GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

mentalt slut punkt nu

2011-08-08 | 20:07:47 | Egocentrerat&Vardagligt

Jag är så trött så slut.
Har gråtit en massa idag. Panikgråtit och hulkat och panikringt mamma som fått lyssna och lugna mig. Trodde att Bisco var på väg att bli en liten kattängel idag..han såg helt..ja jag kan inte beskriva det. Han skrek när jag tvångsmatade honom, han hade inte tvättat sig sen flera dagar, ögonen o näsan och munnen droppade.
Så vi fick åka in akut till Smådjurskliniken i Falköping. Tog även med oss Charlie som låtit som en helt igentäppt snuffsmaskin.
Bisco hade hög feber och ganska så jäkla uttråkad, han fick penicillinspruta och dropp på 2,5 dl.
Men vi fick ta honom med oss hem, ja Charlie också. Så skönt.
Nu hoppas jag att han svarar på detta.

Men ja mentalt är jag helt slut nu. Det har varit så mycket problem sjuka orosmoln skit besvikelser mest hela sommaren nu.
Så det får bli dusch och sen bara läsa bok tror jag.
Håller på med Denise Rudbergs " Ett litet snedsprång" vilken jag inte hade några som helst förväntningar på. Tyckte ju att hennes bok " Väninnan" var under all kritik och dålig - läs min recension här.

Men den här boken är riktigt bra skriven och spännande med karaktärer man kan känna med.

Kommentera 23 st

Kommentarer
maria
2011-08-08 - 21:10:27

hang in there!!!

Ling-Ling
2011-08-08 - 21:19:04

Men usch, det tar verkligen inte slut för dig denna sommar. :( Det måste betyda att du får en underbar höst, det förtjänar du väl verkligen nu... Hoppas katterna mår bättre snart och får vara friska sen!



Kram

Annster
2011-08-08 - 21:21:47

Fy fan, förstår att du har det kämpigt med allt. Förstår inte hur det kan vara så mkt knas med katterna, men inget som fixar allt till det bra. Konstigt. Jag hoppas verkligen att allt löser sig snart :(

Annster
2011-08-08 - 21:21:48

Fy fan, förstår att du har det kämpigt med allt. Förstår inte hur det kan vara så mkt knas med katterna, men inget som fixar allt till det bra. Konstigt. Jag hoppas verkligen att allt löser sig snart :(

Wysteriia
2011-08-08 - 21:33:11

Svar: Ja jag hade light sandbeige nu och den funkade hyffsat till min sommarton :) Till min vinterhud hade den varit för mörk, hehe :)

Anna J
2011-08-08 - 22:16:45

Men vilken sommar du har haft. :-( Inte alls avkopplande och rofylld. (har läst ikapp eftersom jag varit utan dator under min ledighet) Hoppas så att katterna tillfrisknar nu och att de har fått rätt och bra medicin och att saker och ting vänder för dig.



Du blev jäkligt snygg efter frisörbesöket måste jag säga.



Kramar i massor!

Malin
2011-08-08 - 22:16:54

Usch, stackars er! :( Skickar massa styrkekramar och hoppas att allt blir bättre resten av året.



Kram!

a Lady & a Tramp
2011-08-08 - 22:17:04

åh, Tack babe!!

Blir så lessen att läsa om dina katter.... önskar er all bättring NU!!

Har lagt upp en liten hyllning till avanna som tröst, hoppas du ligger i sängen eller soffan med en riktigt bra bok och glömmer allt elände för en stund!

kram!

Dzeli
2011-08-08 - 22:33:57

Ja precis! Game of Thrones! Min bror fick mig att börja läsa den, men egentligen gillar jag inte att läsa bokserier som inte är avslutade än. Författaren som skriver de böckerna är inte direkt snabb. Tror det tog honom 4 eller 5 år mellan de senaste två böckerna :)



Det var faktiskt just den draktjejen jag menade. Hon är så himla vacker i serien och i böckerna är hon en grym karaktär vars utveckling man får följa. Det får man iofs med alla karaktärer och det gör böckerna riktigt bra. Vissa av karaktärerna vill man hata men det går inte när man får lära känna dem bättre....



Iaf, en teckning som är en blandning av dig och henne kanske? :D Tror det skulle kunna bli riktigt snyggt! Silvrigt blont hår och isblåa ögon.

D A H L È N
2011-08-08 - 22:54:19

gud va hemskt, vet inte vad jag skulle ta mig till om nån av mina pissar ens skulle få feber :/ De är ju som ens bebisar!



Önskar er det bästa!

Ida
2011-08-08 - 23:24:57

Jag läste ut den boken för bara ett par timmar sedan! Lustigt! Håller tummarna för katterna <3

Annster
2011-08-08 - 23:53:39

Skulle ge dig flera st om jag kunde :)



Tråkigt, jag vet vad du menar. Hoppas verkligen det får ett slut snart, allt allt fixar sig :)

Mary
2011-08-09 - 08:31:35

Det är aldrig roligt när djur är sjuka, vi hade också en hel bunt problem med vår killkatt, speciellt under hans första 5 år. Så hoppas dina småa blir friska snart, vilket de säker kommer bli :)

Sara
2011-08-09 - 09:27:06

Usch! Har min misse som jag trodde fått njursten iigen för ett par dar sen, men rådde bot på det med massa kokt fisk och cvitamin. Men hjärtat blöder så när ens små fyrbenta blir sjuka :/ Kram!

Tess
2011-08-09 - 12:40:09

Ja fy va ni har varit med om! Håller tummar och tår för att det vänder!!

anna
2011-08-09 - 12:43:42

usch va djobbigt! hoppas att det gått bra ändå!

jennsan
2011-08-09 - 14:02:42

naw stackars katterna och du å din sambo. det är fasiken inte lätt när kissarna mår dåligt. man är ju så hjälplös! hang in there, det kommer bli bra!

Dee
2011-08-09 - 16:24:21

Det är det värsta som finns när ens husdjur mår dåligt:( Hoppas att dom båda mår bättre nu. Stor kram

PAULINE
2011-08-09 - 16:44:40

Har också precis läst den boken. En riktig nagelbitare med jämna mellanrum!



Hoppas kissarna mår bättre snart :)

lovisa
2011-08-09 - 16:59:40

hej där! hur går det med shopeN?:)

Kotten
2011-08-09 - 17:23:50

Nej :( vad dumt att alla kissar mår skit ! Hoppas verkligen att dom blir friska allihopa!!

Josefine
2011-08-09 - 19:46:26

Uscha nu får allt missarna dina bli friska. :(

Sofia
2011-08-10 - 18:47:15

Jag gillar Denise Rudberg och den boken var galet bra! Hennes tidigare är ju mer lättläst chiclit, så denna var nåt nytt även om lite av lyxliv och stockholm finns med!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: