GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

...jag kommer hem igen till jul...

2011-12-11 | 11:42:49 | Hus/Renovering/Inredning

God söndagsförmiddag på er blogosfären.
Hoppas ni mår fint!
Jag känner mig aningen stressad.
Har massor med jobb och företaget att göra. Plus massor här hemma som måste fixas.
Det verkar som om vi kommer börja få komma in och få tillgång till vårat hus nu i veckan som kommer!
Och jag längtar så efter att få flytta in. Särskilt när jag och darling gick här och frös i lägenheten igår, mina nipples var som två isbitar som sved och värkte. Ända sen vi flyttade in för 3 år sen så har flertalet element inte funkat vintertid så vi har typ 14-15 grader här hemma. Ska bli oerhört skönt nu på ett sätt att bara vara ensamma ansvariga om nåt går sönder eller är fel eftersom det ändå aldrig hjälper att ringa vår hyresvärd eller vaktmästare.

Men nu ska jag alltså hålla igång företaget och ha koll på allting samtidigt som vi ska packa ihop oss...och finns det nåt jobbigare än själva packa ihop allt/flyttfasen? Fy fan vad tråkigt det är. Och nu har jag, sen studenten flyttat, låt se, 10 gånger.
Nu hoppas jag att detta blir sista flytten nånsin och vi kommer trivas i vårat gula fina femtiotalshus!

Vi måste fixa till iaf två rum innan vi flyttar in Sovrummet - där det idag sitter en , enligt mitt tycke och smak, gräslig fototapet med skogsmotiv, och sen har förra ägarna haft fåglar  så ett rum är lite nedbajsat pickat och slitet.

Så nu måste vi ju verkligen bestämma färger och tapeter och få det gjort ...men nu börjar jag våga tro att vi faktiskt vaknar på julaftonsmorgon i vårat hus och att jag kanske kanske faktiskt kunnat få en stake eller två, kanske rent av granen!


Kommentera 6 st

Kommentarer
emma härnqvist
2011-12-11 - 12:09:30

så spännande och roligt, och ja, hoppas verkligen också att ni kommer att trivas! kramar

Kim
2011-12-11 - 12:32:32

Jag vet hur det är med röran som blir, har ju precis flyttat och försöker att komma i ordning. :)

Jasmin
2011-12-11 - 13:06:10

tack dsm! snygga kläder du har på din sida :)

lisette A
2011-12-11 - 15:19:58

mys med inredning! Fina färger och tapeter!

Louis Vulgorette - känd från Deviant Art
2011-12-11 - 22:12:25

Mint var grymt het. Fräsch och fin. Mmm.

L I L I J A
2011-12-13 - 13:45:14

Oj, massor att stå i! Men gud, vad roligt att få göra om från början med färg & tapeter :) Jag älskar faktiskt att flyttpacka - det som är värst är själva flytten. Att gå & kånka på en massa lådor & tunga möbler. Bläää. Men det är ju alltid värt det i slutändan! Hoppas vi får se hur det blir i nya huset sen!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: