GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Syntax Error feeling

2011-08-22 | 11:53:09 | Krönika/Politik/Tankar

Urk.
idag är en sån där dag då jag öppnat "skapa nytt inlägg" x antal gånger här i bloggen men inte kommer på en enda sak att blogga om eller har en enda teckning eller foto att visa.

Jag har påbörjat inlägg om hur dubbelt jag tycker det blir när vissa bloggare nästan "utnyttjar" svältkatastrofen i Afrika för att göra reklam för sig själva och sin egna så kallade godhet och ömmande hjärtan samtidigt som det känns att de bara vill ha mer trafik och uppmärksamhet till sig själva och få en massa " åh fan vad fin du är"kommentarer...och de klassiska filosofiska frågorna om Vad är godhet och Finns det några osjälviska handlingar?

Jag påbörjade nåt vemodigt om att sommarklänningarna nu börjar se ledsna ut där i garderoben och att det börjar kännas naket med bara ben och armar och att jeans och strumpbyxor åter pockar på uppmärksamhet...men det kanske får bli till höstens första krönika i lokaltidningen istället.

Jag hade ju även kunnat mala på om att jag känne rmig jäkligt ledsen och nere av olika anledningar men äsch jag orkar inte ens skriva om skiten eller låta det suga mer energi än vad det redan gör.

Näe jag ska nu plocka fram pennor och papper och faktiskt försöka göra nåt, skapa en bild eller två, så jag kan återkomma med i alla fall det lite senare idag.
Kanske att jag skulle teckna en gorilla med en rosett..eller kanske nån typ av självporträtt..en kvinna med alldeles för mycket tankar i huvudet..även om det känns mest som Syntax Error i skallen just nu.

Kommentera 10 st

Kommentarer
Malin
2011-08-22 - 12:53:31

Men anna...suck...vad trist att du ska må dåligt! :(

Håller alla tummar att du får må lite bättre snart igen!

Sara
2011-08-22 - 13:14:18

Hoppas du mår uppåt snart igen. Jag nämnde att jag skänkte pengar till somalia genom att smsa en timlön, men hoppades då på att fler skulle göra det :) Hemskt det som pågår där :/

Kram på en regnig måndag! :)

anna
2011-08-22 - 13:18:37

Kram!

Malin
2011-08-22 - 14:14:40

Hoppas humöret vänder snart till det bättre :-) Och sommarklänningar kan man ju ha året runt tycker jag, med strumpbyxor...



Hur var filmen du såg igår? Kikade du på den där No Strings Attached?

..:Sarah:..
2011-08-22 - 14:23:16

Här kommer iaf en massa cyberkramar och liten dos med pepp! hoppas din dag blir fin :)

Linnéa
2011-08-22 - 15:23:32

Fortsätt kämpa på allt vad du bara kan=) Ibland måste man dock tillåta sig själv att ha dåliga dagar men det viktiga är att inte fastna där. Ibland måste jag säga till mig själv att skärpa till mig när jag är nere, jag får säga att "ja men vill du tillbaka till det där som du tidigare gick igenom" eller något liknande - man brukar få perspektiv på saker då ibland. Jag hoppas iaf verkligen inte att du deppar ihop fullständigt för du är en underbar bloggare och om jag skall vara ärlig så vette sjutton vilka bloggar jag skall läsa om inte du bloggar. För din blogg är BÄST!!!!!

Emma Damm Drawings
2011-08-22 - 16:39:42

massa med kramar till dig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-22 - 18:09:03

Linnèa: Finaste du!

Jo jag ska nog allt fortsätta kämpa men just nu är det extra motigt och jag är nog extra trött för det känns som om sommaren bara gick med en massa problem istället för att vara en tid att tanka energi..

Sen är det lite problem so jag inte orsakat själv men som ställt till det för mig och det tar så mycket tid och energi o tankekraft att nu försöka reda ut.

Men ska inte deppa ihop helt och bloggen är ju nåt som håller mig uppe..den för ju med sig underbara människor som du!



kram!!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-22 - 18:10:38

SaraH :tack sarah! du är så vacker inifrån o ut!

puss!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-22 - 18:10:55

Emma Damm: Tack sötaste du! puss!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: