GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

elin kling + H&M = sant

2011-01-10 | 10:44:00 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Läste precis på Elles hemsida att Elin Kling ska släppa en samarbetskollektion hos H&M den 3 februari.
Första samarbetet för H&M med en "modebloggare".
Det ska inte ha släppts några bilder ännu men på Elle står det då att "bland plaggen märks en tvättad läderjacka, ett antal klänningar, ett par vida byxor och metallsmycken."
Samt att kollektionen beskrivs som "ljus, modern och minimalistisk med bohemiska influenser."

Elin Kling är duktig inget snack om saken men hon är ingen stilguru för mig, jag blir inte influerad av Klingan i min egna stil.
Jag hoppas att kollektionen passar olika kroppstyper ...och inte bara just den jättesmala raka långa kropp som elin själv har.

Vilken modebloggare sjulle ni vilja se få designa för/med H&M?

Förutom mig själv - ja jag skulle gärna designa några prints till H&M samt några utsvängda jeans och CarrieBradshawklänningar skulle jag vilja se Ebba von Sydow - för hennes snygga stil och enorma kunnande samt Elsa Billgren - tror hon skulle kunna ta fram en fantastiskt smickrande klänningskollektion.



UPDATE: Fast nu finns det tydligen bilder på Elins egna blogg, på kollektionen, Tack Emmasays för infon!


Kommentera 15 st

Kommentarer
Fifi
2011-01-10 - 10:49:05

Jag hade hellre sett att DU fick designa för H&M!

Emma says style, love & rock and roll.
2011-01-10 - 11:01:23

hon har själv bilder på bloggen ;)

Tess
2011-01-10 - 11:03:34

Ja, hoppas att det blir lite variation..

Angel
2011-01-10 - 11:11:06

åh så kul.

Emma
2011-01-10 - 11:29:26

Fast varför är det viktigt med variation? Elin Kling utgår säkert från en kroppstyp liknande sig själv och det finns ju massor med tjejer som ser ut så också. Jag ser nog hellre att någon som kan kurvigt designar för kurviga. Eller tänker jag fel?

Tess
2011-01-10 - 11:30:36

Synd! kurvor som är så snyggt.

Katarina
2011-01-10 - 11:32:38

Såg lite av kollektionen på en hemsida. Inget för mig direkt. Tror inte att ngt av plaggen skulle passa mig som är bootylicious.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-01-10 - 11:38:17

Emma: Nej du tänker väl inte "fel" det är ju din åsikt.

Och visst finns det en hel del med Elin Klingkropp också absolut men nu pratade jag ju från min synvinkel från min kropp och mitt intresse ..



Och från min egen synvinkel som designer så vill ju jag skapa plagg som så många som möjligt kan bära inte bara en viss typ..även omdet är svårt..det blir ju nästan ändå alltid nån kroppstyp som får "bli utan"..



och det tråkiga är att det känns som att det just aldrig är nån kort kurvig satt bootylicious etc designer som får chansen.

Mickan
2011-01-10 - 17:02:52

Avanna for the win såklart!

Kan inte hjälpa det, ja må vara partisk men jag tycker du borde göra de ist för Kling! :)

Då skulle iaf ja storshoppa på H&M

Gosia
2011-01-10 - 17:12:03

Jag vet inte om jag är så sugen på kläderna... Hon kör väldigt mycket basic, vilket jag själv gillar... men är inte sugen på att betala mer pengar för basplagg bara för att hennes namn sitter på dem... Men det är kanske bara jag, haha.

Klänningen som syns på hennes blogg verkar cool, men tror inte den är så smickrande på alla kroppstyper!

Josefine
2011-01-10 - 17:29:20

Jag hade gärna sett dig i den rollen. :) Just mycket för att du tänker på det här med att alla kanske inte har en kropp som kling med flera. Men Elsa Billgren hade jag med gärna sett faktiskt. :)

Kashaya
2011-01-10 - 18:31:42

Låter som en kul idé fast såg inte ut att vara något för mig...

annawii
2011-01-10 - 19:11:19

Jag tycker att det ska bli spännande för hon har snygg stil! Själv skulle jag gärna se Angelica Blick designa för H&M för det skulle nog bli något helt nytt!!



Kram

ellinor
2011-01-10 - 22:17:15

om Elsa skulle designa en kollektion hade jag nog köpt ALLT! Hon är fantastisk. Elin känns intetsägande....

Malin
2011-01-11 - 00:22:59

Åh ja, Elsa Billgren för H&M hade varit fantastiskt! Jag läser inte Elin Klings blogg så jag vet inte så mycket om hennes stil. Men det hade känts roligare med någon lite mer hmm... spännande, som Elsa. Tycker jag.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: