GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Lördagsplaner

2011-04-09 | 09:45:12 | Egocentrerat&Vardagligt

Godmorgon blogosfären och hoppas ni har fått en skön start på denna lördag.
Älskar ju lördagsförmiddagarna. Ljuvliga.
Och idag skiner solen och himlen ser knallblå ut! Härligt!
Längtar tills det är så pass varmt att man kan öppna upp balkongdörrarna här på mitt "kontor" och ha det öppet hela dagen.

Blir snart god lördagsfrukost, sen ringa mamma och höra om hon vill strosa på stan och efter det ta en långpromenad, som varje lördag.
Jobb med Avanna Webshop står naturligtvis på schemat och så lite skissande...börjat få lite lösa motividéer i skallen.

Och ikväll är det The Kennedys på tv, Svt1.
Slukar det mesta som har med Kennedyfamiljen att göra, det har varit ett brinnande intresse sen början av nittiotalet då jag såg en miniserie om Jackie Kennedy Onassis. JFK med Kevin Costner är en av mina favoritfilmer.
The Kennedys blev stoppat i USA och den kanal som tänkt visa den först slopade den ur sin programtablå. En del säger att det är på grund av att den inte är tillräckligt historiskt korrekt - men kom igen, filmer och tvserier brukar väl "frispela" ganska mycket. En del säger att det är Kennedyfamiljen själva som försökt stopa den.
Recensionerna har tydligen inte heller varit nådiga, särskilt inte mot Katie Holmes i rollen som Jackie.
Nåväl, jag kommer sitta bänkad. Kommer säkerligen dessutom vara en härlig modefest - Jackie är och var en stilikon.

 

Kommentera 4 st

Kommentarer
Charlotte
2011-04-09 - 10:15:43

Roligt att allt gått så bra!!



Ha nu en riktigt skön lördag!

Kram Charlotte

Frida
2011-04-09 - 18:47:57

Funderar också på att se Kennedys ikväll, älskar ju historia så kanske den kan vara kul. Är lite skeptisk dock eftersom den fått så dåliga recensioner och så har jag lite svårt för Katie Holmes (hur konstig ser hon inte ut på den där bilden förresten... hej photoshop!) just nu men whatever. Kan ju vara bra ändå.

Malin
2011-04-09 - 19:52:21

Åh, tack för påminnelsen! Läste om denna serie häromdagen och tänkte att jag ville se den, men hade fram till nu glömt att den var idag. Nu ska jag se till att sitta bänkad :)

Nicki
2011-04-10 - 10:34:01

jag tycker faktiskt att den var bra, tittade igår så nu vill jag se nästa del :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: