GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

i drömmarnas land...

2011-08-18 | 08:31:54 | Egocentrerat&Vardagligt


Ibland, vissa morgonar, när man percis vaknat..som idag t ex dessutom väldigt oskönt och abrupt av en väckarklocka, och nattens drömmar fortfarande liksom sitter kvar som tydliga minnesbilder framför ögonen.
Ja då undrar jag vad fan som rör sig inuti min skalle egentligen som ska få ihop vissa scenarion jag drömmer.
Inatt så drömde jag bland annat att John Travolta och Angelina Jolie..eller om det var den där bloggaren Dani som är lik Jolie, fann varandra i den tapet och färgbutik jag jobbar deltid i och började att hångla allt medan nån mafiosogubbe med sitt gäng kom dit och började att härja.
Sen bytte drömmen skepnad och det handlade om nån av alla dessa Hollywoodfruar som man ser på tv3.  Men i min dröm så försökte hennes make..som jag tror i drömmen var Tom Jones,  att spränga henne men hon gömde sig i en tvättkorg och hämnades sen med att förgifta honom istället, lura städerskor och övrig personal pantar sin vigsel på nån guldbank för tiotusendollar som sen råkar flyga rakt in i manglande sopbil.
Jisses.

Oh well.
Nu måste jag göra mig iordning, idag är det alltså dags att jobba butiksjobbet 9-18. Hoppas ni får en finfin torsdag!
Kommentera 10 st

Kommentarer
A
2011-08-18 - 09:02:16

Haha! Du har verkligen konstiga drömmar! :D

Och annorlunda (tror jag) att drömma så mycket om andra (som en film nästan).

Jag tycker oftast att jag drömmer att jag själv är med i drömmarna (tillsammans med andra personer såklart :D ) och att det är mig det händer saker. Inte att jag ser andra vara med om massa grejer.

Louise Runsten
2011-08-18 - 09:15:38

hahaha, detta måste vara en av de roligaste drömmarna jag hört på ett tag :) Det var kul att kunna läsa om din dröm för själv är jag inne i en period där jag drömmer att jag jobbar.. inte så lockade att gå till jobbet sen :P



ha det bra!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-08-18 - 09:36:12

Haha, tyckte det var en kul dröm.

Nina - Glamourmamman
2011-08-18 - 09:37:19

Haha, hjärnan är underbar - ibland bli man impad över vilka knasigheter den kan pyssla med på nätterna :-)



Du har en liten utmaning att hämta hos mig om du känner dig manad :-)



KRAM

Linnéa
2011-08-18 - 09:49:08

Låter som att du har mkt att hämta i drömmarnas värld till det du skriver =) very good =)

Husfrun
2011-08-18 - 10:48:45

Själv minns jag sällan mina drömmar. Det är lite trist, för de tar verkligen en underlig form för det mesta.

HANNA WILD
2011-08-18 - 12:30:32

Man imponeras av sig själv när man vaknar efter sånna här drömmar - haha! Vilken fantasi som gömmer sig där inne lixom! :)

Juliana
2011-08-18 - 12:35:14

Det är galet som man kan drömma ibland. Jag drömde att min gudmor försökte döda mig, inatt. Helt sjukt!

Katarina
2011-08-18 - 13:39:14

Jag drömmer också jättekonstigt väldigt ofta, fattar inte hur min hjärna får ihop det :)



Leopardkissepåsen jag beställde häromdan damp precis ner i brevlådan. Love it!

Malin
2011-08-19 - 21:30:12

Hahaha, sånt där knäppt brukar jag också drömma ibland :) Har hört att man drömmer flera drömmar per natt och brukar minnas en blandning av alla, inte konstigt att man tycker att det inte alltid hänger ihop i så fall :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: