GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Det var inte snyggt då och det är inte snyggt nu

2011-01-15 | 11:50:29 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Denna lördags stora modesnackis i Sverige lär väl vara Ellegalan från igår och vad Sveriges modeelit hade på sig.

Mycket och många utsvängda byxor..och det är det som är det lustiga med mode ibland tycker jag..Jag har alltid älskat utsvängda jeans ala riktigt hippie-flowerpowerstyle..vilket ju varit nästan bannlyst i många år nu enligt modeexperterna och det är stuprör stuprör stuprör och åter stuprör som gällt samt lite bootcut senaste året.
Nu är helt plötsligt utsvängda byxor skitinne och då tycker stuprörsbärarna som vägrat just allt annat än stuprör att detta nu är snyggt.

Elin Klings utstyrsel från igår verkar hyllas på de flesta håll och kanter, antar att det är plaggen från hennes egna kommande kollektion hos H&M.

Jag gillar toppen..Men byxorna..?
Näe.
För mig påminner de bara och endast och för mycket om 90talets vita jazzbyxor under Spice Girls/Robyns Do you really want me-eran då var och varannan tjej på högstadiet bar alldeles för långa och genomskinligt vita utsvängda byxor som släpat i snöslask och var alldeles svartgråa och blöta nedtill.
Det var inte snyggt då och det är inte snyggt nu.

Kommentera 56 st

Kommentarer
Amanda
2011-01-15 - 12:00:06

Håller helt med. Vita byxor överhuvudetaget, nej huvva :/

Malin
2011-01-15 - 12:08:33

Inte snyggt...och vad de hänger på henne...

Ling-Ling
2011-01-15 - 12:08:44

Hahaha det gör faktiskt det! Okej att det kan va snyggt med lite längre byxor, men det där var lite för mycket, det blir ju väldigt opraktiskt...

Käthes mode ♥gravid♥
2011-01-15 - 12:16:46

Jag tycker det är jättesnyggt! :)

Malin
2011-01-15 - 12:20:39

Haha, men hjälp, vilken miss! Jag brukar iofs sällan tycka att fröken Kling klär sig särskilt snyggt eller inspirerande.. Oftast har hon väldigt tråkiga kläder och aldrig någon rolig färg känns det som.. Har iofs slutat läsa hennes blogg av just den anledningen att jag inte inspireras av hennes stil whatsoever.. Jättefult att byxorna är för långa (med klackar!) och dessutom sitter illa!

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-01-15 - 12:39:33

Jag kan se det snygga i det faktiskt - och ska jag vara helt ärlig så har jag nog saknat jazzbyxorna lite, fast det kanske snarare är ett nostalgiskt minne. Om savann-byxorna gör sitt intåg igen så köper jag mig ganska så säkert ett par.

dissy
2011-01-15 - 12:40:39

Jag har alltid funderat på varför kling är en stilikon. Jag tycker hennes klädstil är för pretto och för mycket "se på mig jag är annorlunda och så ensam om min stil"... men men i Sverige antingen hatar eller älskar vi annorlunda. Söt som socker är hon iaf.

Lottis
2011-01-15 - 12:51:53

Jag kan med bästa vilja i världen inte påstå att Elin Kling tillhör mina favoriter/inspirationskällor vad gäller mode... Alldeles för utstuderat för min smak, och tyvärr, men jag tycker inte tjejen är snygg... någonstans...

johanna
2011-01-15 - 13:04:49

det ser ut som att hon har pyjamasen på sig..

Elin [ n e v n a r i e n ]
2011-01-15 - 13:16:51

Nej nej nej. Jag gillade inte mycket på Ellegalan men så är jag ju ingen modeexpert heller direkt ;)

beabea
2011-01-15 - 13:26:21

ah fast ne. inte snyggt.

mickan
2011-01-15 - 14:29:17

Jösses ser ut om om hon har lånat morfars stora pyjamasbrallor och sytt in dem lite i midjan, hängt den på "höftbenen" så att de inte ska ramla ner.... tycker inte resten av henne ser sådär wow ut heller, hon ser faktiskt väldigt tråkig ut....

kurdisk muslimsk tjej <3
2011-01-15 - 14:32:27

långa byxor xD hoppas hon inte snybblade :D Kraam <3

ellinor
2011-01-15 - 14:34:32

Nej, jag gillade inte hennes kläder alls. Tycker det är trist och stört att man ska vara "annorlunda" - men bara på rätt sätt! Haha, så otroligt opersonligt.

Madde
2011-01-15 - 14:52:01

Ärligt...hennes ben ser ut som ett par utmärglade gamla tantben i dom byxorna.

Hela outfiten var okvinnlig och livlös.

Carro
2011-01-15 - 14:55:27

Jag tycker inte heller att sådana byxor är snygga..

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-01-15 - 15:00:11

Jag gillar modellen men inte att de släpar i backen. Det är lite överdrivet.

Sanna
2011-01-15 - 15:00:12

Usch, jag gillar verkligen inte utsvängda jeans! men vissa passar i det :)

kram

Emmy
2011-01-15 - 15:37:26

Hahaha I couldn't agree more.. Det där var inte snyggt=/

Anna
2011-01-15 - 16:32:13

Ne jag gillar inte såna byxor. Elin Kling kan ju lika gärna ha en sop-påse på sig och se bra ut :p men ne, dom byxorna lär man ju bara smutsa ner ju.

Emma says style, love & rock and roll.
2011-01-15 - 16:38:51

det är klart, det är ju så trender ser ut, de kommer och går, annars skulle ju liksom inte modet finnas om alla stuprörsbärare alltid bar stuprör så att säga ;) Jag gillade Elins byxor men hade nog valt en annan färg. Vita byxor har aldrig riktigt känts rätt för mig.

Anna
2011-01-15 - 17:08:27

Håller med precis!

Sanna
2011-01-15 - 17:27:50

Tyckte det där var riktigt fult

HannahSthlm/Johanna Törnqvist
2011-01-15 - 18:10:21

Byxorna är faktiskt en diss...vita oxå..men Elin är ju för söt.)!

☆VERONICA☆
2011-01-15 - 18:25:45

fult tycker jag :D

Michaela Lejonberg
2011-01-15 - 18:37:21

vad sliten Elin Kling ser ut o vara!

Byxorna är snygga men inte i den färgen och ett par cm kortare vore inte helt fel heller;) Ska det bli poppis att ha tröjan innanför byxan också? Då syns hängmagen man har kvar ännu mer!

Lotte
2011-01-15 - 20:02:55

Ne snyggt är det verkligen inte med de byxorna, där håller jag med dig!!

Helén
2011-01-15 - 21:12:58

Jag tyckte det var en ganska fin siluette på henne. Men det går ju inte att använda byxorna då de är vansinnigt opraktska. och vita byxor skulle jag aldrig köpa. Men på henne på en gala tyckte jag de var fina.

Juliana
2011-01-16 - 00:27:42

Jag tyckte också att byxorna var helskumma. Undra hur många gånger hon höll på att snubbla på dem. Inte konstigt att hon bytt om till efterfesten. Då bytte hon till svart och trist. Överlag så hade ju varenda käft på Ellegalan svarta kläder. Du skulle varit där och piggat upp lite. Du som har en egen stil och inte bara är trist och tråkig! Så tråkigt att "mode eliten" i Sverige är likadana allihop. Kraaam

..:Sarah:..
2011-01-16 - 07:56:05

haha den tanken slog mig med... i min jakt på Flared jeans har folk båda rynkat på ögonbryn och skrattat TILLS nu ;) för nu trillar de in och alla vill ha. å jag gillar kling, mycket. men här ser hon död ut. . . jag är inget fan av naken utan smink heller nämligen.

Hayley
2011-01-16 - 11:45:13

Jag tycker faktiskt att det ser ut som att hon vaknat upp för sent, tagit första bästa och slängt på sig det samt bara ruffsat till håret lite.. Inte snyggt någonstans :S

Lotta
2011-01-16 - 14:51:54

Jag håller med du, tyckte faktiskt inte det var fint alls varken toppen eller byxorna, men alla är vi olika =)

leopardia
2011-01-16 - 14:55:10

Det såg väl förallandel ut att vara en skön outfit, men kanske inte så mycket gala över den. Om jag var Elle och ställde till med gala skulle jag nog känna mig lite förolämpad ...

Bitterfitta
2011-01-16 - 15:19:08

Framförallt är en del av klings kläder väldigt svårburna...en silvrig kostym ser jävligt bra på på en brud som väger 45 kilo och är 1,80 lång..kanske liiiite mindre bra på mig som är 1,60 och väger 65 kilo... ;)

annawii
2011-01-16 - 16:43:31

Men utsvängda byxor tycker jag aldrig har varit "ute" enligt de du kallar modeexperter. Varje vår spås de komma men ingen vågar riktigt hoppa på så själv tycker jag att det är bra att fler vågar bära dem för då lär de dyka upp i fler butiker.



Kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-01-16 - 16:57:14

annawii:jag som tyckt att de som kallas modeexpter och alltid får uttala sig om mode i större medier alltid fördömt och klassat ut utvsvängda jeans som fult, nåt man inte kan bära och bara hyllat stuprören och uttalat sig att de aldrig kommer bära nåt annat än just stuprör nånsin.

annawii
2011-01-16 - 17:02:29

svar: Oki det har nog aldrig jag märkt, däremot har bootcut-jeansen fått en hel del gliringar. Å andra sidan läser inte jag så många modetidningar men desto fler modebloggar och där brukar utsvängda jeans ofta hissas :).



Kram

annawii
2011-01-16 - 17:11:13

svar: Ja fast som jag ser det finns det nog inte så många av de du kallar "modeelit" som dissar 70-talet. Jag har nog aldrig sett en moderedaktör, Kling eller systrarna Fahrman dissat vare sig 70-talet eller utsvängda jeans. Det vore som att skjuta sig själv i foten eftersom 70-talet kommer i olika stora doser varje vår/sommar hihi ;).



Kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-01-16 - 17:17:09

annawii:hmm då har vi nog ganska olika uppfattning om hur måpnga ledande modeaktörer modeeliten och så kallade modeexperter uttalat sig..sofi fahrman ha rjag tyckt är exptert på att i tidningen sofis mode uttrycka sig som att hon vänder kappan efter vinden och när nåt väl börjar bli trendigt är hon plötsligt jätteintresserad.



vi är ju många som burit det utsvängda i massa år medan många bara och endast burit stuprören och fått höra att vi är helt fel och att flared jeans är det fulaste som finns.

annawii
2011-01-16 - 17:27:08

svar: Ja vi har nog helt olika uppfattningar. Jag har aldrig sett någon som skrivit att utsvängda jeans är "fel" men det kanske beror på att jag inte bryr mig vad så kallade experter tycker och tänker. Bryr man sig inte kanske man missar deras "inne och ute"-listor men jag har dock ändå minnen av att jag sett utsvängda jeans i modetidningar under flera år. Sen behver man ju inte bära utsvängda jeans bara för att man tycker att det är snyggt. Jag har alltid älskat 70-tal (eller sedan jag gick i fyran och började intressera mig för kläder) men jag vet inte riktigt om jag passar i det så därför har jag inte använt det. Så tror jag att de flesta är, bara för att man inte använder ett plagg behöver det inte betyda att man tycker att det är fult.



Kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-01-16 - 17:48:17

annawii:nej men det skrev jag inte heller Anna att folk automatiskt bara för att de inte bär nåt tycker det är fult.

Jag vet bara att jag så länge läst just i modetidningarn att de som får uttala sig om mode på "professionell" nivå så länge dömt ut de riktigt utsvängda jeansen men jag kanske har en annan synvinkel på det bara för att jag alltd älskat den typen av byxa och önskat att den hade varit lättare att få tag på.

H&M har sålt flared jeans i omgångar..ofta är de helt borta..den enda kedja jag riktigt vet som har sålt flared jeans hela tiden så länge jag varit klädintresserad och modemedveten är Topshop.



Sen tycker jag att såååå många fler passar i utsvängda jeans än vad det finns de som pasar i stuprör..tycker flared jeans är smickrande för smala kurviga kraftiga korta som långa,.



Jag följer inte trender särskilt nä,nvärt överhuvudtaget även om man aldrig riktigt kan värja sig heller för det utbud som finns det finns.



Jag anmärkte mest på att "alla" nu bär utsvängda brallor och har det på sina måste-halistor och det samtidigt och att det inte kommit smygande att nån i alla fall burit det av och till i flera år osv..bland de namnkunniga i modevärlden pratar jag fortfarande om då..i den fantastiska blogosfären kan man ju se alla sorters stilar jämt.

Josefine
2011-01-16 - 18:05:31

Njea. Brallorna var verkligen inte min melodi i alla fall.

annawii
2011-01-16 - 18:11:55

svar: Ja fast det är ju så mode är och det kan ju leda till något positivt- att utbudet ökar och fler vågar bära dem :). Själv tycker jag att utsvängda 70-talsjeans är bland det snyggaste som finns på rätt person men jag tycker att smala jeans oftast är mer smickrande och det är nog därför jag själv inte köpt några utsvängda i vuxen ålder (hade flera utsvängda byxor som ung).



Kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-01-16 - 18:20:02

annawii:alltså min reflektion var just över det komiska över att så många helt plötsligt nu tycker nåt är rätt och snyggt när de nyss tyckte det var fel och fult..Och jag har läst och sett dessa uttrycka sig om utsvängda byxan just så..vilket bara är ett bevis på att modemaffian i sverige framförallt är så slätstrukna jag tycker det är sååå fåå som har nån egen stil att prata om, de är bara kloner av varandra. Jag tyckte inte rebecka simonssons outfit var snygg heller men hon är en frisk fläkt som vågar ha kul med kläder.



och jag är inte bättre själv i vissa lägen..jag trodde aldrig jag skulle bära ballerinas..men så stukade jag fötterna och vissa klackar går inte längre alls..då foten inte kan vara i en viss vinkel (stor sorg) och nu älskar jag ballerinas.



jag tycker att utsvängda jeans som sagt är långt mer smickrande på de allra flesta kroppstyper än vad stuprör är vilket jag bara tycker är ett fåtal kroppstyper som passar väldigt bra i .

A
2011-01-16 - 18:40:56

Elin Klings byxor ser för j-liga ut, om man får säga så. Det ser ut som om hon fått på sig någon annans byxor. Jag älskar mina gamla slitna jeans som är vida nertill och bara hoppas att jag kommer i dem till våren. Om man klär sig i sånt man trivs i så blir man inne emellanåt. :) Det är bättre än att svänga som en vindflöjel.

Emma
2011-01-16 - 19:00:47

Åhh TACK! Att inte bara jag tyckte de va gräsligt fult :P

anna
2011-01-16 - 19:09:19

håller med dig helt och hållet.

Igge
2011-01-16 - 19:45:48

Jag älskade hennes outfit, hon har alltid så jäkla snygga kläder!

Bambie
2011-01-16 - 19:46:29

Tack! Äntligen någon som säger vad jag tänkt om de där byxorna. Alltså de ser ju ut som att hon inte hade tid att lägga upp dem hos sömmerskan, eller har lånat syrran/kompisens byxor.



Annars gillar jag några plagg ur hennes kollektion, men inte de byxorna (huga).

Lisa
2011-01-17 - 14:01:36

Jag älskar stuprör och byxor som är väldigt raka! Kommer krävas mycket innan jag tar på mig ett par sådär utsvängda brallor! :P Dock så vet jag att när byxorna varit med ett tag så man hinner vänja sig kommer jag säkerligen ha ett par.. haha

Ellis
2011-01-18 - 15:20:26

Men hur ser hon ut? Jag blir chockad över hur smal hon blivit sedan jag såg henne sist...!!

Rosida
2011-01-18 - 21:37:02

Usch, Elin Klings outfit var fett tråkig och ful... :o

Rosida
2011-01-18 - 21:37:08

Usch, Elin Klings outfit var fett tråkig och ful... :o

M
2011-01-19 - 01:29:10

Det där ser hemskt ut. Visst att man kan ha långa byxor, och visst att de är längre än benen, men de ska aldrig gå längre än halva hälen på klacken till skorna man har på sig.



Toppen var inte mycket att hurra för heller.



Sanna
2011-01-19 - 23:30:47

Jag tycker också att dom brallorna var skitfula! Är lite sur på att den snygga långklänningen också är för lång enligt min smak. (ser även den ut att släpa i backen) annars hade jag köpt den för själva mönstret e snyggt.

Malin
2011-01-20 - 08:32:52

Hihi, inte så mycket att jag fastnade för byxorna... (vita brallor kan jag ta och ha men den där modellen ser ut som mina egna smo jag sydde i slöjden i 6:an...) men varför ser hon så LEDSEN ut?? Hon ser ju jätteskojsig ut!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: