GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

kunde shoppat gratis - kom hem med nada

2011-08-27 | 17:47:43 | shopping, provrummet & cravings

Vi kom iväg till Skövde till slut i alla fall, men fick skippa centrum.. är ju matfestivalen i Skövde denna helg så det var ganska så kört med parkering. Men Elins esplanad har ju några roliga butiker i alla fall.
Men jag kom hem helt tomhänt.

Skit. Var så shoppingsugen.
Var ju 10% clubrabatt på H&M idag + att jag i veckan fick hem guldbonuscheckar på 500 kronor så jag hade ju kunnat handla nästan gratis ju.
Var främst ute efter svarta snygga jeans eller byxor.
Men tja mensig, kort och inte jättesmal + svettigt fuktigt väder = ingen bra provardag.
Jag hittar verkligen inga byxor längre som passar mina korta stockben och lite fylliga buk. De flesta byxor har jag full sjå med att ens få över vaderna och sen ska låren få plats och vips så är vi framme vid magen näe.

Men jag har inte gråtit jag inte tänkt onda tankar om mig själv heller. Tänker att det kan fasiken inte bara vara mig det är fel på när byxor i en större storlek var mindre än de i storleken mindre.
Och varför ska allt svart vara i sånt material som drar till sig minsta ludd? Och varför ska allt vara så superstretchigt och tunt tyg så att ingenting känns som det hålls fast eller in?

Efter alla dumma provrumsförsök åkte vi till Kryddan och åt varsin pizza.
Och nu ska jag sätta mig på motionscykeln.
Hmm Provrumsångest - pizza-motionscykel...ja det gäller ju att vara konsekvent.

Dagens outfit

Linne, shorts, kavaj - H&M

Skor - Nelly

Väska och brillor - Lindex

Svarta byxor jag provade inne på H&m i nån lite vaxad glansig variant.

Ser bra jävla mycket bättre ut på bild på mig än vad de gjorde in real. Som körvaskinn på benen, luddiga och fick 3 magar eller nåt.

Jo men det var smaskens med en pizza, vart ett tag sen och så pepsi max. Är ingen läskdrickare egentligen.

men ibland kan det vara gott.

in da car

da car

da car

Kommentera 36 st

Kommentarer
Ling-Ling
2011-08-27 - 18:10:39

Snygg dagens! :)

Har också svårt för att hitta byxor, har inte rätt proportioner mellan mage och rumpa/lår enligt tillverkarna.. ;)

Men du tänker helt rätt tycker jag, det är ju byxorna det är fel på. Vad fanns först, kroppar eller byxor? Varför ska kropparna då anpassas till kläderna? Hmmm...

J e n n s a n s m o d e ♥
2011-08-27 - 18:11:54

Väldigt snyggt!! Jeansen du testade var ju jättefina. Synd att du inte kände dig bekväm i dom!

Malin
2011-08-27 - 18:12:43

Oj vad du måste ha handlat mycket på h&m i år! Jag brukar komma upp i en hundring ibland, haha :) Fick också hem en check nyss, men jag hittade inget där jag heller. Har försökt hitta en vettig kjol hur länge som helst, men icke. Hittade en på Åhlens till slut. Håller dock med om att det är sjukt svårt att hitta något i ett vettigt material, gillar också när det är lite grövre material som kan hålla in lite ;)



Du var iaf snygg idag! :)

Emma Damm Drawings
2011-08-27 - 18:14:56

Du är så fin så Anna! Tycker byxorna var skitsnygga på dig och det är nog bara du själv som ser det där andra som du inte gillar! massa kramar

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-08-27 - 18:25:27

Shit vad du är vacker idag - ja du är alltid vacker. Men idag lite extra sådär! Dessutom har jag också plockat fram min blå Lindex-väska inför kvällens äventyr. Så vi matchar=)

Jess
2011-08-27 - 18:52:48

Du och jeansshorts är en jäkligt snygg kombo, måste bara säga det! Och de där svarta jeansen tror jag minsann hänger i min garderob, lite glansigt/vaxigt tyg som du säger och snortajta. Men jag gillar dom faktiskt :)

Lisa
2011-08-27 - 20:13:17

You go, Anna! Det är fasen inte dig det är fel på, det är byxorna. Jag har jättesvårt att hitta jeans, men hm:s high squin funkar faktiskt. i övrigt brukar det bli leggings och strumpisar för mig :)

Linda
2011-08-27 - 20:56:25

Fattar inte heller varför allt svart inne på typ h&m drar åt sig ludd så hemskt. Gäller typ jackor och dylikt också. Hatar det. Visst kan jag väl förstå att det är för att det är billigt, men det är så tråkigt när plagget finns i flera färger och ändå är det bara svarta varianten som drar åt sig ludd!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-27 - 21:01:58

Linda: ja men visst är det konstigt. har dock märkt samma på t ex Lindex och Gina Tricot också..och man blir ju inte sugen att köpa plaggen när de är helt nedluddade i butik.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-27 - 21:03:34

Lisa: Ja jag fattar inte hur alla byxben kan vara så otroligt smala, jag menar man behöver ju inte ens vara tjock man kan ju ha riktiga muskler och vara vältränad också..och ändå kunna få klä sig.

Men just nu känns det som om det inte finns byxor alls till en kort bred figur som jag.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-27 - 21:06:37

Jess: men byxorna är snygga, det var ju bara att de inte satt bra alls på min figur vilket byxor sällan gör nu för tiden..har svårt nog att hitta byxor som ens mina vader går igenom..och att sen ha väldigt kraftiga lår på det och korta ben så känns det omöjligt nästan att ens hitta en byxa..utsvängda jeans är nästan uteslutet då jag får kapa just den utsvängda delen för att de inte ska vara halvmetern för långa.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-27 - 21:07:16

Art by tina: Thanks babe!

Då hoppas jag att du o blåa väskan får en kanonkväll!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-27 - 21:09:18

Emma Damm. tack gumman!

men på bild syns ju inte hur de ser ut när man sitter eller känslan som blev helt fel eller allt ludd.

Det blir ju just bara en stillbild.

men du är så gullig!

massa kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-27 - 21:18:49

Malin: ja jag tycker ju mer stretch desto tjockare på nåt sätt ser man ut när inget liksom "stoppar"..haha



ja jag hade senaste året handlat för 10 000 på hm..jösses..fast en del var även till hemmet...måste ju handlat för minst lika mycket på lindex dessutom..hilfe!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-27 - 21:19:38

Jennsansmode. Ja det var synd tycker jag med..vill ha ett par snygga svarta byxor men verkar stört omöjligt med byxor nowadays till min kroppstyp.

grr

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-27 - 21:21:32

Ling-Ling: nej känns som samma problem här..dels är benen för korta så det är inte nog med långdyta för plagg att sträcka ut sig på och därmed hamnar ju sömmar och svängningar o skärningar i plaggen helt fel likadant med en del toppar ju då överkroppen inte är tillräckligt lång..

och så då att man är ganska kraftig nedtill gör ju inte saken bättre ..grr!

Malin
2011-08-27 - 21:22:54

Haha, ja, precis. Inte många som kan ha så tunna tyger på tighta plagg..



Ah, det förklarar saken :) Jag har nog handlat för 5000 på h&m i år, så hade jag köpt lite till hemmet hade det blivit lite mer :)



Erika Nilsson
2011-08-27 - 22:07:04

sv; Tacktack :) Jätte snygg blogg har du! ;D

Annster
2011-08-28 - 01:12:39

Du är snygging, våga inte tro något annat :)

nita
2011-08-28 - 02:36:24

Den nya levis jeans modellen skulle sitta superfint på dig tror jag :)) ba ett tips, den där modellen som finns i aalla kroppmodell typ.. hursom.. vad tycker du om min nya hatt, bu eller bä?:))

M
2011-08-28 - 03:47:16

En fråga om din blå väska (som ser löjigt snygg ut, jag letar för fullt efter en blå väska i en fin nyans); är den möjligen ny och ute i butik? Man kan bara hoppas ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-28 - 10:15:52

M: Ja den är väldigt snygg men tyvärr är den cirka 4 år gammal och finns då inte i butik nu.

men hoppas du hittar nåt liknande!

kram

Ellis
2011-08-28 - 11:19:23

Ja det där med att köpa byxor är ett problem! Jag har flera gånger nu provat byxor som är så nedrans tajta i benen att jag har faktiskt inte ens fått dem över fötterna... för stora fötter för byxorna alltså :-) Men jag gillar det här med att bootcuten är tillbaka såååå mycket mer smickrande för figuren än det supertajta! Men jag har ändå köpt två par tajta nu det senaste, de är ju ändå perfekta att stoppa ner i ett par stövlar. Men mitt problem är att jag inte har någon rumpa så det blir alltid tyg över i baken. Nu har jag således köpt superdupertajta byxor som sitter riktigt hårt åt i midjan = inte så smickrande, i hopp om att slippa detta överblivna tyg i baken. De töjer sig säkert både här och där i slutänden iaf.. aldrig blir det bra!!! Tacka vet jag kjol!!! :-) Puss och kram

Mikaela
2011-08-28 - 12:54:34

Det där med att det är stretch och att allt luddfastnar på svarta byxor stör mig också. Med långhårig katt spelar det ju ingen roll hur mycket man rollar och rollar..

Lina
2011-08-28 - 13:06:15

Åh jag har också svårt att köpa byxor. Det är skittråkigt :( Kan du inte tipsa om du hittar något som sitter bra?

Felicia
2011-08-28 - 13:22:45

Om du verkligen vill bli smal, varför inte ändra om kosten? Börja ät det som är mest hälsosamt och gå ner i vikt utan att träna :) http://www.kostdoktorn.se/

Karin
2011-08-28 - 14:01:17

Retar mig på follk som inte ter med sig kläder ut från provrummen ibland har man ingen stans att hänga för det är överfullt

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-28 - 14:06:41

Felicia: Tycker inte man ska automatiskt tro att bara för en diet funkat för en själv att det är nåt för alla.

Och nu skrev jag väl inte direkt i inlägget att jag mådde jättedåligt över min vikt heller var väl mer frustrerad över kläderna och varför ska jag behöva gå ner i vikt bara för att det ska passa de som skapar kläderna???

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-28 - 14:07:07

Karin: Jag tar alltid med mig det jag provat ut och hänger tillbaka.

Karin
2011-08-28 - 16:16:54

Förlåt , menade absolut inte att du inte gör det , men många andra !

JOZ
2011-08-28 - 16:30:13

skulle du vilja vara med i en tävling på min blogg?

http://bedeliciious.blogg.se/2011/august/vill-ni-ha-en-tavling.html#

Moa
2011-08-28 - 17:41:56

Mmm...pizza!! Mums! :D

Usch gillar inte alls provrum :[ Ingenting sitter bra och man blir bara mer och mer irriterad!

Josefine
2011-08-28 - 19:21:30

Åh dessa jäkla storlekar. Hade samma problem på hm häromdagen fast med en tröja. Och så skulle jag nätshoppa brallor på lindex oxh kollade storleksguiden, enligt den skulle jag ha två storlekar större än normalt = ångest! Slutade med att jag beställde brallorna i mindre storlek i alla fall... :P Hoppas nu det passar. hehe. Så nej, vi kan inte alla vara fel i kropparna, alltid är det något som inte stämmer liksom.

anna
2011-08-28 - 23:29:37

ÅÅÅh! Skövdepizza. Jävlar. Det är nog på riktigt det jag saknar mest med att bo i tidaholmsområdet.. kebabpizza med sallad och den enda rätta såsen. Jag har aldrig stött på den någon annan stans.. Budar du en till Blåsut?

siso
2011-08-29 - 12:53:41

Hej snygging!



Provrum är djävulens påfund, särskilt fuktiga och varma dagar. Själv tycker jag alla dagar mellan maj och september är hemska av just den anledningen. Värme. Fukt. Ångest.



Hur som helst verkar det som att du har förmågan att kicka ångesten i arslet och äta din GODA pizza med högburet huvud. All heder där.



En sak till: din näsa är den finaste jag har sett! ;-)



Stor kram från Sissi :-)

Jonieee
2013-04-26 - 01:42:00

Du har en fatastisk figur! de svarta jeansen satt som smäck!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: