GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

empty heart empty room

2011-07-15 | 18:17:49 | Egocentrerat&Vardagligt


Jag har gått med mobiltelefonen i handen hela dagen och med en klump i halsen.
Jag har fortfarande inte hört nånting ifrån Djursjukhuset. Jag har ingen aning om hur min äslkade lille Ozzy mår.
Jag ringde dit under förmiddagen men möttes bara av en receptionist som sa att de ringer under förmiddagen om han skulle få komma hem annars skulle de ringa under vanliga telefontiden 13-16.
Ingen ringde under förmiddagen.
Och mobilen ekade tom under eftermiddagen.
Så ringde igen vid halv fyra och möttes återigen av en receptionist som sade att de snart skulle ringa.
Nu är klockan kvart över sex och fortfarande inte ett ljud. Och nu går det inte ens ringa dit - växel och reception stängd.

De måste väl ändå begripa att jag vill veta hur min katt mår? Hur status och diagnos lyder?
Om han ska få stanna hela helgen eller komma hem imorgon?
Om vi hade kunnat åka iväg till Smögen ändå..och kunnat njuta lite av stugan vi betalat och umgås med brorsan och svägerskan.
Suck.

Med mobilen i handen har jag umgåtts med mamma, gått promenad och tagit en fika på turbinhusön, hämtat ut bokpaket.
Och nu har vi handlat hem gottigheter för att försöka göra den här fredagskvällen så trevlig som möjligt.

UPDATE kl 20.00: så där..de ringde vid kvart/tjugo över sju. Ozzy är ledsen och vill verkligen inte vara där. Han är uttorkad och har för låga halter i blodet av salt o mineraler. De ska testa annat dropp och nu börja mata honom med spruta. Svarar han på nya droppet får han komma hem imorgon!
Kommentera 14 st

Kommentarer
Sanna
2011-07-15 - 18:52:04

Usch vilken dålig stil av dom:(

Lydia
2011-07-15 - 18:53:32

Hoppas verkligen det löser sig och ni får er katt hem hel och välmående snart :(

Sara
2011-07-15 - 19:37:42

Usch så dåligt, förstår din oro :( Har två hundar, värsta känslan när de inte mår bra :(

Evelina
2011-07-15 - 19:38:41

Men det är väl klart man vill veta, och det måste väl dom ha rutiner kring! Väldigt illa skött av dom tycker jag. Håller alla tummar för att han får komma hem snart!

Malin
2011-07-15 - 19:44:20

Åh, vilken alltigenom tråkig situation. Hoppas det reder sig!

Moa
2011-07-15 - 20:13:52

Heja Ozzy! Håller tummarna för lille mannen. Åh vad man önskar att dom kunde prata ibland och säga hur dom har det till en.

Nina - Glamourmamman
2011-07-15 - 21:15:27

Usch, jag får ont i magen bara av att läsa dina tankar :-( Det är HEMSKT när ens djur mår dåligt!! Håller tummarna att ha får komma hem imorgon!



Styrkekramar!!!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-07-15 - 21:47:19

Hoppas att han snart mår bättre!

Maria
2011-07-15 - 22:20:44

åh, hoppas han snart blir bättre och får komma hem till er igen <3

Sofia
2011-07-16 - 10:00:32

Usch, det där är hemskt att vänta på. Hoppas att han blir bättre och får komma hem snart.

dissy
2011-07-16 - 11:46:43

Åh fy vilken jobbig situation. Stackars Ozzy... Jag håller alla tummar och tår för att han blir bra igen.



Många Kramar

J e n n s a n s m o d e ♥
2011-07-16 - 13:14:20

Hoppas lilla missen mår bättre snart! Det gör verkligen ont i själen när djuren mår dåligt :(

Grimgoth
2011-07-16 - 13:37:06

Hoppas det löser sig med katten.

Sen måste jag berömma bilden på den, helt underbar är den!

Sandra
2011-07-25 - 22:09:39

Usch kommer ihåg när min älskling låg på djursjukhuset

:( Kl 3 på natten ringer de och säger att han reagerat dåligt på något och var tvungen att stanna ytterligare en natt. Så han va borta i flera dagar. Tror aldrig jag kört så fort in till djursjukhuset och snabbt skrivit på alla papper för att få hem honom. Det var riktigt hemskt :(


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: