GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

om hjärtat kunde sluta värka..om hjärtat kunde bli friskt

2011-07-31 | 18:26:18 | Egocentrerat&Vardagligt

Imorgon går vi in i den sista semesterveckan för det här året.
Vi entrar även augusti månad och kommer snart kännas i vinden att hösten närmar sig runt hörnet och det kommer låta annorlunda om löven i träden.
Vår semester i år har mest kantats av oro för Ozzy, vår ena älskade kattpojke.
På vår första semestervecka skulle vi ha åkt till Kusten för en långweekend.
men Ozzy kaskadkräktes, blev slö och apatiskt så vi fick strunta i stuga och klippor och åka till Skara och Djursjukhus.
Där stannade han två nätter med dropp, infusioner, provtagningar och tvångsmatning men inga fel hittades mer än "långsam tarmfunktion/känslig mage".
Han fick komma hem var som vanligt i nästan 4 dagar innan han återigen började kräkas kräkas kräkas och åter kräkas.
Tillbaka till Djursjukhuset och han fick återigen ligga inne i två nätter men återigen hittade de inga fel på honom.
Så fick han komma hem, var ganska trött men inte så konstigt med tanke på vad han varit med om.
Så åkte vi till Stockholm i måndags och mina föräldrar passade katterna. Enligt dom var han jättepigg, lekte, busade och åt av det dietfoder han nu är satt på för magens skull.
Vi kom hem i torsdags och han mötte oss i dörren, jag plockade upp honom för en puss och då var han så varm om nosen att hettan riktigt slog mot mig.
Sen började han nya och nös följande dygn säkert 6-10 ggr i timmen och ville varken äta eller dricka.
Tvingade i honom grädde.
Konstant varm nos.
Nyser. Slö. Trött.
Så ringde jag jouren på Djursjukhuset igår som tyckte att det lät ju inte alls bra. Att vi skulle tvinga honom att äta, det är det viktigaste så han inte torkar ut eller får leverskador. Vi kunde frångå dietfodret och ge honom det han vill ha.
Han får dyr tonfisk i vatten vilket han äter med glädje och det kom nästan glädjetårar från mig över att se honom äta. Men han nyser och nyser, nu har det börjat komma lite tjockt snor/saliv/slem. Vissa nysningar låter som rena rama elefanttrumpeten.
Han är trött och slö.
Och jag begriper inte vad det är för fel på min älskling. Blir så ledsen.
Det gör så ont i mig. Jag är så konstant orolig. Vill bara att han ska få vara frisk nu. Se honom vara sitt vanliga glada jag som jagar sina brorsor.


Kommentera 30 st

Kommentarer
Foto blogg - Josefin
2011-07-31 - 18:52:04

usch o blä va tråkigt! de e så hemskt.. ja menar djur är ju ändå familjemedlemar?! :O STOR kram till dig o Ozzy!

pimpXprincess
2011-07-31 - 19:05:36

Åh, vad jag hoppas att han blir bra snart!

Lotte
2011-07-31 - 19:11:28

Sötnos! Krya på dig!

Tess
2011-07-31 - 19:14:29

Åh nej! Ni finns i mina tankar, kramar till er båda!

johanna
2011-07-31 - 19:14:53

Men lilla missen då, hoppas verkligen han blir bättre snart!

delinda
2011-07-31 - 19:17:06

stor kram till dig och fina kissen <3

Malin
2011-07-31 - 19:40:37

Det är hemskt att se när husdjuren inte mår bra :-( Ont i hjärtat. Håller tummarna för att Ozzy blir frisk igen!! Han ser verkligen så himla mysig ut, vackra färger i pälsen.

Jess
2011-07-31 - 19:56:29

Stackars Ozzy och stackars er, fy vad sånt är jobbigt :/ Håller alla tummar och tår får att han ska få bli bra snart!

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-07-31 - 20:03:31

=(

Andréa
2011-07-31 - 20:06:28

Svar: Jo, jag vet! Hittade en himla massa som jag blev totalt förälskad i.

Angel
2011-07-31 - 20:14:24

åh så hemskt :( håller tummarna för att han snart blir bra. Kram

Sara
2011-07-31 - 20:21:13

Usch så jobbigt, hoppas han blir bra snart :(

lisette A
2011-07-31 - 21:17:14

Det kan inte vara kattsnuva eller?..

Ingela
2011-07-31 - 22:22:29

klappa å pussa ozzy från oss.

kram!

Maja
2011-07-31 - 22:33:24

Usch då, mår han fortfarande dåligt... :(

Malin
2011-07-31 - 23:25:16

Usch, förstår oron...håller alla tummar att det blir bra för Ozzy snart.



Puss härifrån <3

Carro
2011-07-31 - 23:32:36

fy vad ledsen man blir över att läsa om ozzy... förstår inte vad som är fel... de e inte kattsnuva då om han nyser och så? fast de borde dom väl vetat isåfall.. kan inte så mkt om kattsjukdomar... :( hoppas innerligt han blir frisk.. många kramar till er alla.

Lottis
2011-07-31 - 23:51:02

Lilla kissekillen då... =/ Hoppas ni snart kan få reda på vad som är fel, så han kan bli som vanligt igen. Stor kram till både dig och kissen <3

Ling-Ling
2011-08-01 - 00:14:52

Hoppas verkligen de kommer på vad som är fel och kan fixa det! Känner ju varken dig eller Ozzy men känner med er... Skulle bli sjukt ledsen och orolig om det hände nån av mina älsklingar. (Tycker alltid det är sorgligt när djur blir sjuka också.)

Annster
2011-08-01 - 01:20:34

Usch, det är en gåta. Man förstår ju så väl att något inte är rätt och endå finner det inget, i alla fall inte det som tycks stämma överenns med hans mående. Jag verkigen hoppas och ber att det ska lösa sig. Att bära på oro är så svårt, särskilt när det berör enns älskade.



Sror krya på dig kram till kissen :)

Mikaela
2011-08-01 - 07:26:43

Håller tummarna för Ozzy!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-08-01 - 08:32:47

Fy så tråkigt. Hoppas att han mår bättre snart.

Josefine - Tävling pågår
2011-08-01 - 12:46:16

Stackar Ozzy. :(

Nina - Glamourmamman
2011-08-01 - 13:07:00

Stackars lille kissen :-( Det låter nästan som samma symtom som min svägerskas katt hade, och då hittade dom en medfödd njursjukdom har jag för mig att det var. Så han har specialkost nu och mår bra. Men det borde dom ju ha upptäckt på djursjukhuset isåfall. Håller tummar och tår att han snart mår bra!!!



KRAM

Annica
2011-08-01 - 15:18:22

jag antar att de redan har uteslutit föremål i magsäcken?

är han vaccinerad mot kattsnuva och kattpest? kan han annars ha dragit på sig det på sjukhuset? stackar lille killen och stackars er! hoppas han blir bra snart! kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-01 - 19:06:27

Annica: ja det antar jag väl. de har inte sagt nåt om det i alla fall och inget syntes på röntgen första gången han låg inne.

Men nu är det ju inte magen som är problemet längre.



men nu har vi varit hos en jourveterinär . han hde 40.3 i feber och nu fått penicillin iaf.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-01 - 19:08:36

Nina: ja njurarna verkar det inte vara några problem med. han är ju dock satt på dietfoder men det fick vi nu frångå för att han alls skulle få i sig mat.

nu är det ju som en megaförkylning han har istället.

men han har fått antibiotika nu. Hade 40.3 i feber ikväll stackarn.

kram!

CJ
2011-08-01 - 21:25:08

Tusen tack!



Fy vad sorgligt, det finns inget värre än när ens älskade husdjur är sjuka. Min kattbebis fick åka till veterinären häromveckan och operera bort en knöl stor som en tennisboll. Hoppas att Ozzy kryar på sig, kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-01 - 21:29:32

CJ:

men fy stackars lilla kissungen. Mår han/hon bra nu?

tack för omtanken!



kramar!!



Anna
2011-08-02 - 13:01:22

Åh vet precis hur det känns! Var på semester med min familj förra veckan och våran hund blev sjuk. Han blev slö, spydde och hade diarré så vi tog honom till veterinären två på natten. Där fick han genomgå flera undersökningar, vilket han verkligen inte var glad över. Dom kom fram till att det var något i tarmen så dom fick operera honom, men dom hittade ingenting. Sedan när han kom hem låg han bara. Han åt ingenting, ville inte gå ut och gå och han drack ingenting. Han bara låg och sov/vilade och såg förbannad ut. Men nu efter några dagar har han tillfrisknat och nu äter han som vanligt och dricker som vanligt och går gärna ut och går och det är så jädra roligt att se att han faktiskt är kvar där inne i sin lilla kropp. Jag trodde han var helt försvunnen.



Jag hoppas det går lika bra med din söta kisse! :) Håller tummarna för er!



Btw så är du en stor inspiration!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: