GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

god i'm bored

2010-11-07 | 19:51:12 | Egocentrerat&Vardagligt

Fy fan vad uttråkad jag känner mig.
Allt känns piss och blä och det i synnerhet nätet.
Idag är en sådan där dag då bloggvärlden känns död..den har nått sin kulmen och är på väg att tyna bort.
Blogg efter blogg känns skit och varje sekund på detta internet känns just nu som totalt bortkastad tid..som en bok man redan läst som en film man redan vet hur den slutar som en låt på mix megapol som spelas två gånger i timmen. Ändå fortsätter man att klicka sig fram i desperat hopp om att hitta nåt kul...att känna att nej jag hade visst fel..

Min egna blogg känns dödare än dödast och jag orkar inte ens engagera mig i den nåt nämnvärt längre.
Jag orkar inte och sitta och surfa in på 100tals bloggar, skriva en kommentar i hopp om att få i alla fall en fjärdedels kommentarer tillbaka av vad jag lämnat.
Jag får 9 kommentarer på ett inlägg under en hel dag, kanske har jag bara 9 besökare nu för tiden..don't know..har ite kollat min statistik alls senaste halvåret.

Det kliar som ett enda stort myggbett i hela kroppen efter en lust att det ska hända "nåt"..En lust efter att få hmm skapa nåt stort.
Men jag vet inte vad.


Blablablablablablabla
Söndagsdraveldeluxe

Kommentera 50 st

Kommentarer
Malin
2010-11-07 - 19:54:19

sv: tack! snygg tröja du har på dig =)

Elin
2010-11-07 - 20:13:55

Att bloggvärlden håller på att nå sin kulmen kanske du har rätt i, det känns som att mycket redan är skrivet och de som gjort de har blivit såpass stora att de inte längre vill vara såpass privata som innan. Eller så har de blivit såpass stora att de fått ett jobb genom bloggen och på så sätt inte hinner med just bloggen längre? Ta bara en sån sak som blogawards, första året ville jag så gärna gå men iår kändes det mest som en fest för tjejer som går på högstadiet.

Och de nya bloggarna som sen poppar upp, ja de har en ålder på under 18 och det känns inte riktigt som det jag är ute efter att läsa...

Eller så är det för att man läst in sig såpass mycket på en blogg att man "känner" personen så att saker inte känns nya längre?...

Några funderingar och tankar som svar på dina tankar från min sida :)

Malin
2010-11-07 - 20:22:05

Jag brukar kommentera här lite då och då.. I somras kanske du hade mer tid över, för då svarade du nästan varje gång, det gillade jag jättemycket. Nu har jag inte fått ett enda svar på länge och då är det förstås lite tråkigare att kommentera.. Saknar ju dina fina svar :)



Och jag känner igen mig, det känns som jag går och väntar på att nåt ska hända. Men gör jag så mycket åt saken? Nja.. :P



Kramar

Jenny P
2010-11-07 - 20:24:07

Denna blogen går jag alltid in på när jag tröttnar på allt annat. Drömmer mig bort med hennes illustrationer till sina kläder.

http://www.xiaoxizhang.com/

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-07 - 20:26:36

elin: intressanta tankar tycker jag och jag känner mycket likadant.

Allt känns liksom gjort och bloggvärlden känns nu som om den tillhör just tonåringar som drömmer om att bli bloggkändisar och sitter flera timmar och skriver tusentals kommentarer..som anordnar massa dagensbloggtävlingar, lägger ut pengar på att anordna tävlingar och där det är blodigt allvar att hamna på poppislistor.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-07 - 20:27:26

JennyP: tack för ett härligt inspirerande bloggtips!

Emma
2010-11-07 - 20:34:09

Jag läser din blogg ofta ofta, men jag kommenterar bara ibland.

Katta Kvack
2010-11-07 - 20:36:51

Jag tror inte att bloggvärlden håller på att nå sin kulmen, däremot tror jag stenhårt på att man kan drabbas av bloggträda, att det man själv skriver känns oviktigt, att det andra skriver känns som samma samma. Det var då jag lade ned Bjooti - jag var så galet trött på att harva smink fram och tillbaka och jag läste nästan bara andra sminkbloggar då, som alla skrev om mer eller mindre samma saker. Klart man blir trött på det då.



Jag hittade en massa amerikanska bloggar som inspirerade mig en hel massa, och hittade nya svenska bloggare som kändes roligare än de jag tidigare följt, och jag bytte inriktning på mitt egna bloggande.



Till skillnad mot Elin här ovan tycker jag att det dyker upp jättemånga nya bloggare som inte är under 18 - det gäller bara att hitta dem.

Jenny P
2010-11-07 - 20:37:27

Har ingen egen blogg men läser massor med google.reader.

Kommenterar dock väldigt sällan :)

Malin
2010-11-07 - 20:37:49

Det är ingen fara :) vet hur det är att ha vidrigt ont, man vill liksom inte göra nånting.. Hur länge har du haft ont nu? Känns som det är alldeles för länge. Kram!

Elin
2010-11-07 - 20:45:08

Katta: Jag följer din blogg regelbundet men har som sagt problem med att hitta nya inspirationer, kanske kunde du tipsa lite?

De bloggar jag följer dagligen är till nästan 100% bloggar som jag hittar via bloggar som tipsat. Det känns som att folk håller sig till viss del i sitt eget nätverk och länkar till "de gamla vanliga".

Banana
2010-11-07 - 20:47:24

Jag är på samma humör som du idag, blääääää! Hoppas det vänder snart.

Anna J
2010-11-07 - 20:48:04

Jag läste betydligt fler bloggar för ett halvår sen men har minskat ner mitt bloggläsande en hel del. Det kändes för tråkigt och det hände inte så mycket nytt tyckte jag. Istället har jag börjat kolla dokumentärer på nätet - typ på svt play. Däremot så finns det en handfull bloggar jag absolut inte kan sluta följa och det är för att det är bloggar som får mig att trivas, även om allt inte är guld och gröna skogar, utan för att människan bakom är mänsklig och trevlig. Din blogg är en sådan Anna. Du bjuder på så mycket, utan att lämna ut för mycket privat, du har en bra nivå tycker jag. Kram!

Lovisa Illustratör
2010-11-07 - 20:49:53

Det är nog delvis sant att bloggvärlden håller på att dö, men även att det nog är du själv som tröttnat kanske?

Jag känner iallafall så, det är inte alls lika kul att surfa runt längre. Men vad ska vi hitta på istället liksom?

Malin
2010-11-07 - 20:55:02

Usch och fy, ligger revbenen fel? Måste ju göra skitont! Hoppas verkligen det går över snart. Kram

Malin
2010-11-07 - 20:57:04

Kollade lite på Lanvins kollektion för H&M och kom att tänka på dig när jag såg t-shirten föreställande ben och skor. Har du inte designat en sådan? Eller har jag fått fel för mig?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-07 - 20:57:11

AnnaJ : Ja jag försöker hitta nåt annat än just bloggvärlden..man tillbringade ju massa tid på nätet innan bloggvärlden och vad gjorde man då?



men det värmer att jag är en av de bloggarna du vill läsa och att du har den uppfattning om mig som du har.

kramar!

Pernilla Sahlström
2010-11-07 - 20:57:45

Sötosan! Jag är inne här och läser din blogg så gott som dagligen utan att lämna ett enda spår efter mig. Dåligt, jag vet. Men hur det än är så är din blogg klart i topp av mina favoriter! Du skriver personligt, jag beundrar det du håller på med, du uppdaterar ofta och har bilder i dina inlägg, alltså som bäddat för att ligga bra till i bloggvärlden! Fortsätt att skriva och fortsätt att skapa! Du är bäst, glöm inte det!

Många kramar!

lollo
2010-11-07 - 21:13:02

Jag förstår precis vad du menar med att man vill att "nåt" ska hända. Men det kommer hända, det är jag säker på.

Malin
2010-11-07 - 21:24:40

Ajajaj, tre till och med! Ryser bara av att höra om det.. Styrketräning är nog en bra idé när det har blivit bättre :)

Ling-Ling
2010-11-07 - 21:33:27

Bara för det måste jag lämna en kommentar. ;) Såna dar har nog alla och det är väl lite typiskt söndag också? Men bloggar är ju inte hela världen, låt den vara "tråkig" ett tag då om du inte har inspiration. Den är ändå tusen gånger bättre än de med massor av läsare, folk har bara dålig smak.. ;)

Emma - On the moon with Steve.
2010-11-07 - 21:40:46

Håll dig ifrån det ett par dagar, då lovar jag att du längtar tillbaka :)

Monika
2010-11-07 - 21:49:39

Nu fick du allt massor med kommentarer! :-) jag är glad om jag har två kommentarer efter ett inlägg, så nio skulle vara rekord tror jag! Jag funderar ibland över varför jag bloggar. Verkar inte ha många läsare och har inte något speciellt att skriva om. Vet inte om det ger mig så mycket, eller någon annan för den delen... det är kul att läsa andras bloggar dock, som din. Så sluta inte! :-)

ANNAWII
2010-11-07 - 21:53:25

Jag tror de flesta som bloggar känner så lite då och då. Dock tycker jag att det finns en hel del bra bloggar men i bland kan det vara svårt att hitta nya bra, de "ramlar" man oftast över av tur känns det som.



Hopaps att kommande vecka bjuder på något roligt för dig vännen! Kram

Alexandra Alexandersson
2010-11-07 - 21:54:56

Så känner jag minst en gång i veckan hehe :) Men rätt som det är hittar man någon ny intressant blogg eller får massvis med inspiration - och ekorrhjulet rullar vidare ;) :)

Katta Kvack
2010-11-07 - 21:59:05

Svar: Jag tror att det är bra, att kolla på andra och annat och låta sig inspireras, vare sig det gäller konst eller bloggande, leka, testa och sedan hitta hem igen. BLoggtips kommer.

Moa
2010-11-07 - 22:04:58

känns som söndag, bara att kämpa på och förr eller senare händer det något stort! har följt din blogg länge nu och sen jag började med det har jag fått glädjas över nellysamarbete, modekungen, finalist med den där lindexsaken (jag har fortfarande kvar tshirten du disgnade fastän jag lyckats krympa den så jag bara kan ha den när jag är ensam hemma med persiennerna nere) snart kommer nästa grej! har det på känn :) kramar!

Thaiträsh
2010-11-07 - 22:08:17

Upp med humöret nu anna! Du kan ju smitta av dig. Jag lovar att kommentera mer bara du blir glad och påhittig igen

Annica
2010-11-07 - 22:08:19

Jag LÄSER! Jag GILLAR! Men jag kan erkänna att jag är urusel på att lämna kommentarer och JAG VET att det är så mycket roligare att blogga OM MAN FÅR kommentarer! Så här är en!! Blogga på, vi behöver dig! KRAM

Sofia
2010-11-07 - 22:14:47

Läser din blogg varje dag, oftast fler än en gång tom och älskar den! Du skriver personligt, orginellt och alltid på ditt speciella avanna vis :)! Kram

Annica
2010-11-07 - 22:16:02

klart man lämnar en om vederbörande behöver en!

Nej du inget roligt planerat imorgon, ska försöka dra mig till jobbet sjuklig och halvdan men men... och sen bankmöte som jag helt hade förträngt att jag bokat in! fyy och usch!

Katta Kvack
2010-11-07 - 22:18:42

Svar: Aww. Kramar tillbaka!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-11-07 - 22:26:08

För allmän upplysning så har du hittils haft 6625 unika besökare enligt bloggtoppen. :-) Inte ett dugg dåligt om man jämför med mina 657 (som jag fått på grund av att jag kommenterat som en galning). Massa kram och pepp från mig till dig!

Anonym
2010-11-07 - 22:27:47

men jag håller med dig. söndagar är trist. inga kommenterar då! O.o



ja det är roligt och kul och dessutom lite roligare blir outfiten med kuliga smycken ;)

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-11-07 - 22:33:52

Sv: På en vecka. Jag har också märkt att det räknas olika. Därför går jag på bloggtoppen för den stämmer bäst med min egen räknare. Men sen vilka kommentarer är det storbloggarna får " snygg outfit", "naw vad söt" osv. Då vill jag hellre ha en kommentar som är lite "djupare" än 100 "tramskommentarer". Det värsta jag vet är alla dessa reklamkommentarer. Raderar, raderar, raderar.....

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-11-07 - 22:34:22

Ps: inte för att jag har sånt djup i mina inlägg men du fattar kanske ändå. :-)

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-11-07 - 22:48:23

Sv: Den skillnaden märker jag också, som idag när jag jobbat en hel dag och inte kunnat sitta alls vid datorn. Statistiken sjunker direkt. Lyckas liksom aldrig "få folk på kroken". Skittrist men så är det.... Kram

ANNAWII
2010-11-07 - 23:09:01

svar: Usch vad tråkigt att höra gumman. Vad är det som ahr hänt egentligen 8om du ens vill berätta)?



Stor kram

Malin
2010-11-08 - 00:38:12

Tråkigt att du känner så här, hoppas det vänder! Det som jag kan känna är lite jobbigt ibland med just bloggvärlden, är att allt romantiseras så otroligt mycket. Det kan kännas som om många av de större bloggarna har någon sorts perfekta, pastelliga felfria liv... vilket ju knappast är sant egentligen. Samtidigt är det just den delen av bloggandet jag gillar andra stunder. Att allt är så fint och bra. Så kan man låtsas att problem och depp inte finns. Ja. Äh.

Andrea Femerstrand - Illustratör
2010-11-08 - 00:50:44

Nononono keep fighting. Det är vid såna här stunder som det är viktigast att hålla ut!

Kanske låter skittrist, men det kanske är en tillfällig utmaning bara.



Hoppas all uppmuntran från folk i det här inlägget gav dig en stor boost, och hoppas att du får en bra vecka!

linn
2010-11-08 - 01:15:26

ge inte upp jag läser din blogg dagligen men tyvärr sa e jag kass på att skriva nåt...ska bättra mig, du ä grym!!!

Anna
2010-11-08 - 10:30:28

Jag tror att jag är en av många som ofta tittar in på din blogg men sällan kommenterar.. Jag ska försöka bli bättre på att kommentera, jag gillar ju det jag läser nämligen. Keep up the good work Anna!!

Lina
2010-11-08 - 11:00:41

Känner igen känslan. Den suger.

Grimgoth
2010-11-08 - 11:27:23

Hoppas tristessen går öve snart för dig och att du hittar energi till din annars bra blogg.



Gillar dig som vanligt i denna Rolling Stones tröja!

Grimgoth
2010-11-08 - 11:27:23

Hoppas tristessen går öve snart för dig och att du hittar energi till din annars bra blogg.



Gillar dig som vanligt i denna Rolling Stones tröja!

Kajsa
2010-11-08 - 12:45:12

Tack så mycket!

Känner igen känslan, man klickar och klickar och ingenting händer och allt känns bara så förutsägbart.

Nu är jag dessutom hemma hela dagarna och förpassad till sängen så man vill ju bara att något ska hända.

Heyli
2010-11-08 - 14:05:32

kunde inte sagt det bättre själv. känner just nu precis likadant, jag orkar inte heller engagera mig lägre i varken min egen blogg eller någon annans.. hoppas den känslan går över, för det brukade ju vara så kul allt det här med bloggar!

Camilla
2010-11-08 - 14:22:18

Jag är en riktig periodare jag. På senare tid jag det varit så mycket att jag inte ens tagit mig tid, ork eller energi att uppdatera men så helt plötsligt känner man för det och då blir jag lite extra glad. Oftast då jag själv inte har någon uppdateringslust undviker jag även många bloggar, dock inte mina länk-favoriter och bloggkoll. (Inte bara jag som köpt divides läckra oversizet-shirt ser jag)

hanka
2010-11-11 - 13:07:27

Jag vet inte riktigt vad det är, men du ser riktigt snygg ut i kajal. När jag försöker använda det, så blir det som om det ser ut som om jag inte har sovit på hundra år eller nått. Det väcker fram det hemska under ögonen om man ska säga så haha. ;)

Lina
2010-11-19 - 19:23:16

Känner igen mig.. Finns få bloggar där det händer något roligt..känns som att alla skriver om samma sak och lägger ut samma typer av bilder. Säkert jag själv också. Men sen så är det ju faktiskt bara bloggar och om dom är tråkiga så får man väl se till att ha en roligare vardag istället ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: