GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Love Home, Hate sick

2011-01-06 | 17:25:34 | Egocentrerat&Vardagligt

Hade ju tänkt att måla om här hemma idag, en mentholfärgad vägg i hallen och en Baroloröd i stora rummet..men jag har tagit en riktig slappardag deluxe..gick upp tjugo över tio, åt mumsig brödig frukost, sörplat te och har liksom nästan bara suttit i en fåtölj hela dagen och kollat på Ugly Betty..har bara ett enda avsnitt kvar nu.

Men jag behöver vila. Jag är inne på min 5:e vecka som förkyld, varannan dag mår jag bättre för att sen varannan dag må skit. I måndags t ex så kände jag mig helt febrig och ena halsmandeln svullnade upp full med blåsor, bara för att vara helt borta igen i tisdags. Igår hostade jag nästan ur mig ena lungan, benen värkte som värsta träningsvärken och jag frös idag är jag mest snuvig bara.
Var ju hos Vårdcentralen förra veckan när jag mådde riktigt kasst men enligt blodprover och sänka var jag frisk.
Och utöver förkylning fick jag då kräksjuka på julafton och nu har ena foten/vristen svullnat upp och värker som om jag stukat den. Weird. Men ja kroppen känns helt slut.

Det enda nyttiga som gjorts idag är lite dammsugning..och att vi skruvat ihop en motionscykel som darling köpte förra veckan. Så kan inte bara denna jävla hosta-huvudvärks-värkikroppen-skit försvinna nu?

..å andra sidan är det ju totalskönt med riktiga slappardagar..jag är ju en hemmagris..älskar att vara hemma.
Älskar hem.

Kommentera 11 st

Kommentarer
Angel
2011-01-06 - 17:52:59

åh så mysigt,är det hos er?avundsjuk.

Fred
2011-01-06 - 18:03:13

Ser jävligt gött ut det där! Öppen brasa och streckkolla serier... Det e' livet det!

johanna
2011-01-06 - 18:10:52

Åh vad mysigt det ser ut!

Krya på dig!

Karin
2011-01-06 - 18:17:29

Vad mysigt det där såg ut! :) Hoppas du blir frisk snart!

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-01-06 - 19:02:33

Låter verkligen som att din kropp säger nej, så länge ska man inte behöva vara krasslig. Hoppas verkligen att det vänder. Se fram emot vår och utlandsresa, när var det ni åker, mars?

Frida
2011-01-06 - 20:55:20

Usch, jag är också inne på min femte vecka som sjuk tror jag.... förkylning, maginfluensa, ögoninflammation.... det verkar aldrig tar slut och åååh, så trött man blir!!

Lo
2011-01-07 - 11:26:57

jag gillar lamp, vad ska man säga? -dekoren?!

CJ
2011-01-07 - 15:58:17

Ja ibland behöver man sova ut och strunta i alla måsten och borden. Krya på dig!

Josefine
2011-01-07 - 19:21:48

Fy för att vara dålig. Du får krya på dig. Vad mysigt ni verkar ha det hemma. :)

Johanna - www.johannajagendal.se
2011-01-08 - 14:43:01

Jobbigt med alla förkylningar och diverse sjukdomar. Hoppas att du blir frisk snart! Det är verkligen inte roligt att vara sjuk.



Underbar bild btw! Ser jättemysigt ut! :)



Stor krya-på-dig-kram!

/Johanna

Camilla
2011-01-08 - 23:37:52

Himla fint och MYSIGT! gillar ert vardagsrum. Lagom färgsprakande med öppna ytor.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: