GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

mixed emotions & thoughts

2011-07-15 | 11:04:18 | Egocentrerat&Vardagligt


En del av vårat sovrum..min älskade macbook, det fina Nettofyndade sovrummet, böcker, krämer, färska blommor, modeblaskor...härliga färger.

- Ingenting hört ifrån Djursjukhuset ännu. Jag ringde dit, men fick bara svaret att de ringer i eftermiddag. Eller så ringer de under förmiddagen om han får komma hem.
Så vi väntar.
Får han inte komma hem så åker vi nog iväg till Smögen mot kvällen och i alla fall får två nätter i stugan vi betalat för. Men svägerskan och brorsan verkar ha det mysigt där.

- Tänker på hur torsdagen den 14 juli inte kommer gå till historien som nån bra dag alls. Egentligen ville jag ju åka till Hultsfredsfestivalen - jag menar Suede Melissa Horn och Beady Eye på samma dag. Men ingen av mina vänner kunde eller ville följa med. Så då bokade vi långweekend och stuga i Smögen. Sen ställdes Arvikafestivalen in och helt plötsligt skulle en massa bekanta åka till Hultsfred. Så inget Hultsfred, Inget Smögen och så en katt på sjukhus.

- Är sugen på att fotografera..fotografera stilleben, porträtt, vardagsbilder, drömska bilder..ja allt.
Idag kanske kameran ska få följa med mig överallt. Känner att jag och G11:an inte riktigt umgåtts så som vi borde.

- Skulle så gärna bara be alla jävla komplex dra åt helskotta och inte tänka att det här och det här kan jag inte ha på mig och skita i att det dallrar valkar putar fettar drar o ser "fel" ut.

- Om det är nåt jag stör mig på i blogosfären är det bloggare som tar patent på känslor och hela tiden uttrycker sig " är jag helt ensam om att känna så här/gilla det här/tycka så?" om helt vanliga jäkla saker.

- Fasiken vad glad jag blev häromdagen när en av Morfars väninnor sa till mig att hon älskade att läsa mina krönikor om mode/stil/design i lokaltidningen " Du skriver som en riktig journalist!!".
Kommentera 12 st

Kommentarer
Art By Tina/Tina Axelsson
2011-07-15 - 11:54:45

Åh lilla katt - hoppas verkligen att han blir frisk. Blev alldeles tårögd när jag läste igenom dina inlägg. Håller alla tummar och tår stenhårt. Kram!

ANNAWII ♥
2011-07-15 - 13:04:11

Jag håller tummarna för att allt går bra vännen! Fick veta när jag kom hem från Turkiet att min lilla ögonsten iris (mamma och pappas katt som är lika mycket min) varit sjuk och det var så jobbigt att höra. Som tur hade hon börjat repa sig när jag kom hem men jisses vad det är jobbigt när de små familjemedlemmarna mår dåligt :(.



Stor kram vännen

Annster
2011-07-15 - 14:21:45

Sänder en stor kram! ^^,

Amanda
2011-07-15 - 14:45:29

Jag tog en vecka ledigt från jobbet för att åka till Lissabon på festival. De som skulle med ställde in för att de inte hade råd och jag hade kvar min vecka då det inte gick att byta. Nu ska de tre till en annan festival, fast i England istället, och jag kan inte ta ledigt för jobbet! KUL!



Nu åkte jag iofs till Köpenhamn med mamma på min lediga vecka, så den gick ju inte helt till spillo, men ändå.



Hoppas kissekatten blir bra och att ni kan åka till Smögen! :)

Maja
2011-07-15 - 15:01:04

Kramar!

Åsa - Coffee breaks
2011-07-15 - 16:02:27

Jag håller alla tummar jag har att misse blir frisk och får komma hem! Vet precis hur det känns när ens djur är sjuka.. Stor kram på dig och hoppas ni kommer iväg ikväll!

elin
2011-07-15 - 17:10:46

vilket mysigt sovrum! :)

Sanna
2011-07-15 - 17:50:50

Härliga färger =)

Anonym
2011-07-16 - 12:56:14

Men om bloggare skriver "är jag helt ensam im att känna så här" så handlar det väl inte om att ta patent på någon känsla. Det är väl mer en fråga och en önskan om att få höra att fler känner lika...så tycker jag det låter i alla fall... :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-07-16 - 17:15:13

anonym: visst kan man känna sig ensam om vissa saker absolut men en del bloggare uttrycker sig så i var och vartannat inlägg om så vanliga grejer så jag blir tokig..

cornelia
2012-01-15 - 19:00:51

Hej! undrar vad den mörkarosa färgen heter?! Skulle vara jättesnällt om du kunde svara i ett blogginlägg=)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-01-15 - 19:08:03

Cornelia: Jag kommer tyvärr inte ihåg färgkoden på den färgen men det är från NCS färgkartan kan nog vara samma som vi målat med nu vilken jag tror är S 1070-R20B


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: