GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

les miserables

2011-12-07 | 21:38:30 | Egocentrerat&Vardagligt

Jag vet ärligt inte om jag ska skratta eller gråta just nu.
Tänk att så inhelvetiskt mycket kan gå emot en.
Så fantastiskt mycket krångel, problem och djävulskap.
Jag ska inte tråka ut er med detaljer om allt men lita på mig, allt som kunnat gå fel senaste veckorna har gjort det.
Denna dag idag har bara innehållt problem och skit.

Plus ett krampanfall i bröstbenet och revbenen.

Skulle till sist , för att försöka koppla av lite, äta en väldigt sen kvällsmatsmacka kl 21 och dricka te och sitta med min MacBook i knäet - min avslappningsdator till skillnad från min stationära..den jag bara skriver krönikor på, gör roliga saker, kopplar bort administrativt, bokföring, kundtjänst osv..
Ja då är Macbooken denna kväll helt stendöd.
Ena katten har återigen ätit upp delar av laddarsladden...för sjunde gången tror jag i år...Jag har nu lagt ut mer på nya sladdar än vad själva datorn kostade.
Och på den stendöda datorn som jag inte får igång låg halva krönikan färdigskriven.
Deadline imorrn förmiddag.
Men imorrn förmiddag ska jag hoppa in och jobba på mitt förra jobb en sväng.
Så måste ju få klart den  ikväll.
Börja om helt och hållet.
Hahahahaha fy fan vad livet är härligt, riktigt Halelluja!
Som sagt vet inte om jag ska skratta eller gråta...om jag kunde skratta vore det väl det bästa tyvärr är gråten mest nära till hands...och nu börjar det krampa i revbenen igen..

Kommentera 19 st

Kommentarer
Caroline
2011-12-07 - 21:50:53

Åh kära du, hoppas det vänder och känns bättre med allt imorgon. Tyvärr är det ju sådär, att man får dagar som är KATASTROF. men på nåt sätt kommer man alltid igenom det där jobbiga, och sen kan man uppskatta allt det bra igen. Kram

Ida
2011-12-07 - 22:03:29

Du ska veta att jag tror på dig. Skickar kraft till dig nu så du känner dig starkare. Du är en helt underbar tjej sån som alla vill ha i sin vänkrets. Du är framgångsrik och ändå trevlig det är de inte alla som är. Andas nu och känn kraften inom dig. Kram

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-12-07 - 22:05:47

Tänk om du haft en PC och kunnat köpa billiga laddare istället ;)



Nä, ärligt... fan vad trist! Vad arg man skulle blivit själv. Jag skulle nog svära och gorma och hoppa runt i min lägenhet som en galning tror jag.. GAH! =(



Stor kram

emma härnqvist
2011-12-07 - 22:41:19

massa kramar!

Jess
2011-12-07 - 22:44:26

Så jäkla sugigt när alla jävligheter bara läggs på hög. Gråt en skvätt, skratta en stund och så nya tag! Du är så duktig, du fixar det!

Bim HD
2011-12-07 - 22:46:24

Kramis Skruttisen............ bamsekram tom, en jättestor!!! Om det skulle råka räcka... många-många-många!!!!

Må så grankott... önskar jag kunde göra något, litet................. litet....... lite glädje........

lisette A
2011-12-07 - 23:00:53

nedgångar finns till för att du ska njuta extra mycket när det går bra! Du klarar det här!

smäm
2011-12-07 - 23:09:48

Men neej :( Inte kul alls.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-07 - 23:45:01

Lisette: fast hur mycket nedgång ska man ta för att kunna njuta av en uppgång som aldrig känns som den kommer?



usch.



kram

lisette A
2011-12-08 - 02:20:03

SV: Läs mer om attraktionslagen! Allt kommer gå underbart bra, bara du tror på det! Tänk på allt fint du har i livet: din kärlek, katter, kommande hus, talang, bra jobb och finfin blogg. Om du inte tror på din egen lycka, vem ska då tro på den?.. stay strong!

Camilla
2011-12-08 - 05:48:46

Du kommer klara det här också! Det är så trist när allt skiter sig men allt löser sig alltid på det ena eller andra sättet



Det där med revbenen känner jag igen lite. Jag är väldigt svårstressad (jobbade på provision i 3 år som telefonförsäljare, det kan liksom inte bli värre än så) men de gånger jag blir stressad är det en nerv mellan två revben på vänster sida som gör ont. Läkaren tror att när jag stressad så typ spänner jag mig och nerven hamnar då ikläm. Min kropp säger ifrån helt enkelt



Kram på dig

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-08 - 07:51:21

lisette: jag tror att attraktionslagen och The Secret och sådant tros på av dom som verkligen inte har stora nedgångar och har ganska mycket flyt.

Jag vet flera som trott stenhårt på affirmationer och The secret och positiva tankar...och det har inte hjälpt ett dugg.



Och vad häner med denna attraktionslag om man faktiskt tänkt positivt och sänt ut positva tankar osv men ändå går det fel fel fel fel?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-08 - 08:07:30

Camilla: åh så underbart med semester camilla!



ja nån nerv måste de tju vara..det gör så otroligt ont...fört låser sig/krampar bröstbenet och sen som en löpeld sprider sig låsningen och krampen runt hela bröstkorgen och ryggen i revbenen och det blir svårt att andas och röra sig och illamåendet kryper fram.

Äcklig smärta.

Detsom hjälper någorlunda har jag märt är att snabbt få i sig varm vätska.



kramar

ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting
2011-12-08 - 08:12:56

usch så trist, hoppas det vänder snart!

Anonym
2011-12-08 - 10:16:54

Usch och fy! Ibland känns det som hela världen är emot en :( Hoppas du känner dig bättre snart!



Ps. Såg din vovve-tischa i senaste numret av Härliga Hund :)

Annica
2011-12-08 - 21:46:32

Ibland.... vill man bara vrida nacken av sina djur, men så kommer man ihåg hur mycket man älskar dem! <3

Skickar lite styrkekramar!!

Art By Tina - Tävla om en lucka i illis-kalendern!
2011-12-08 - 22:55:02

Livet går emot ibland - men det vänder, jag lovat - en sladd är inte hela världen, och det är inte ett jobb heller - allt löser sig. Drick ditt te och koppla av en stund (...önskar jag kunde leva efter mina egna råd).

Johanna
2011-12-08 - 23:07:32

Ah vad trist!

En bekant till mig hade samma problem med sin hund. Han tuggade i sig varenda sladd han såg. En dag smörjde hon in sladden med tabasco, hunden tuggade en gång och sen aldrig igen!

Grimgoth
2011-12-09 - 19:20:48

Ger dig en cyber kram och en puss på kinden.

<3


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: