GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

so much more than clothes

2010-11-23 | 13:47:20 | Avanna konst/design/foto

Här är ett prov vad jag arbetar och sysslar med inom mitt företag Avanna som ju inte  bara är ett klädmärke.
Jag gör, utöver klädbiten, logotypes, annonsmaterial, trottoarpratare, beställningsillustrationer, porträttfotograferingar, produktfotograferingar, grafiska profiler, smyckesdesign etc.
Igår satt jag och gjorde affischer, banderoller, biljettlayouter till en revy här i Tidaholm.


porträttillustrationer på tre av de medverkande i revyn.

Kommentera 7 st

Kommentarer
Tess
2010-11-23 - 14:14:23

Vad kul!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-11-23 - 14:27:59

Snyggt! Och skoj med varierande arbete! :D

Har ni snökaos hos er också?

Grimgoth
2010-11-23 - 15:16:54

Många strängar på lyran precis som det ska vara!

Art By Tina
2010-11-23 - 15:53:07

...och helt plötsligt blev våra jobb ganska lika. Vi (teaterna då alltså) jobbar enbart med illustrationer till våra föreställningen. Så himla bra & snyggt!

nathalie
2010-11-23 - 16:32:12

vad skulle de kosta att beställa en illustration av ett foto? (:

Angel
2010-11-23 - 16:39:42

va duktig du är.

dissy
2010-11-23 - 18:06:00

Jadå det var jag:) Glömde visst skriva adressen.



När jag känner sådär över en bild brukar jag försöka tänka att "okej mitt jobb är inte att vara modell, det finns det annat folk som är, jag är bra på att rita istället" Och för att trösta mig lite till tänker jag även att: Bra på bild = snygg irl är inte alltid sant. Allt är så vinklat, retucherat, sminkat osv. Och sen tycker jag att du alltid blir fin på bild sådeså:P



Men DDB gör ju tyvärr att man känner att man ser konstig ut. Själv tycker jag att jag ser extremt opropertionelig ut. Vilket andra påstår att de inte ser. Men så är det.



Och vad arg jag blev när jag läste om den dumma kommentaren. DDB finns i olika grader precis som alla andra psykiska (ush vad hårt det lät) sjukdomar. Och folk som bagatelliserar hur folk känner är det värsta jag vet.



Stor Kram på dig gumman!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: