GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Är detta "svenneväskan"?

2011-07-31 | 12:07:04 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Iphonen har ju blivit till något av en "svennetelefon". Var och varannan har den.
Överallt ser man kvinnor män flickor och pojkar sitta med sina fingertoppar  eller långa naglar och peka och dra på sina telefonskärmar, en del ser mer vana ut än andra.
Jag själv har en iMac och en Macbook men har fortfarande inte känt att jag är redo för heltouch utan kör lite safe och bekvämt med en Xperia mini pro med tangentbord.

Men om vi nu kan kalla Iphonen för en svennetelefon så tror jag att en Louis Vuittonväska snart kan kallas för svenneväska.
När jag var i Stockholm i veckan som var så vet jag inte hur många tjejer och kvinnor jag såg med en LV lite nonchalant hängandes på ena armen. De matchades med alltifrån dyra dräkter, LBD´s, Christian Louboutinsskor, skrynkliga Gina Tricotklänningar och baggyjeans och flipflops.
Och jag undrar ..försvinner inte lite av dess tänka "exklusivitet" jag antar man vill känna när man lägger en stor summa pengar på en sådan väska, när sååå många andra går runt med den?

Jag har aldrig förstått hypen kring dessa bruna monogramväskor. Vari ligger dess popularitet och åtråvärdhet?
Jag tycker fortfarande att de i stilen påminner om väskor jag fick av mamma när jag var liten som hon hade fått som nån premie i nån bokklubb. Då tycker jag i alla fal att deras mer blanka lackade väskor är lite snyggare. Eller de utan en massa monogram över hela väskan.

 

Nej skulle jag nån gång få snuskigt mycket pengar och känna att jag vill lägga en del av dessa på en väska ja då är den klassisk Chanel 2.55 som hägrar för mig..klassisk snygg stilren enkel.

..men även Chanel har ju gjort en del jäkligt fula väskor.

Kommentera 14 st

Kommentarer
Malin
2011-07-31 - 12:24:50

Håller med dig! Förstår inte heller tjusningen i den dära LV-väskan. Den är faktiskt ganska ful! Skulle inte ens köpa den om den så bara kostade 199kr!

Sanna
2011-07-31 - 12:40:01

jag tror inte att så jättemånga av dom som går runt med en LV-väska har lagt så mycket pengar på dom. Det är ju sjukt mycket kopior som är i omlopp.



Men jag håller helt med dig om att det tappar lite glans när alla har den. Måste ju kännas jävligt surt att lägga flera flera tusen på en väska när många har den och att man knappt ser skillnad på äkta och fejk

Sandra
2011-07-31 - 12:55:12

Ville bara säga att jag har en likadan mobil som dig och jag undrar var du köpt skalet till den. Ha det fint!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-07-31 - 13:14:09

Sandra: när jag köpte den var det med ett rött skal. Sen skaffade min kille en likadan för några veckor sedan men hans hade ett rosa skal så vi bytte.

Anonym
2011-07-31 - 13:24:16

- jag hade också satsat på en chanel 2.55!

Sara
2011-07-31 - 13:40:54

Har också mini pro :) I like it alot :)

smultris
2011-07-31 - 13:55:28

jag tycker de där väskorna är väldans fula och kör själv en svart vanlig läder från wedins, den däremot är grymt snygg :D

Maja
2011-07-31 - 14:10:05

JA, det är det. Och helst billiga kopior från utlanne!

Grimgoth
2011-07-31 - 14:56:37

Jag har en Nokia och ingen Iphone, är jag ute då?

Har ingen sådan där väska heller btw ;)

fifi
2011-07-31 - 15:37:15

Håller med dig, tycker verkligen att den ser ut som en bokklubbsväska!

Helén
2011-07-31 - 15:50:13

Du har så rätt. Ifånen min är jag dock förtjust i. LVn varken äger jag eller trånar efter. Skulle jag köpa dyrare handväskor än mitt nuvarande blir det ingen LV. Tror detssutom (lite fördomsfullt) att Thailandskopiorna inte hjälper upp det hela heller. Aldrig varit i Thailand personligen men de gånger jag varit i Turkiet har de funnits där med.



Ha det bra i ditt snygga linne. Själv får jag leta vidare efter ett eget exemplar. Kramis

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-07-31 - 17:01:23

Jag måste vara världens omodernaste. Jag har varken iphone, macbook eller LV-väska. Men jag är nöjd ändå. :-)

Solin
2011-07-31 - 17:13:49

fin blogg!

allt bra? :) ♥

Ellis
2011-08-04 - 22:55:44

haha, så mitt i prick vad jag anser om dessa väskor! Gratisväskor ja.. OCH fula. OCH alldeles på tok för dyra för att vara så fula :-) Jag föredrar nästan alltid kvantitet före kvalitet då man sällan sliter ut grejer nuförtiden oavsett om de är dyra eller billiga..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: