GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Foundation - Help!!

2011-12-29 | 22:27:57 | Smink, Hudvård, Skönhet

Jag har levt med problemhy sedan 11-12årsåldern.
Jag har testat det mesta för att få bukt med problemen, krämer mediciner salvor kurer produkter tabletter i mängder.
Jag har ju även under alla dessa år dessutom då testat en massa olika sminkprodukter för att dölja problemen.
Senaste 2-3 åren har jag använt en helt underbar foundation från Maybelline.
Affinitone.
Den har gett underbar lyster, döljt finnar, blemmor och ärr helt perfekt, inte torkat ut, inte känts fet, jättefina nyanser - light beige om vintern, golden beige om sommaren och en blandning av de två om våren och hösten.
Åh vad jag älskat den.
Så tror mig nu när jag nästan lipar när jag inte längre hittar den nånstans!!
Har den utgått?
Vet ni om den går få tag på nånstans alls?

...eller är det nån där ute som använt denna men hittat nån foundation som funkar lika bra?

Kommentera 16 st

Kommentarer
ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting
2011-12-29 - 22:41:18

har tyvärr inte sett den där på ett bra tag i affärerna :(

Kia
2011-12-29 - 22:41:46

välaboden.se

Katarina
2011-12-29 - 22:46:23

Jag har aldrig använt den men för mig fungerar Idun Minerals jättebra. Ger fin lyster, döljer eventuella skavanker o min hy har blivit mkt bättre sen jag började använda märket.

Katarina
2011-12-29 - 22:46:34

Jag har aldrig använt den men för mig fungerar Idun Minerals jättebra. Ger fin lyster, döljer eventuella skavanker o min hy har blivit mkt bättre sen jag började använda märket.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-29 - 22:46:54

Kia: Tack för tipset! Men tyvärr verkar det inte gå att välja nyans??

Jess
2011-12-29 - 22:52:10

Mineralsmink är bra grejer annars! Tikei.se har så sjukt grymma produkter, har använt deras foundation och concealer i över ett år nu och kan idag inte tänka mig att kleta någon flytande foundation i ansiktet. Otroligt prisvärt är det också och min problemhy har blivit så himla mycket bättre. Värt att kika på! :)

tess
2011-12-29 - 23:03:59

HAr inte heller sett den i butik på ett tag kan hända att mindre butiker än de ordinarie smink butikerna har den kvar lager för såg att den även ej fanns på hemsidan men verkar konstigt att de bara skulle sluta med den så där utan att de nämt det.. kanske har den bytt design eller en nyare version :) de kanske kan hjälpa dig i butik ploka ut en som påminner om denna? för vet att maybeline ska ha flera bra foundations annars tycker jag max factor också har bra täkande produkter men som fort låter hunden andas :)

EmelieMaria - träning&annat
2011-12-30 - 00:20:34

Jag har använt denna från 100%pure och tycker den är kanon! http://eleven.se/100-pure-healthy-skin-foundation-with-super-fruits-14024.html Täcker bra men känns ändå lätt och fräsch hela dagen :)

Sanna
2011-12-30 - 06:26:07

Den har utgått... Dom plockade bort den till förmån för den nya "anti-age"-foundation med svamp på toppen. Bara pudret finns kvar. Attans!!

johanna
2011-12-30 - 09:02:32

jag har också haft en del problem med min hy länge.. men efter att jag skippade foundation helt och gick över till mineralpuder så har det blivit mkt bättre! Mineralvärlden är ju gigantisk, jag använder cliniques puder och det är tokbra. Kompleterar med en cover upp mix från make up store :)

Mickan
2011-12-30 - 09:40:16

Sv: det kommer finnas både vanligt & LCHF på nyårsbordet så det är bara välja å vraka :)

Vi tänkte nån smördegsförrätt (typ pizza stuk), ugnsbakad oxfilé med pepparsås, klyftpotatis, sallad och grillade grönsaker och till efterrätt blir det en vit chokladpannacotta med whiskymandelpinnar typ... Men du äter inte rosa kött va? :)

Ja jag hoppas oxå det här funkar, men får väl se med tiden, ska börja röra på döfläsket oxå :)

Hm gallan låter inget roligt alls :/ du kanske helt enkelt är en kolhydratperson (det är nog jag egentligen... Mm pasta!!!)



Jag har förresten en halv tub Affinitone här som du kan få! Och så ska du få prova den som kom innan Affinitone, jag tycker den är bättre, men det är ju inte säkert den passar dig babe :) kramar

Mickan
2011-12-30 - 09:50:27

Sv: ja jag har gärna promenad/joggning sällskap men du ska veta att min kondis är på bott just nu haha!

Mm macka!!! Det låter så himla gott nu (fast jag knappt äter det i vanliga fall) men Åhhh med soltorkade tomater, pesto, kyckling å bara mums!

Haha lchf är nog kanske inget för mig heller när jag tänker efter vad jag äter egentligen haha

PAULINE
2011-12-30 - 10:25:11

Säger bara - MINERALSMINK I PUDERFORM!



Har använt i.d bare minerals mest av allt, och aldrig fått blemmor av den oavsett om jag sovit med den (fy skäms på mig!) eller inte. Köpes billigaste på Tradera eller t.ex. beautyplanet/donnabeauty. Tog slut nyligen och då beställde ajg Lily Lolo, en gammal favorit som är minst lika bra!



Se till att du har en bra kabukiborste också!



Try it! :)

donnasandra
2011-12-30 - 17:26:46

vad synd :-( ska kolla efter den här! jag har samma problem och vet hur mycket en bra sminkprodukt kan hjälpa. nu kör jag exuviance foundation (lite mindre täckande) eller cliniques acne solutions liquid foundation.

Helena
2011-12-30 - 23:47:46

Jag har oxå haft problem hy i många år men när jag börja avända lancomes produkter försvann det. Dock kostar de n krona extra men det är det värt. Gott nytt år vill jag passa på att säga oxå.

Wysteriia
2012-01-01 - 20:32:01

Jag köpte ju den där på utförsäljning...:/



Tikei har bästa mineralsminket enligt mig själv, grymt täckande!



I flytande form är Isadoras High performance min favorit, täcker riktigt bra, håller bra o bra pris...hehe :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: