GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En massa tack och nu börjar nästa utmaning

2011-04-08 | 19:06:40 | Avanna konst/design/foto


Ojojoj.
Andas.
Vilken dag.

Jag la mig vid halv tre inatt, upp igen vid halv sju.
Krånglade med nyhetsbrevet det sista jag gjorde innan jag lade mig och lanserade Avanna Webshop.
När jag klev opp möttes jag av att nyhetsbrevet inte kunde skickas, massa delievery failed messagegrejs i mailen..och mailen efter fem minuter som sen också började att krångla " överfull inbox"..och jag började att panikradera en helvetes massa mail..fortfarande felmeddelanden.
Sen funkade inte rabattkoden för fraktifritt för en av de allra första kunderna.
Klockan tickade på och så var den 8 och det var dags att sticka till jobbet där jag hade noll koll på butik mail eller vad som hände.
Nervositet ängslan hopp förtvivlan stress raserad mage kräkkänslor pirr i magen ont i magen nyfikenhet..en massa känslor.

Så kommer jag hem kl 18 och öppnar mailen som återigen funkar som den ska, loggar in i butikssystemet " Kunder inne just nu 120 stycken" och en massa olästa ohanterade ordrar.
Wow!

Surfar in på Blogg.se och möts av mitt egna blogginlägg på startsidan.
Wow igen.
Loggar in.
Massa grattiskommentarer.
Wow!

Jag tänker nu ta tillfället i akt och dels uttrycka en stolthet över mig själv. jag har fixat det här, jag har klarat av en massa jag inte trodde jag kunde och jag har gett mig fanken på att lära mig det. Nu börjar nästa utmaning : Att hålla liv i Shoppen.

Och så vill jag tacka en del människor.

♥Mamma och pappa för att de alltid pushar på och tror på mig och vet att jag kan när jag själv inte vet. De fullkomligt dränker mig i kärlek och vet när jag behöver en varm föräldrande kram som mest.
♥Min älskade bror som alltid löser mina panikproblem med datorer och annat samt stöttar.
♥Min fina fina svägerska som skickar de gulligaste sms och som utan att blinka ställde upp som MUA i den hastigt påkomna photoshooten
Jessica för att du ställde upp som modell.
♥ Min bästa vän Karin som alltid alltid tror på mig.

Karin Olofsson/Blogg.se som inte bara gör ett helt fenomenalt jobb med startsidan på blogg.se varje dag- att gå in på startsidan varje morgon är som att öppna en ny smaskig tidning. Och när man själv får äran att vara med, det betyder massor, så tack!
Wikinggruppen för skitbra snabb support och drift av webshoppen.
Matilda..fina söta rara kloka smarta Matilda. Som jag aldrig träffat men som jag känt om man nu kan säga så, nåt år eller två via bloggen. Som via facebook chat mail kommentarer varit ett enormt stöd senaste veckorna/månaderna. Pushat peppat. Hon hjälpte mig med de engelska infosidorna på Shoppen och det var hon som hjälpte mig att sätta igång Facebooksidan och Twitter igår. Tack gumman!

♥ och så till sist min älskade pojkvän sambo livskamrat och stora kärlek. För att du är du.

Kommentera 26 st

Kommentarer
Nicolina
2011-04-08 - 19:22:46

Tvivlade inte en sekund! Många många grattis!

Kramar!

Tessan - KREATiV text I foto I design
2011-04-08 - 19:24:27

Värsta Oscartalet. :) Men det förtjänar du absolut att hålla. Oj, oj, oj vad du jobbat för det här. Härligt att det äntligen är igång allting. Och shoppen känns verkligen som en förlängning av bloggen rent stilmässigt också. You go girl!

Ida
2011-04-08 - 19:33:15

Underbart! Blev så glad när nyhetsbrevet kom med nyheten idag! Ska viga lite tid åt shoppen i helgen och med stor sannolikhet blir det ett klick på köpknappen :) ha en härlig helg!

I N I S E N
2011-04-08 - 19:55:22

WOW! GRATTIS gumman! :D Jag blir så himla glad för din skull!

Hanna - Mode, smyckesstillverkande och min vardag
2011-04-08 - 20:02:14

Vilken härlig läsning. Jag blir glad för din skull!

Emelie
2011-04-08 - 20:02:57

GRATTIS tjejen! :-)

Matilda
2011-04-08 - 20:15:13

Finaste! Krama på kattpojkarna ikväll... Puss!

Ingela
2011-04-08 - 20:33:52

grattis! jag visste hela tiden du skulle greja det! rent ut sagt, fan va du är bra! =)

kram

Malin
2011-04-08 - 20:35:05

STORT grattis! Vilken fin shop du jobbat fram. Lättnavigerad och tydlig. Fira ordentligt att du är igång nu :)

Kitiwara
2011-04-08 - 20:46:34

Fin & bra blogg! :)

Therese
2011-04-08 - 20:52:02

Hej! Det skulle vara intressant att veta hur mycket du fick sålt första dagen som shopen är öppen! :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-04-08 - 20:54:49

Therese: Kan förstå att det kanske finns intresse för sådant men ekonomiska detaöjer och sånt kommer jag inte delge.

kram

Cilla
2011-04-08 - 20:57:06

WOW! GRATTIS och BRA jobbat! Fantastiskt roligt att läsa att din webshop-start blev en sådan enorm succé!!



OM du någon gång skulle ha tid för att teckna men ha ont om inspiration (lär väl knappast hända nu iochmed webshopen men ändå!) så vore det roligt om du ville göra det tecknade porträttet som jag vann för längesedan i din sockersöta, underbara blogg! ;) (http://pyttis.blogg.se/2009/november/vinnare-av-tecknat-portratt.html#comment)



Kram!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-04-08 - 21:12:03

Cilla:hej cilla!

tack så jättemycket!



men menar du att du aldrig fick det tecknade porträttet med mail?

måste blivit nåt fel.

Ska se om jag kan hitta det igen, har bytt dator sen dess.



kram!

dissy
2011-04-08 - 21:21:18

Stooort grattis gumman! Ser så snyggt ut! Ditt nyhetsbrev var ju jättefint ju. Men om du skulle använda mailchimp vet jag inte hur man gör för att lägga in alla kontakter tyvärr. Jag tror du får göra det manuellt eller om du länkar här på bloggen eller webbsidan att man kan signa upp sig. Men jag tycker som sagt nyhetsbrevet såg fin, fint ut:) Kommer du sälja något linne med rosa läppar? Me want:)

Ha en toppenkväll gumman! Fira med lite vin och chocklad tycker jag du ska göra.

Stor Kram

Cilla
2011-04-08 - 21:43:38

Åh, så du gjorde ett! Jag tänkte att du inte haft tid, du har så många järn i elden. ;)

Kanske mailade du till .com, när du får lite tid över får du gärna titta efter om du hittar det igen. Älskar dina illustrationer & skulle så gärna vilja ha en på väggen! :) Kram!

Jessica
2011-04-08 - 21:46:05

Stort grattis gumman!! gud va kul!! jag håller tummarna för dig och din nya webshop!! puss

anna
2011-04-08 - 22:18:27

Grattis till en jätte fin webshop :)

Emma
2011-04-09 - 00:14:41

Jättegrattis!

Lotta
2011-04-09 - 00:15:08

Stort lycka till nu!!!

claes-göran olofsson
2011-04-09 - 00:55:29

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla...

skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8

Efter att du skänkt pengar så besök min blogg http://www.nattstad.se/classeslillablogg2



Therese - Sockenvägens Söta
2011-04-09 - 07:30:37

Grattis och lycka till! Har dock väntat p ådetta i flera år nu, sedan jag köpte red personality tishan för x antal år sedan har jag vetat att du kommer att lyckas <3 :-)

Karin
2011-04-09 - 08:41:31

Önskar dig detsamma! Jag har nyss sprungit en mil och nu ska jag ut i solen. Karln min jobbar och sliter som vanligt han

kram

Lisa Nilsson
2011-04-09 - 09:26:59

Har precis klickat hem ett vitt homo sapienslinne och nu väntar jag med spänning på änglavingetrycken. Då blir det ett köp till.



Otroligt bra jobbat, shoppen är snygg och proffsig! Lycka till i fortsättningen!



/Lisa

Jessica WJ
2011-04-09 - 12:32:57

Jag älskar tygkassarna! Så himla snygga.

Babbi - Bloggdesign & Foto
2011-04-10 - 13:12:39

Vilket fint inlägg! Och du är superduktig! Kramis


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: