GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag vill ha en docka

2010-10-09 | 17:24:47 | shopping, provrummet & cravings

God lördagseftermiddag/kväll på er.
Det blir inte mycket bloggande om helgerna nu för tiden för min del, föredrar att ta lite ledigt då, syssla med annat, sitta i soffan och njuta av filmer och tv eller böcker och ritblocket. Ta långa stärkande promenader uppe på berget  med mamma. Ta små shoppingutflykter.
Äta och dricka gott.
Samla energi och idéer.

Just nu surrar det i skallen av en massa idéer..och av vilja och av lust.. Jag vill göra så jävla mycket och jag drömmer och önskar  och tänker och grubblar.
Projekt jobb skisser..
Planering investering brainstorming.

Nåt jag känner att jag måste investera i ganska så snart är en provdocka av nåt slag. Jag tror det skulle trigga mig än mer dessutom att en gång för alla damma av symaskinen och använda den.

Den här var ju väldans fin:


Hittade den från den här webbutiken - Butiksinredarna och den kostar 820 kronor..Åh vad jag vill ha en sån just nu känner jag.
Kommentera 16 st

Kommentarer
Bim HD
2010-10-09 - 17:38:00

Snygg provdocka... är det en sådan du är ute efter - eller en för att få in dina mått för att sy själv?

Då lär du nog leta på annat håll, för att få dem att kunna ändra till rätt storlek :P Oftast finns de i symaskinsbutiker, eller större utbudsbutiker för tyger... eller, med företag i bakgrunden, borde det finnas lättare att hitta...

Har själv letat efter en - tradera... hittar dock aldrig i rätt storlek, till rätt pris :/ Tyvärr gav en väninna BORT sin, innan hon visste att jag önskade mig en, ehhh... eller, grrrr???

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

..:Sarah:..
2010-10-09 - 18:12:58

är man designer måste man ha en docka ! slå till :)

Hanna
2010-10-09 - 18:30:02

Du om någon skulle väl ha en provdocka från Himlarum, med lite egen touch! De är så fina!

http://himlarum.blogspot.com/2010/10/provdockor-med-namn-och-karleksbudskap.html

Angel
2010-10-09 - 18:44:16

den va riktigt fin gumman

Sanna
2010-10-09 - 19:16:12

Visst är det skönt att ta ledigt från bloggen ibland? dock så är jag inne i en bloggperiod nu där jag bara vill blogga,blogga och blogga. Haha!

KRAM

Anna
2010-10-09 - 19:20:50

Snygg, min farmor har en av äldre modell, men där kan man skruva och ställa in de olika måtten, för byst, midja och höft och så. Går det på den här med, bara att det är mer diskret gjort?

Emma says style, love & rock and roll.
2010-10-09 - 19:41:10

himla bra att ha, jag har en som man kan ställa in storlek på, grymt bra!

Natasha
2010-10-09 - 19:46:26

Jättefin! Jag har två stycken hemma, hittade världens finaste provdocka i metall på Söder när jag var i Stockholm sist och lyckades att ta med den hem.

Linda
2010-10-09 - 20:53:47

Du gör rätt i att ta lite lugna helger söting. Hoppas du har en riktigt underbar kväll.

Tessan - KREATiV text I foto I design
2010-10-09 - 21:40:21

Klart man inte orkar sitta med bloggandet jämnt ju. Alla måste få känna sig riktigt lediga då och då. Fin provdocka var det. Ganska billig tror jag bestämt också. Fast den är inte ställbar i storlek va? Det är klart du måste ha en provdocka när du är designer. Visserligen skissar du ju mest, men i alla fall. Snart nog kommer det klia i fingrarna till den där symaskinen och då är det ju bra om man har en.



Sv: Tycker absolut att du ska skaffa en spikmatta. Guld värt när man sitter mycket och skissar/skriver eller vid datorn. Kramis

Malin
2010-10-09 - 23:02:43

Hade du inte bott så långt ifrån mig hade du kunnat få köpa min för 100:- ;)

Anna
2010-10-09 - 23:04:42

ååh grattis i förskott ;)

känner att det vart ett ganska bra mål för mig, hur länge visste du vad du ville göra?! innan du startade företaget etc?!

Sara
2010-10-09 - 23:15:24

Sv; Tack världens bästa Anna!

KRAM

KLUBBKAPITAL
2010-10-10 - 00:40:14

klart man ska ha en docka i hemmet, det är typ en mänsklig rättighet?! hehe

nej, men det är ju väldigt använbart för din del i alla fall! :)

Girly
2010-10-10 - 02:10:44

Jag skulle också vilja ha en sådan,

pm inta annat är det en grymt cool inrednings detalj.



Trevlig helg Pöss Girly

Grimgoth
2010-10-10 - 11:18:43

Bra idé där med dockan, hoppas det funkar nu också.

Klart man måste ta lite ledigt ibland, du gör helt rätt i det!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: