GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vardagsbestyr spagetti företagsgrejer och telefonskräck

2011-08-17 | 12:37:59 | Egocentrerat&Vardagligt

Hejhej blogosfären. Hoppas ni har en skön onsdag.
Jag sitter med krönikaskrivande och bokföring, packar AVANNAordrar printar följesedlar och fakturor, hunnit med en promenad med darling och även skurat och skrubbat kylskåpet.

Och nu ska jag laga spagetti med köttfärssås som jag sedan ska typ dränka i heinz ketchup...mmm love it.

Förresten håller jag på att utveckla en enorm telefonfobi. Jag vågar snart inte svara i mobilen om jag verkligen verkligen inte känner igen numret. Senaste veckorna har jag fått så jäkla många samtal från obehagliga blufföretag som hotar och skrämmer om fakturor och avtal och abonnemang och som telefontrakasserar genom att ringa upp hela tiden. Fy fan.

Kommentera 17 st

Kommentarer
Linn - Smilinggirls!
2011-08-17 - 12:45:41

Sv: Jaa, älskar honom! :)

paulina hilding
2011-08-17 - 13:10:11

åh tack! kollade in din hemsida, hur fina grejer som helst! duktig du är :) fina bilder

Liie
2011-08-17 - 13:33:10

usch, jag har haft telefonfobi så länge jag kan minnas, det är hemskt.. försäljare kan ju vara riktigt dryga, jag själv svarar aldrig om jag inte vet vem det är som ringer. och hemtelefonen har jag på ljudlöst hela tiden, får smått panik bara den börjar låta.. hoppas du kommer ur det! kram

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-08-17 - 13:49:21

Fy för såna företag. Det är så dumt att man som företag inte kan nixa sig.

Anonym
2011-08-17 - 13:53:18

sv- yesss :)

Malin
2011-08-17 - 14:13:46

Jag har alltid haft telefonfobi, eller i alla fall minst femton år. Jag brukar inte svara om det är okänt nummer, för det är nääästan alltid undersökningar eller försäljare...orkar inte svara då.

Charlotte
2011-08-17 - 14:32:51

Hmm... känner igen det där... man blir så himla trött på dem... Filar också på en krönika men lusten infinner sig inte just nu, måste nog ha lite deadline press på mej:) Och va roligt med vinden förresten, hoppas det inte strular mer bara.



Ha en fortsatt härlig dag!

Kram Charlotte

Kram Charlotte

Jeanette
2011-08-17 - 14:47:02

Usch jag hatar verkligen telefonförsäljare, och speciellt bluff företag. Vi har en del som ringer till makens företag också.

Men jag brukar vara så fräck att be dem dra åt skogen eller så lägger jag helt enkelt på luren bara....



Ha det så bra och lägg på luren bara om de är för jobbiga.

Kram på dig. / Jeanette

Emma - I was on the moon. With Steve.
2011-08-17 - 14:48:16

Jag är hopplös. Svarar nästan aldrig i telefon om jag inte känner igen numret.

emma härnqvist
2011-08-17 - 15:07:34

men fy så läskigt, om det är nåt callcenter som ringer är det bara ta kontakt me uppdragsgivaren så tar de bort numret.. men i annat fall är d eju jobbigt. bläää. kram påd ig!

Maria
2011-08-17 - 15:20:34

jag svarar sällan om jag inte känner igen numret och speciellt om det är hemligt nummer. Om personen ringer igen om en stund kanske jag svarar, ifall det skulle vara viktigt ändå. Men jag ogillar verkligen att svara, speciellt då min finska suger och när någon okänd ringer mig är det ofta någon finskspråkig försäljare eller någon som ringt fel helt enkelt.

Anonym
2011-08-17 - 15:25:21

Tack för du va med och svara på modefrågan på www.inapia.blogg.se hoppas du kan vara med fler gånger! :) KRAM

Linnéa
2011-08-17 - 15:38:32

Usch, det låter läskigt =/ att man inte kan få ha ett företag utan att sådana idioter skall hålla på och ringa =( kämpa på för du är ju bäst =)



Någon korkad telefonförsäljare ringde till mig en gång och ville att vi skulle byta abonnemang på elen eller nåt och jag sa att jag ej var intresserad - då sa han typ att jag var dum som inte ville höra hans förslag å jag blev såklart inte gladare över det. Till slut la jag på luren. Trodde han på fullt allvar att han skulle få sälja något när han bara gjorde mig förbannad =(? Slöseri på hans tid som han förmodligen inte fick betalt för =/

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-08-17 - 15:58:30

Sitter med samma problem - frågar alltid vem det är som ringer - när jag får namnet ber jag dom att vänta en stund medan jag hinner kolla upp namnet på nätet. Varnas man för företaget eller om man överhuvudtaget inte hittar något om det då säger jag tack för att du ringde men jag är inte intresserad.



...fats på min privata svarar jag ALDRIG om jag inte känner igen numret eller om det är ett lokalsamtal. Vill dom något viktigt får dom skicka mess eller prata in på svararen.

Jess
2011-08-17 - 16:26:55

Efter några jobb där jag varit tvungen att svara i telefon dagligen börjar jag bota min telefonskräck. Fast när det ringer okända samtal på mobilen är det fortfarande jobbigt att svara...

Josefine
2011-08-17 - 18:05:42

Usch och fy för telefonskräck. Jag har haft vissa sådana tendenser, pga en människa som ringde mig var och varannan dag och typ stalkade mig eller nåt. Känner mig än idag rätt obekväm i telefonsituationer så förstår känslan av att inte vilja svara i telefonen.

Carola
2011-08-18 - 14:00:09

Jag har också varit sådan när det gällt telefoner... Nu har jag installerat en bra app i min iPhone, ett par hundra nummer är inlagda som icke önskvärda, då ser jag att det är ett sådant som ringer... Man kan lägga till fler nummer om man blir uppringd av något som inte är inlagt från början. Vemringde heter appen.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: