GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vi kör en dagens today

2011-02-09 | 19:05:30 | Outfits och Garderoben

Yes Yes Yes My Mac is Back!
Var en ren slump att jag surfade in på Elgiganten och kollade reparationsstatusen på min Macbook ty man ska ju få sms så fort nåt händer i ärendet. Men enligt internet så var Macen färdig och klar att hämtas sen igår, så jag ringde kundtjänst för att inte råka ut för samma skit som sist och jo macen var lagad och redo att få komma hem.
Så så fort darling kom hem från jobbet så satte vi oss i bilen och åkte iväg. Och som kompensation för allt strul fick jag ett presentkort på 500:- vilket jag handlade upp med en gång - en liten söt rosa portabel hårddisk.

Lite Ica Maxihandling och lite Clas Ohlsson efter det innan vi till slut hamnade på Max för att äta, hade bara fått i mig frukost under dagen ty jag hade ju planerat en lugn stilla hemmadag idag med te och glossiga magazine. Men ja det blir inte alltid som man tänkt sig.
Och den där vegoburgaren och falafelsnacksen vart grymt goda.

..och så här har jag sett ut idag..ja jag vågar mig på en dagens outfit så här efter gårdagens stora skälvan och garderobsrensning..och ja de där jeansen var ett par som åkte upp på vinden, men som jag hämtade ner idag igen.
De är så jävla svintrånga att trosorna trasslar till sig så fort jag böjer mig och magen väller ut över en linningen som en jäsande bulldeg så loose top is a must.
Så tajtheten tillsammans med min allt mer ökande träningsvärk sen gårdagens styrketräning resulterade i en gång som om jag suttit på en hästrygg i 3 dygn..I imagine.

Sen undrar jag hur det är möjligt för the olsen twins, kylie minogue, nicole richie och andra som är i min längd att ändå se ut som de har långa ben? Jag menar mina ser ut som 20 cm.
Det är som jag sagt, det är för mycket ben på för liten yta på mig.

Äntligen fick dyrgriparälsklingarna på fötterna vädras igen...mm love them

 

Och ja det är en stor psykisk prövning för mig att lägga upp de här bilderna..ena stunden kan jag känna att " ok, jag kanske inte ser så hemskt ut" för att i nästa sekund verkligen bara se alla fel och tänka" alla måste ju se hur grotesk jag är, hur oproportionerlig, kort satt, fel jag är".

Kommentera 36 st

Kommentarer
Jess
2011-02-09 - 19:33:29

Max har helt klart den godaste vegetariska hamburgaren! Vad gäller långa ben får man väl ta till knep som att ha svarta byxor, plus svarta högklackade, så de liksom smälter ihop. Till exempel. Men vad vet jag, jag fick mina långa ben med generna :P

Gillar skorna du har, grått är snyggt!

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-02-09 - 20:05:04

Gillar dina outfits. Enkla med det lilla extra - skorna! i det här fallet=)



Jag är rätt bra på att få mina superkorta ben att se liiiite längre ut, höga klackar och korta shorts eller kjolar - jag undviker längre kjolar och utsvängda byxor.

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-02-09 - 20:30:35

- knepet, stå alltid på tå när du tar outfit bilder, med benen lite isär - och klipp alltid bort tårna. Vips så blev du 5 cm länge. men hysch säg det inte till nån=)



...jag har varit ganska tjock, när jag gick i gymnasiet blev jag kallad bulldog av en kille (som jag naturligtvis var kär i) han sa att det såg ut som jag varit normallång och sedan hade man slagit en stor klubba i huvudet på mig så jag krympte ihop som ett dragspel. Nu skrattar jag åt det, men det gjorde jag definitivt inte då.



Elaine
2011-02-09 - 20:42:47

wow så snygg header!:)

Elin
2011-02-09 - 21:08:28

KBT.

Det är inte okej att beskriva sig själv som värsta fettsäcken när man är normal i kroppen.

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-02-09 - 21:15:15

Du ser INTE hemsk ut - du är ett snyggo :)

Fallskärmscenter
2011-02-09 - 21:26:28

Hejsan,



Jag skriver här för att jag inte hittade någon mailadress på sidan.



Är du intresserad av att få 150kr för att lägga in en länk till www.fallskarmscenter.se bland de andra länkarna på din blogg.



Isåfall kan du maila [email protected]



Ta gärna bort den här kommentaren om du vill.



//Fallskärmscenter

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-09 - 21:37:56

fallskärmscenter: ja det måste ha varit svårt att se mailformuläret i vänsterkolumnen..

dissy
2011-02-09 - 21:43:39

Åh jag har saknat dina dagens bilder. Du är så fin hela du anna!

och vad du än säger kallar jag dina former för kurvor. Du är inte tjock.. lite tjockskallig när det kommer till din kropp kanske men det är ju en annan sak:) Jeans är ondskan själv.



Hoppas att du har haft en toppendag vännen:)

Sofia
2011-02-09 - 21:45:39

Falafelsnacksen på Max är grymt goda!!



Jag tycker du är fantastiskt fin i allt, jämt. Sådetså!



Kram du fina

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-09 - 22:17:03

sofia: ja mumma vad goda dom är!



och tack sötnos.

kramar!

Emmy
2011-02-09 - 22:36:10

Du är jättefin, verkligen superfin!

dissy
2011-02-09 - 23:02:21

Jag tog mig en titt till på dina fina dagens bilder. Och dina ben är hur snygga som helst ju! Med de där snygga kilcklackarna är du drop dead georgeous! Och du ser propertionelig ut enligt mig. Jag tycker faktiskt att dina ben ser muskulösa ut och det är bra mycket snyggare än ett par kalvben ala olsen, nicole och kylie sådeså:P Jag önskar du kunde se hur fin du är vännen:)

alexandra
2011-02-09 - 23:29:31

jag tycker du är jättefin! och det är verkligen inget fel på dina ben! dina ben är helt normala jämfört med din längd och "kissie-ben" är inte fint! :)

amanda
2011-02-09 - 23:58:36

Snygga skor!

Hayley
2011-02-10 - 09:50:58

I mina ögon är du lika vacker som alltid. Men jag förstår precis vad du menar. Jag klarar inte alls av att lägga upp helkroppsbilder i min blogg. Och när jag gör det så känner jag som dig. Ena sekunden tycker jag att jag ser helt okej ut för att i andra dö för jag har så tjocka armar, mina lår är som trädstammar och jag lyckas ALLTID att lägga till dubbelhakor på bilderna.



Så starkt jobbat Anna, du är vacker för den du är.. Kram på dig!

Helén
2011-02-10 - 11:10:51

Jag tycker att du löst dina kortabenissues på ett bra sätt, höga klackar! Jag tycker din outfit är en sån där perfekt avslappnad outfit. Du är snygg och cool men det ser ut som du knappt ansträngt dig. Perfection. Jag är i en extrem koftperiod just nu. =)

Nathalie
2011-02-10 - 12:48:17

Men herregud Anna, du är ju skitsnygg!

Bim HD
2011-02-10 - 13:46:42

Kommer... omgående... och ger dig en STOR kram, bamsekram......

Må så grankott... kramis Skruttisen...

Lina
2011-02-10 - 13:47:42

Du är ju jättesnygg! Älskar skorna!

Gillar nya headern jättemycket. <3

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-10 - 13:52:28

lina: tack vännen kram

anna
2011-02-10 - 15:43:09

men jag som tycker att du ar sa sot...!

anna
2011-02-10 - 15:45:02

hej igen - jag forsokte lamna den har kommentaren haromdagen men det verkade inte fungera... here it is:



Hejsan Anna och Hang In There! Tittade sjalv in i min garderob haromdagen och undrade vem som kopt alla dessa gra plagg!! Pa tal om mat, menyer, osv... jag skrev lite om hur/vad jag ater i en kommentar under 10-12-19/Veckans mat och fast det inte ar nagon diet sa ar det da nastan omojligt att ga upp i vikt pa den planen! Ha det sa jattebra!

banana
2011-02-10 - 15:50:28

Det är så konstigt, för jag tycker alltid att du har så kurviga och fina ben, du ska vara stolt över dem. Speciellt på dessa bilder. Pinniga kalvben är inte så jättesexigt och eftersträvansvärt. Själv trivs jag mycket bättre med mina ben sedan de blivit lite tjockare.

Sandra
2011-02-10 - 18:06:36

Gud vilka snygga skor!! Vart är de ifrån??



Jag förstår dina känslor, jag är oxå väldigt upp och ner när det gäller min egna självbild. Men du är fin fin!!

Emma
2011-02-10 - 18:50:07

Du är jättefin! Gillar skorna =)

Michaela Lejonberg
2011-02-11 - 01:19:52

Du är fin som du är Anna och du duger;)



Gött att datorn äntligen var klar! Som du väntat! Hoppas inget mer skit blir med den nu och håll kablar borta från kissekatterna;)



Kraaaam

Carolina
2011-02-11 - 14:13:28

Du är jättefin! Så cool och härlig! Och jag är den ärliga typen (med ett par egna ben som jag problematiserar). Men du är skitfin!

Njett
2011-02-11 - 16:21:59

Jag förstår inte varför du inte förstår att det inte är det minsta fel på dig????

Fast samtidigt förstår jag inte varför du ska trilskas med att ha skor som ger förvrängda proportioner även om de är skitsnygga. Din kropp passar skitbra med tajta jeans och skor som är öppna ner till tårna. Eller stövlar för den delen. Men ankelboots med platå???.. är inte det lämpligaste valet för oss med ben som inte är som griaffhalsar. Bara ett tips. ;)

Men enklast vore om vi alla struntar i hur vi ser ut, kastar på oss vad vi vill och älskar oss själva resten av det liv vi har. Jag väljer love, not war... speciellt när det kommer till egna kroppen! Känns trist att komma på när man ligger på sin dödsbädd att man kastat bort hela sitt liv på självhat enligt mig. Men du väljer själv helt klart!

Kramar i massor från en som kastat bort alla demoner vad gäller kroppsnojja (även om de dyker på lite då och då)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-11 - 18:46:13

njett:när det kommer till skor så kommer jag nog aldrig att välja bort sådana jag blir totalförälskade i oavsett om de ger en förvrängd bild eller inte..mina ben hade sett likadana ut barfota.

Och skor med öppen tå eller öppen ned till tårna har det ju knappast varit väder för sen november..eller hur?

Stövlar är allt som oftast ett problem, har så korta ben att jag knappt har nån vrist och så tjocka vader att de flesta stövlar inte går att stänga.



visst skulle jag gärna bara kunna strunta i nojorna men vad ska man göra när inga kläder passar? När det blir ett problem att klä sig?

Det är ju inte så man kan gå naken precis.

kram

Malin
2011-02-11 - 19:23:31

Oj, hjälp vad långt hår du har fått! Skitsnyggt :)



Ha en bra helg, kram!

gerda
2011-02-11 - 21:44:46

du är supervacker ju.

Anonym
2011-02-12 - 09:41:32

Fina du! Vilket grymt härlig och vårig design du fått på din blogg! :) var ett litet tag sen jag kikade in. Kramar

Njett
2011-02-12 - 14:36:46

Sv: Finns alltid kläder som passar anser jag, tar bara lite längre tid att hitta kanske. Men det ser jag som en utmaning i sig.

Men varför kör du inte strumpbyxor i samma färg som skorna. DET om något förlänger benen om man nu ska jäklas med att gå i ankelboots.. ;) och snygga klänningar eller långa tjocktröjor har jag ju sett att du har gott om vilket passar super till.

Så kör inte med att du ska behöva gå runt naken. :P Jag har följt dig i din blogg så länge så jag vet att du har massa kläder i garderoben. ;)

Jag hoppas verkligen du en vacker dag inser värdet i att du är unik och slutar förstora dina kroppsnojjor (problemet blir ännu större om man inte går och får professionell hjälp).

Det jag hoppas allra mest är att du blir den som hjälper till att förändra bilden av människor och kroppssyn i den svåra bransch du är i när det kommer till detta ämne. Det är en av anledningarna till att jag följer din blogg. Jag tror på dig och din stora talang!

Kramar

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-12 - 16:11:17

njett:jag hade en massa snygga kläder i garderoben men det mesta kan jag ju inte ha längre.

Sen tycker jag verkligen inte att det där med förlänga silhuetten med strumpbyxor+skor fungerar.

Särskilt inte med kombinationen korta+tjocka stockben.



och det är väl det , jag vill inte att kläder ska ta tid och energi, jag vill inte att det ska vara tidödslande att klä sig eller hitta plaggen.



jag försöker genom min design att passa många olika kroppstyper även om det är svårt och nu kommer jag kanske få backa på den punkten igen ett tag när jag kör själv utan nelly.



jag blir jätteglad för ditt stöd och uppskattar dina ord.

kramar!!

sofie
2011-02-13 - 19:32:30

Du är fin precis som Du är!! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: