GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

omvänd lyxfälla..?

2010-11-08 | 16:39:43 | Egocentrerat&Vardagligt

Ända sen jag startade företaget sommaren 2007 så jag haft mardrömmar om att jag ska fucka upp allt..allt med företagsekonomin företagskortet bokföringen och åka in i finkan för nåt ekobrott...
Jag sköter ju företaget exemplariskt jag vet det men ändå finns skräcken.

Och sen är det programmet Lyxfällan som också sätter griller i huvdet på mig..för visst jag kan vara lite slarvig med privatkonomin ibland..jag köper ju egentligen mycket hellre skor och klänningar än betalar räkningar och visst kan det dimpa ner en o annan påminnelse..men jag har ju aldrig fått nån betalningsanmärkning eller att det gått längre än just en påminnelse.
Men senast jag såg Lyxfällan, ja när hon Vanita var med, då fick jag en sådan där skräckahaupplevelse igen och satte mig ju och betalade varenda räkning jag hade...sådana som kanske passerat datum med nån dag men också sådana som inte skulle betalas än på länge..

Och jag var lite väl duktig då.
Förra veckan fick jag ett utbetalningskort på 455 kronor för att jag betalat en räkning 2 gånger och idag kom det ytterligare ett utbetalningskort på 796:- på en dubbelbetald räkning.



Lotterna var det dock ingen lycka med..
Kommentera 17 st

Kommentarer
Cissi
2010-11-08 - 16:53:59

Va gärna med i min dagens blogg tävling om du vill! Vinnaren utses snart :)

E l v i r a
2010-11-08 - 17:04:39

svar: Vad bra. :)

Lookbook för 2011? :o Kram.



[Förlåt för JÄTTEsent svar!]

pimpXprincess
2010-11-08 - 17:16:58

Duktigt gjort! :) hehe!

Gosia
2010-11-08 - 17:52:21

Haha, jag förstår precis hur du menar!

Jag väntar med att betala räkningar till sista datum osv Men jag väljer aldrig att handla kläder före räkningar...

Och det är väl bättre att vara rädd och mer försiktig, än att tro att "allt fixar sig" eller "nästa månad kan jag betala" och hamna i sådana sjuka situationer som personerna i Lyxfällan!

ladymuffin :)
2010-11-08 - 18:26:49

sv; oj så mycket godsaker, nu blev jag supersugen :D

Gosia
2010-11-08 - 18:29:24

Men shit, tack! Va glad jag blir, verkligen! :)

A
2010-11-08 - 18:33:02

Hihihi!

Det var ju bra. Nästan som att du fick lite extrapengar (fast det ju var dina från början). :D

Chrissie
2010-11-08 - 18:35:59

Förstår vad du menar. Jag har lovat mig själv att aldrig någonsin skaffa ett kreditkort. Känns som om jag lätt skulle hamna i samna sitts som Vanita. Dock så har jag ett jobb, men att shoppa för mer än det jag egentligen har råd med har alltid varit en stor skräck för mig.

frida
2010-11-08 - 18:44:09

haha! Det låter kanske lite väl ambitiöst ;)



Fast, det är nog hälsosamt att vara lite rädd för att hamna i den sitsen. Känns som att den rädslan antagligen håller ekonomin i schack.



Hoppas att du har haft en fin måndag so far, sweetie!



&förresten. Vet inte om jag missat helt och hållet nu (du har säkert skrivit det- jag är halvblind) men hur gick det med Ikeagarderobsgrejen?

Ling-Ling
2010-11-08 - 18:48:39

Sv: Tack, den funkar, hade en rolig dag i skolan och så. :)

Haha, du är lite för duktig du.. ;)

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-11-08 - 19:08:40

Sv: Åh så roligt det var att logga in och läsa din senaste kommentar. Den gjorde min dag! Tack söta du. :-)

Art By Tina
2010-11-08 - 19:09:13

Men tjoho, betala samma räkningar två gånger om har aldrig hänt mig=) Men tur att företagen är ärliga!

Johanna
2010-11-08 - 20:10:32

jag betalar räkningarna samma dag som lönen åker in, sen kanske jag shoppar för mycket ibland, men räkningar prioriteras ALLTID! Skulle må fruktansvärt dåligt om jag visste att en räkning hade passerat betaldatum och jag inte betalat... hujeda! hehe.

Anna J
2010-11-08 - 20:38:56

Bättre att det är åt det hållet än tvärtom.

Jag gjorde nåt liknande förra året med en telefonräkning. Det kändes som rena bonusen när återbetalningen kom. Gissa vad jag gjorde för dom kronorna? Japp, shoppade... :-)

josefin
2010-11-09 - 10:29:46

ååh, då blir de som "bonuspengar".. så brukar jag respnera när ja exempelvis lämnar tillbaka kläder som inte riktigt passade. dom va ju redan borta en gång så varför inte shoppa upp dom direkt igen ;)

Marie-Louise
2010-11-09 - 13:03:02

haha, så där gör jag också ibland. Jag blir så j**la rädd att jag glömt någon räkning att jag betalar in dubbelt av bara farten. Men det är ganska trevligt sen när man får den där lilla avin ;)

Grimgoth
2010-11-09 - 14:39:15

haha, så länge det är åt det där hållet behöver du väl inte oroa dig även om jag kan förstå dig och känna igen mig lite.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: