GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

..att det ska vara så svårt..

2011-12-16 | 23:35:54 | Egocentrerat&Vardagligt

Det dummaste med att göra klädkollage likt det jag gjorde i förra inlägget..ja det hör ju ihop lite med det min krönika handlade om och skyltdockorna...är bilden det skapar i huvudet.
Nu hade jag en tydlig klar bild i skallen av de där välsittande jeansen och hur snyggt det blir med tshirtsen och kängorna och koftan...
Men den där bilden i skallen som provdockor och produktbilder och kollage skapar, ja där jeansen sitter på ett par långa smala ben och inga valkar syns rimmar sen så illa med det jag ser i provrummet där nästan inga stuprörsjeans alls gör över mina vader eller passar mina väldigt korttjocka ben.
Man..eller jag är iaf expert på att måla upp egna idealbilder i skallen som jag sen aldrig lever upp till. Jag krossar mig själv. Höga krav, självhat, BDD plus PMS och drömbilder.
Men jag kämpar så hårt för att försöka intala mig själv att jag duger ändå.
Jag försöker vara snäll mot mig själv.
Men det är så svårt.
Varför ska det vara så svårt?
Men medan jag kämpar..både mot mig själv och försöker kämpa för mig själv är det tur att jag har en klick människor kring mig som alltid säger till mig att jag är snygg och bra...och jag hoppas att jag snart , snarast, når dit själv och kan säga så till mig själv.

..Och hur jäkla svårt kan det vara för stora klädkedjor att göra jeans som passar oss korta kraftiga?

gammal snabbilliskladd av mig


Kommentera 8 st

Kommentarer
Jennifer Nilsson
2011-12-17 - 00:19:56

Återigen, det känns så bra att få läsa mina tankar bland dina ord. Precis så här känner jag det också! I mitt huvud ser jag en snygg outfit framför mig, som sedan krossas i bitar när jag i provrummet inte ser snygg ut i något av det. Visst, jag vet att jag är överviktig, men borde jag inte älska mig själv ändå? För den jag är? Man säger ju att det är insidan som räknas, men det är inte många som menar det egentligen. Jag vet med mig att jag är omtänksam, gör allt för mina nära och kära och är en bra lyssnare. Men vad är det jämfört med en lång, smal kropp? Nu menar jag inte att jag hellre hade velat se ut som en supermodell och därmed struntat i att vara omtänksam, för det vill jag vara. Men det känns inte som man kan få både och. Förstår du hur jag menar? Det finns nämligen en anledning till att jag ätit och blivit överviktig. Att tröstäta har blivit en stor del av mitt liv, och är det svårt att ta bort det. Särskilt då det övergått till ett sug - att jag MÅSTE ha något att äta. Är detta något du också upplever, eller vad är din historia? Ha det fint, kram! (det är en rätt så personlig fråga, så vill du inte svara är det ok att säga det, eller om du hellre vill skriva det i ett mejl till mig så finns min mejl-adress här ovan)

tess
2011-12-17 - 00:26:30

gillar hur du ritat klänninen på den här bilden! :)

Amanda
2011-12-17 - 00:44:13

du är perfekt som du är. du är jättefin. och det är synd. att man är så hård och dum mot sig själv. jag är likadan. men det är fel för man förstör sig själv av alla dumma ideal som inte är bättre än något annat egentligen. det är så himlahimladumt så det gör ont i mig.

smultris
2011-12-17 - 10:50:42

jag känner så jäkla väl igen mig i dina ord här, just nu väger jag lite mindre än vad jag gjort men även fast jag är "smal" så är jag av den kurviga modellen där alla kläder bara korvar sig.



tänk alla dessa gånger jag haft en vision i huvudet av hur kläderna ska sitta och när jag väl får på mig dom så vill jag bara klippa sönder allt... och så slutar jag i mina vanliga mysbrallor istället...



fy tusan så dum man är mot sig själv, jag önskar vi bara kunde sluta med det men det är så svårt...



Lisa
2011-12-17 - 12:36:53

Ett tips, Jc har jeans för alla kroppsformer. Och dessutom oftast löjligt duktig personal.

Helén
2011-12-17 - 14:20:49

Ditt collage var perfekt. Coolt och avslappnat. Men kan hålla med att passformen på kedjornas jeans sällan är bra för de icke pinnsmala. För de större storlekarna har samma propotioner som de små, vilket sällan kroppar har. inte min iaf. Den har lixom växt lite olika på olika ställen.



Men jag har sett dig, IRL, så jag vet att du är toksnygg. Och helt otjock. Men okej, du kanske inte är jättelång. Men hey, det gör ju inget. =)



Ha en bra lördag! Kramis

Annica
2011-12-17 - 14:28:04

Håller med dig, jag vill också klä mig i jeans men det är nästintill omöjligt! :(

Sofia
2011-12-17 - 16:04:25

Jag har också enormt svårt att hitta jeans som sitter snyggt pga av breda höfter och smal midja. Tur att det finns så mycket andra snygga byxor =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: