. Hunnit med en balkonghängsfika med min bästaste Karin. Jag har packat ordrar printat fakturor och följesedlar. Gosat med katterna..försökt trösta stackars Ozzy som inte alls gillar dietmaten och vill ha mer och annan mat..stackarn.

Och nu så ska vi börja packa resväskan. Nästan 4 dagar i huvudstaden väntar för mig och darling tillsammans med mina svärföräldrar. Vi ska bo på hotell, äta och dricka gott och njuta av storstadspulsen.

Jag älskar ju Stockholm, det var ju mitt hem under ett år dessutom..men jag har ju aldrig turistat där..och eftersom jag är den Stockholmsvana utav oss fyra känns det ändå lite som mitt ansvar att försöka hitta på roliga saker där uppe...hmmm..ty de andra tre uppskattar ju inte shopping lika mycket som jag gör.

Tänkte vi kunde åka runt med nån sån där sightseeingbåt en eftermiddag/kväll.

Sen vill jag se Lars Wallins modeutställning på Waldemars Udde.

Men sen vet jag inte..tips?

Kommentera 9 st

Kommentarer
Malin
2011-07-24 - 18:48:55

en fika med malin kanske kan klämmas in, förstår dock om du inte hinner

Restaurangtips är Taboulleh på söder, libanesisk mat, supergott. Buffén ska man bara äta alltså.

Ingela
2011-07-24 - 19:04:09

Va kul! Ha det nu så trevligt och att ni hittar på massa skoj!

Hur länge håller rean i sig?

kram

dissy
2011-07-24 - 19:58:44

De har en väldigt trevlig utställning på fotografiska just nu. Norhern Women in Chanel. Den ska jag se när jag åker hem till stockholm en sväng i augusti:)

Ida
2011-07-24 - 20:29:14

Nästa gång jag kommer till Stockholm så har jag planerat och gå på medelhavsmuseumet.

dissy
2011-07-24 - 20:52:13

Jupp kika in på fotografiskas hemsida:) Den håller på till september tror jag.

dissy
2011-07-24 - 23:49:43

Hejsan, jo jag vet. Råkade betala in utan att jag tänkte på det med frakten men det är lugnt, äntligen får jag det fina linnet:)

KramKram

Annster
2011-07-25 - 00:13:56

Åh vad roligt, hoppas ni får det trevligt :)

Jennsan
2011-07-25 - 07:14:36

gillar bilden!



vandra runt ute på djurgården, så mysigt om det är fint väder :)

Camilla
2011-07-25 - 13:23:38

Njut av Stockholm. Jag som alltid varit anti storstaden tidigare och aldrig trodde att jag skulle kunna bosätta mig här, har haft så fel. Söder är fantastiskt och jag kommer helt klart tillbaka. Varit bosatt här i två månader nu men måste snart förflytta mig. (ifrån huvudstaden) enjoy!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: