GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

uttråkad bloggare söker nya bloggar

2010-09-24 | 13:41:08 | Egocentrerat&Vardagligt

Brööööl..idag känner jag verkligen, kanske för första gången, att jag har nada att blogga om,...ingen inspiration inga inlägg på lager inga ovisade bilder ingen åsikt om nåt.
Är  det då man ska sluta blogga? Eller är det bara en endagssvacka tro?
Känns i alla fall vemodigt..för genast känns det ju som om man lever ett väldigt fattigt liv om man inte har nåt litet att printa ned.


Skulle i och för sig kunna blogga om mina nya mobiltelefoner..köpte ju en sonyericsson xperia mini pro i juli, vann sedan en htc wildfire i augusti.
Eller visa lite mer heminredningsbilder på vår lägenhet - som vi btw verkar få behålla! Hyresvärden insåg det dumma i att försöka göra om den till två mindre. Praise the Lord!
Skulle ju kunna ta tag i den där tänkta bloppisen.
Skulle kunna skriva en bokrecension eller två.
Har några teckningar på lut.
Eller bara ta nåt random foto på nåt ätbart och nån tidning och kalla det vardagslyx..

Men istället vänder jag mig nog till er.
Kan ni inte tipsa mig om bra roliga snygga inspirerande konstnärliga välskrivna underfundiga favoritbloggar?
Känns som jag bara läser samma 10 hela tiden.


Så ta vi en bild bara för attt, där jag ser ut att sitta och skita elelr vad det nu är jag gör.

Kommentera 33 st

Kommentarer
..:Sarah:..
2010-09-24 - 14:12:54

svårt att tipsa när man inte kan klippa in :P

Julie
2010-09-24 - 14:46:41

Eller så kan du tipsa om dina Anna!

Jenny
2010-09-24 - 14:53:02

Guu vad skönt med lägenheten! :D

Rebeccas corner
2010-09-24 - 14:56:24

Jag tyckte det här inlägget var kul! :D

Men du som bloggat så länge måste väl ha vart runt på varenda blogg.. Tror inte jag kan tipsa om något du inte sett. Men jag tjejerna på modette.se är bra, speciellt Agnes är lite intressant.

Grattis till lägenhetens fortsatta liv!

Malin
2010-09-24 - 15:37:44

Du kan alltid läsa min, haha ;P Fast jag är kanske inte så konstnärlig.. Eller jo, det är jag, fast det är mest musiken som gäller för mig.



Jag är lite nyfiken på båda de telefonerna, så du får gärna skriva ett inlägg om dem :)

Malin
2010-09-24 - 15:38:49

Men hallå, hur kunde jag glömma? Härligt att ni får behålla lägenheten, klart ni måste få det! Mer inredningsbilder tackar jag verkligen inte nej till :)

Anna
2010-09-24 - 15:57:52

Sådana där svackor tror jag de flesta kommer i ibland :)

Jag blev dock nyfiken på en av dina nya mobiler, närmare bestämt den där lilla Sony Ericsson mojängen. Funderar själv på att köpa en sån och det vore kul att höra någon annans åsikt först ;)

Grattis till lägenheten förresten, vilken lättnad det måste vara :)

Kram

A
2010-09-24 - 15:58:45

Har tyvärr inga tips på bloggar, men vill gärna HA tips själv! :D

Du får gärna skriva om telefonerna, speciellt Sony Ericsson x10 mini pro, för jag funderar på att köpa en sån. HUR är qwerty-tangentbordet?? Kändes lite trögt när jag test-knappade...

Grattis till att ni får behålla lägenheten!!!

Malin
2010-09-24 - 16:02:45

Hehe, får man var lite busig och tipsa om sin egen blogg? ^^ Annars läser jag nog inga bloggar som du inte redan känner till :) Du får gärna tipsa om bloggar själv dock!

Bim HD
2010-09-24 - 16:06:27

Ja... vad ska man inspirera damen med då... funderar kanske en stund? :) som om det hjälper i ösregnet och mörkret... Knappt det hjälper att ha lampor tända inomhus - kolsvart!!! :/

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

hm, två mobiltelefoner? hm... har EN fungerande i huset, utan kamera... min fungerar om jag har tur, som kamera... gubbens laddar, ett samtal, urladdad och kokhet... Jag är glad om jag KAN svara i min, sända SMS kan jag inte - alls... jo, kan fungera någon gång i månaden, med lite tur... och kameran den lilla har slutat att fungera dessutom, helt. Utan att spela - hur kan man vinna något då???

KIA WHITE
2010-09-24 - 16:14:53

http://thidan.blogg.se är en sjukt rolig tjej som har fantastiska små vardagsbetraktelser. Skrattar nästan jämnt åt hennes inlägg.

Helena
2010-09-24 - 16:19:11

http://stump-o-matic.blogspot.com

Helena
2010-09-24 - 16:19:27

http://stump-o-matic.blogspot.com

Anne
2010-09-24 - 18:26:14

Det kom ju ett bra inlägg trots att du inte hade något att blogga om :)

Erika
2010-09-24 - 18:31:06

Vad skönt att hyresvärden har ändrat sig!



Sv. Ja, jag är jätteglad över att pulvret funkar så bra! Tack för förklaringen att det rensar ut på djupet också. Då förstår jag varför det dyker upp vita pluppar just nu =)

Tessan - KREATiV text I foto I design
2010-09-24 - 18:42:59

Hehe, blev en del ord för någon som inte hade något att säga ändå. Känner igen detta med att vilja ha mer att läsa. Är så svårt att hitta roliga, inspirerande och intressanta bloggar bland all dagens-outfit-skit. Helst ska det ju också finnas både bilder och texter i och då blir det genast hemskt svårt eftersom de flesta verkar koncentrera sig på antingen eller.

dissy
2010-09-24 - 19:33:42

Jag gillar de här 2 bloggarna, bra inspo där:



http://fernandaguedes.blogspot.com och http://miss-matzenbatzen.blogspot.com/



Kul att hyresvärden ändrat sig! Juste kan vara kul att läsa lite om vilka konstbloggar du läser och varför:)



Ha en fin helg:)

Sussi
2010-09-24 - 20:26:00

Min man brukar ofta säga till mig att man kan inte alltid blogga, man måste leva också - annars har man ju inget att blogga om! =D

Bim HD
2010-09-24 - 20:38:57

Hm... tänker på en sak när jag läser rubriken... Le åt den! Det låter nästan som en kontaktannons - de där typiska man läser i vissa tidningar... Man söker kvinna, bor i hus på landet, har bil, osv... Mannen som egentligen söker en hushållerska. Ja, det finns tom böcker skrivna i liknande ämne - du fick till det bra där... Tänkte du på det när du skrev den? :)

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-09-24 - 20:57:11

När jag har bloggtorka så struntar jag helt enkelt i att uppdatera. :-)Vill inte lägga ner bloggen helt men har heller inte samma inspiration längre. Kanske för att jag bara bloggar för ett trettiotal personer om dagen. Lätt att tappa inspiration då... Känner mig som världens tråkigaste människa... Har inget att dela med mig av.



Nej fy så deppigt det här blev. Hoppas du får en toppen fredagkväll. :-)

Erika
2010-09-24 - 21:30:37

Du kan väl göra en inredningskategori (: Tycker din lägenhet verkar så fin om man tänker på dom bilder du har visat tidigare (: Kram!

Malin
2010-09-24 - 21:36:27

Ja min blogg kan jag ju inte direkt tipsa om nowadays, så ouppdaterad som den är.



Men jag gillar den här:



http://linneasskafferi.blogg.se/index.html

amandaisenberg, ヅ
2010-09-24 - 22:26:49

fin blogg :)

LaLizita
2010-09-24 - 22:37:10

Vilken tur att hyresvärden tog sitt förnuft till fånga!!



Trevlig helg!

Linnea
2010-09-25 - 08:15:00

http://enibas.blogg.se/ är en trevlig blogg, har läst den i mer än ett år nu! ;) Hoppas du inte slutar blogga, vore trist :/. Trevlig dag <3

Grimgoth
2010-09-25 - 11:15:51

Skönt att värden tänkte om där måste jag säga, och visst var det lite skum bild ;)



svackor går man igenom mer eller mindre hela tiden som bloggare faktiskt.



Tips på bloggar: Min egen: http://grimgoth.blogg.se - Välkommen till en hårdrockares vardag!



Rock on!

hehe

EmelieMaria - träning&annat
2010-09-25 - 11:21:58

Åh har du använt WIldfire-mobilen?! Funderar på att köpa en nämligen.. Är den bra? Lätt att förstå? Bra funktioner? Osv osv osv :D

Saralingon
2010-09-25 - 16:45:48

Jag gillar Lady Dahmer!

För jag kan väl knappast tipsa dig om din egen blogg...?;)

Kan inte du dela med dig av dina favoriter då? Vilka tio är det du följer?

Josefine
2010-09-25 - 18:21:16

Bloggsvackor är blääääk! Är mitt uppi en gigantisk sådan som jag inte verkar kunna ta mig ur så lätt. :/ Ingen lust ingen ork ingenting. Hoppas du letar dig ur den.

Har inga bloggtips nu. Men dyker det upp hojtar jag.



Kramis till dig snygging. :)

Grodan
2010-09-25 - 20:30:28

Älskar bootsen :D

Maja
2010-09-26 - 09:13:58

Du skulle kunna läsa fina Rims blogg från Tokyo!

http://yellowtokyo.blogspot.com

Linnea - TÄVLING PÅ BLOGGEN
2010-09-26 - 16:34:38

Titta gärna in på min :D

new york
2010-09-27 - 22:03:56

min blogg kan du alltid läsa ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: