GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

återkomsten av plagget

2011-07-29 | 12:47:56 | shopping, provrummet & cravings

Jag har sett att nätlinnet börjat göra "comeback" hos kedjorna nu.
Nätlinnet aka brynjan minns jag var så oerhört populärt sommaren 2003. Man såg Pernilla Wahlgren, Charlotte Perelli och andra svenska kändisar ( detta var ju före modebloggarnas tid) bära nätlinnen - bugetvarianter såväl som lyx/dyrare varianter och i alla möjliga färger på var och varannan mingelbild i tidningar.

Jag bar också nätlinne och tyckte det var skitsnyggt men kanske mest på grund av Carrie Bradshaw från avsnittet Evolution Säsong 2.

 

Jag använde sönder mina nätlinnen och sen var det svårt att få tag på nya.

Men nu Stockholm kryllade det av dom i olika varianter...ångrar lite att jag inte köpte ett guldigt på H&M.

Kom hem med ett vanligt vitt. Så snyggt till lite bränna( som jag väl får skaffa mig i solariet) och går att klä både upp och ned och snyggt med en enkel bh under.

Kommentera 9 st

Kommentarer
Malin
2011-07-29 - 13:57:19

Åh minns att jag hade en nättröja, med ärmar alltså, på skolfotot i sjuan, det måste varit 2003. Jag hade den då men inga fler gånger tror jag :-D Men linne är finare.

ANNAWII ♥
2011-07-29 - 15:42:25

Snyggt sådär liggandes men själv skulle jag nog inte sätta på mig ett. Är skadad av att ha sett för mkt amerikansk white trash-film haha. Men vem vet, du kanske kan omvända mig?

Ellis
2011-07-29 - 16:51:02

Ajdå, jag som gjorde mig av med mitt röda, trodde väl aldrig att det skulle bli inne igen! Å andra sidan vet jag inte om jag gillar trenden riktigt så jag kanske hoppar över den denna gång :-)

Eve
2011-07-29 - 16:58:16

Hmm, har en man i hemtjänsten där jag jobbar som alltid är klädd i brynja (under skjortan), så för mig är det förknoppat med honom, och skulle därför troligen aldrig kunna ha på mig ett själv

Maria
2011-07-30 - 20:53:55

åh, nu blev jag sugen på en likadan ju.. Har dock inte sett till några såna här i Tyskland. Har en urgammal nättopp hemma, frågan är bara om jag fortfarande får på mig den, då jag hade ett helt annat midjemått då :P

sarah
2011-07-30 - 20:55:40

fian kläder

Catja
2011-07-30 - 23:14:36

looks great :)

Emma says style, love & rock and roll.
2011-07-31 - 20:24:35

haha först tänkte jag att det var ett skämt, har faktiskt inte sett någon med brynja just sedan -03 förutom min egen lillebror som hade köpt en på skämt förra fredagen och envisades med att ha den en halv kväll tills dess att jag rotade fram en annan duglig tröja i hans garderob. Jag har nog inte märkt av brynje-trenden. Den kanske inte syns till i Umeå ännu. Jag kommer nog inte att klara av att hoppa på den - men smaken är som baken och tur är väl det för hur kul vore det om vi alla var klädda likadant?! :)

jennsan
2011-08-06 - 21:07:47

det är faktiskt snyggt att matcha det som du gjort på bilden!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: