GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

så Fab att jag inte vet var jag ska ta vägen

2010-11-23 | 09:14:49 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Ja så var dagen här även detta året..Ja dagen för H&Ms Designerarbetesläpp alltså.

Har ni shoppat nåt än?
Ska ni köpa nåt?

Jag tycker att den här röda klänningen är helt jävla fab.
Fast egentligen vet jag inte om det är klänningen i sig som är fin, om den ens skulle passa nåt annat än just en skyltdocka..nej det är mer stylingen i sig, färgen som är helt bedårande.
Alltså stylingen på hela upplägget är så Fab att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Det här är inspiration på högsta nivå för mig och jag vill nu bara skynda mig igenom frukosten och börja skapa skapa skapa!






Kommentera 9 st

Kommentarer
A
2010-11-23 - 09:40:19

Vet du vad jag tycker?! Att det ser "Avanna" ut.

Påminner om dina illustrationer.

Kollar på bilden i mitten och det skulle kunna vara något du ritat (fast nu är det ju inte illustrationer utan foton, men ändå...).

Mittenraden, längst till höger, utsvängda "tylliga" kjolen, skor med rosetter kring vristerna (ser inte riktigt, det är så smått)...Avanna! :)

Wysteriia
2010-11-23 - 09:53:16

Haha ALLT på tjejsidan utom en kappa är ju typ sold out ;D Jag tyckte inte det fanns något av intresse i denna kollektion så jag har inte ens försökt köpa något :) Läst lite här o där att dom skulle ha ett läppstift också men inte sett det på hemsidan så jag vet inte?

Julia
2010-11-23 - 10:11:01

Tycker det fanns en hel del fint, men ingenting som jag någonsin skulle få användning för. :/



Tråkigt, men mitt liv består inte av tillräckligt många galor och klä-upp-sig-event. :/ Kanske borde införa en fab-friday och klä upp sig ordentligt varje fredag bara för att? :)

Art By Tina
2010-11-23 - 11:34:32

Helt fantastiska klänningar, tyger, design, färger, mönster. Gillar allt. Utom kanske dom stela herrkläderna då. Klockan 08.04 klickade jag hem den lilla leopardiga kuvertväskan, passade min budget bäst haha. Hade hemskt gärna velat haft den blommiga korta kölänningen, men misstänker att jag sett ut som en bakelse i den, dessutom är prislappen på 1999 på tok för hög, för det priset kan jag ju få typ 3 urläckra klänningar istället. Så tänker jag (och klickade hem en leopardig partyklänning för 49 kr istället haha).

Jessica
2010-11-23 - 13:39:57

Kort summering: Jag var och nöp lite i klänningarna här i Stockholm imorse. Tygerna var fint, men fransiga kanter och jättefula resårliknande skärp drog ner intrycket. Klänningen som du gillade var helt ok, men det beiga tyget kändes billigt och drog också ner intrycket. Kanske var snyggare på? T-shirtarna verkade också vara av god kvalitet med tunga och allt påsytt (paljetter etc) gör dem extremt svårtvättade. Smyckena var också JÄTTETUNGA. Skorna var tyvärr utsålda. Jag provade dessvärre inget eftersom jag är stor och gravid:-)

lovisa
2010-11-23 - 14:02:13

allt bra sötnos?:)

Katarina
2010-11-23 - 14:04:23

Blir inget plagg för mig. Gillar klänningen men lite för dyr för mig tyvärr.

Ida
2010-11-23 - 14:47:49

Hej, hur har din dag varit? :)

..:Sarah:..
2010-11-23 - 16:34:04

För mig blev det en herr tee i leopard.. de va de ända som föll mig i smaken. och jag hade turen att sluta jobba så lägligt att jag kom hem just kl 08. perfect !



KRAM


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: