GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

need to find peace

2010-11-25 | 12:13:00 | Egocentrerat&Vardagligt

Ett steg i min "shape me up"grej - nu när jag försökt börja äta sundare, bättre och träna mer varierat, är även att finna inre ro, balans och välmående.
Att försöka lära mig slappna av. Inte känna några måsten, inte grubbla så förbenat.
Jag är ju hemma väldigt mycket, jobbar hemifrån mån-ons. Vissa dagar har man massor at göra, andra lite mindre.
Men jag tror det är viktigt att ta sig tid att bara koppla av.
För när man jobbar hemifrån..+ att bloggen gör sitt till tycker jag det känns så lätt att man får skuldkänslor över att man "inte gör nåt".
Så jag är ju expert på att gå och uppdatera mailen var femte minut, uppdatera bloggen o se om nån kommentar trillat in eller om det hänt nåt i andra bloggar osv.

Så igår, när snön så fint singlade ner utanför fönstren ( ja de som var utomhus tyckte nog den vräkte snarare än singlade) så tände jag julstjärnorna. Till min lycka fann jag en oöppnad flaska starkvinsglögg från förra julen, klyftade upp en apelsin, tog på raggsockorna, tog fram filt, tände blockljusen i öppna spisen och satte på julmusik och la mig med en bok.
Intentionen var att bara ligga där i en hel timme utan att resa mig, utan att kolla datorn, utan att bli rastlöst stressad.

...dock ringde brorsan och kom på besök för att hjälpa mig med en grej på datorn.
Men gott sällskap är också avkoppling.

Kommentera 16 st

Kommentarer
Angel
2010-11-25 - 12:37:19

Så mysigt med vinter,jag älskar det.

Fanny
2010-11-25 - 13:19:32

Åååhh! Mys! Jag tror du tänker helt rätt där. Prova att göra det idag igen!

sophie
2010-11-25 - 13:23:16

åh tack! roligt att pyssla själv :)



men oj så mysigt, det där behöver man unna sig ibland!

Emma says style, love & rock and roll.
2010-11-25 - 13:30:09

åh mys! det borde jag också unna mig oftare!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-11-25 - 13:51:21

Vad fint det ser ut. Mysigt med att tillåta sig att göra ingenting. Det borde jag göra oftare.

Fred
2010-11-25 - 14:07:51

Känner igen mig :)

Men du... Ta å kläm in en insats i öppna spisen så ska du se att du kan få det riktigt varmt i vinterkylan... Fast det är förstås finare utan....

Ida
2010-11-25 - 15:11:03

Jag känner igen mig mycket i det där fast att jag har andra grejer. Just nu skriver jag min C-uppsats innan jag tar min lärarexamen så jag arbetar hemifrån just nu. Om jag inte sitter med själva uppsatsen så måste jag städa, jag måste ställa upp och hjälpa alla andra som behöver hjälp när de frågar och jag tar på mig extrajobb (stort behov av pengar) fast jag egentligen inte orkar och om jag inte gör allt det här är jag inne på ams.se och söker jobb...om jag nu skulle sitta i soffan en stund på kvällen eller som igår när jag gick på bio så får jag ett himla dåligt samvete och känner mig så otroligt lat! Just nu vill jag bara kura ihop mig i en filt och läsa i min bok men det funkar inte just nu för det går inte att koncentrera sig när jag måste tänka på allt annat hela tiden...

Sanna
2010-11-25 - 16:00:42

Mysigt =)

Kim
2010-11-25 - 16:19:52

Åh vad mysigt!

Lotte
2010-11-25 - 16:37:05

Det låter väldigt skönt! Känner lite igen mig: ibland jobbar jag hemifrån, iofs sällan, men då har jag också svårt att gå ned i varv till kvällen och det slutar ofta med att jag jobbar mycket senare än om jag hade varit på jobbet...



Kommer du att sälja egna julkort ännu det här året eller var det mera en idé för nästa år?

Sofia
2010-11-25 - 16:57:49

Toppentips! :)

Jill
2010-11-25 - 18:23:56

Så mysiga bilder !

Ingrid
2010-11-25 - 18:35:59

guuud så fint du har hemma! älskar spisen! jag ska med pynta här hemma ikväll :)

Malin
2010-11-25 - 19:46:34

Jag brukar ta sådan tid för mig själv på morgonen. Sitta länge och läsa igenom hela DN. Det är så mysigt och så värt.

Linda
2010-11-26 - 11:44:07

Vad klok du är. Det är verkligen så att hälsa går från själen och utåt. <3

Ulrica
2010-11-30 - 14:33:20

Mysiga, rofyllda bilder som ger mig ro. Tack för det!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: