GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Marilyn Monroe-dekadensig kväll

2010-10-16 | 10:23:14 | Egocentrerat&Vardagligt

God lördagsförmiddag blogosfären.
Sitter här med leverpastejknäckemackor och te, skall strax göra mig iordning för en shopping i stora staden med min fina svägerska ty hon ville ha min "modeexpertis" kring att finna en partyoutfit..och jag säger varken nej till shopping utflykt eller en dejt med henne.

Fredagskvällen spenderade jag ju ganska mycket själv eftersom min darling jobbade kvällskift.
Och hmm det blev en nästan Marilyn Monroe-dekadensig kväll då jag gick här i långklänning och kofta, öppnade en flaska rött och till slut blev så trött på den här sabla ryggvärken att jag sköljde ner en värktablett med rödvinet ( kids don't do this at home) och låg där på soffan med mitt nyblekta hår.

Ryggen värker fortfarande men nu ska jag skölja ner en tablett till med vatten.

Kommentera 10 st

Kommentarer
Mamma till William
2010-10-16 - 10:41:42

Ha en skön lördag söta.kram

irma
2010-10-16 - 10:45:00

hoppas det var en ipren och inte en alvedon!

Karin
2010-10-16 - 11:08:54

testat med cola nån gång då? hehe...



oh känns nästan som jag "Känner" marilyn nu efter jag läst Blonde så när du har med henne på din blogg blir det "ännu trevligare":D



hoppas du får en fin lördag:) kram!

Anonym
2010-10-16 - 12:19:18

Du har så rätt och tack för dina uppmuntrande och viktiga ord. Jag har alltid haft sådana enorma krav på mig själv, och är jag inte en av de bästa eller gör bäst (enligt mig själv) så går jag sönder lite grann. Men jag måste lära mig att man inte behöver vara bäst jämt för sig själv, för alla andra behöver ju inte alltid tycka likadant.



Hoppas du får en toppendag på stan. Juste hittade ett riktigt snyggt, retro tidningsomslag på Monroe på en hemsida som jag gillade. Har lagt upp det på min blogg:)



Kram!

Maria - fashionstars ☆
2010-10-16 - 12:33:15

den är underbar!

och du blev veckans blogg hos mig :)

E&J
2010-10-16 - 12:50:25

hej där :) gullig blogg du har :) kika gärna in på våran! kram

delinda
2010-10-16 - 13:41:21

hoppas du mår bättre fina! kram

Emma*
2010-10-16 - 14:17:29

Har frågestund på min blogg, kika gärna förbi och fråga ngt! :)

HannahSthlm/Johanna Törnqvist
2010-10-16 - 15:45:29

Toppen Anna;)! (skoja bara...KRYA PÅ DIG!)

Hoppas ni får/har en mysig shoppingtur!



P&K

Grimgoth
2010-10-16 - 17:16:01

Hoppas du har en fin lördag.

Kolla gärna i när jag får äran att medverka i "Blogg i fokus" på Metalbloggen.



Kanske jag nämner nått där om vissa bloggar som jag uppskattar samt mycket mer ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: