GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag är för ung för gikt!

2011-08-04 | 10:31:34 | Egocentrerat&Vardagligt



God förmiddag blogosfären. Hoppas ni vaknat till en finfin torsdag!

Jag och darling har vaknat till nyskavalkader här hemma. Ja nu verkar alla tre katterna våra vara genomförkylda. Så kul. Not. Och att få i dom penicillintabletter är ett jäkla projekt. Huga.

Och min ena fot fortsätter att göra djävulusiskt ont.
Mamma sa igår att hon trodde att jag fått gikt.
GIKT???? skrek jag rätt ut i förfäran. Gikt är väl bara nåt gamla tanter får? Jag är för ung för gikt!

...och ärligt talat trodde jag tills jag nyss googlade upp det hela , att gikt hade med typ hemorrojder att göra.
Men nepp, det verkar vara gikt jag har i foten. Eller kan vara i alla fall.
Så kul. Not.
Och givetvis tog jag fasta på endast en enda av alla de orsaker som kan orsaka gikt: Övervikt.
Självfallet har jag fått gikt på grund av att jag är tjock säger nu mitt efterpms:iga självplågande självhatande jag.
Inte på grund av att jag ätit för mycket proteiner eller att jag kanske druckit alkohol eller nån av de andra hundra anledningarna som jag hittat.. Åh nej...det här beror bara på att jag är tjock..och så vill jag sätta mig på motionscykeln och träna i 45 minuter..men att trampa gör just nu svinont.
Oh well.
Nu ska jag och gikten forsätta försöka författa ihop till en bok..eller två..skriver på två olika.
Tack alla som röstat på mig i LGtävlingen hittills!
Kommentera 5 st

Kommentarer
Annica
2011-08-04 - 10:49:52

Du är rolig du! Gikt för att du är överviktig! Knappast! Du är alldeles lagom! :) Ta något av de andra alternativen istället.

Maja
2011-08-04 - 11:08:14

Gikt ja... trodde också det hörde ålderdomen till. Se va du lär mig!

Angelica vecka41
2011-08-04 - 11:35:49

Krya på er ! (:

Saralingon
2011-08-04 - 12:49:30

Usch och fy för sådana där tråkiga åkommor!

Desto roligare att du kommit igång med skrivandet:)

Behöver du ett break kan du knalla iväg till kiosken och köpa nya Veckorevyn där sambon och jag är med på ett hörn!

Sanna
2011-08-05 - 21:31:18

Har varit borta den här veckan och läser ikapp. Ville bara kommentera det här inlägget med: titta på bilderna i inlägget under (fynd). Ser du vilken snygg tjej? ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: