GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

ska man nöja sig med Mr Good enough?

2010-05-27 | 20:21:27 | Film/TV/Kändisar

I senaste Glamour, med vackra favoriten Amanda Seyfried på omslaget, så är det en artikel om författaren Lori Gottlieb och hennes bok " Marry him: The case for settling for Mr Good enough". I denna bok förespråkar hon att man ska nöja sig med en man som är "tillräckligt bra" om man inte vill riskera evigt singelskap och ska tydligen också kritisera tvserier som hyllar just singelskap.
Och om det är Glamour eller om det verkligen står i boken vet jag inte, men i tidningen så lyfts då SATC och Carrie Bradshaw fram som exempel på där Carrie inte nöjt sig med Mr Good Enough och sen är det bilder på flera av de killar som Carrie då dejtat i serien..
Fast  det står " De som inte dög".. Vilket då syftar på att de inte dög alls åt Carrie för att hon skulle varit för kräsen..?

hallå.

Liksom Jack Berger!? Han dög banne mig åt Carrie, det var ju han som dumpade henne.
Aleksandr Petrovsky? jojo man ska visst tåla lite misshandel och nonchalans, bara man slipper vara singel?
Politikern Bill Kelley...Ja visst om man gillar Golden Showers.


Kommentera 30 st

Kommentarer
bea
2010-05-27 - 20:38:27

fin blogg!

kika gärna in på vår modeblogg :)

Anna
2010-05-27 - 20:40:14

Håller med, läste en debatt om boken, visst man kanske inte ska vara otroligt kräsen men magkänslan säger ju en del och killarna Carrie dejtar är ju puckon utom Aidan men dom var i olika lägen i livet precis som många är. Luktar bitter tant om författaren

Anonym
2010-05-27 - 21:12:52

man ska väl för fan vara tillsammans med någon för att man älskar den, inte för att man ska slippa vara singel!!! dålig artikel!

irma
2010-05-27 - 21:17:14

hejar egentligen fortfarande på Carrie&Aidan... blir mer och mer irriterad av att Carrie ville ha tillbaka Big igen efter han hade lämnat henne på altaret och så ger hon anledningen att hon gjorde bröllopet bara om henne...

Lina
2010-05-27 - 21:24:57

mans ka inte nöja sig...har gjort det alltför ofta tidigare i livet. Men för ett halvår sedan dök min Mr Big upp:) och jag visste från första stunden att det var helt rätt

Linnea
2010-05-27 - 21:28:56

Håller verkligen med dig, ibland verkar tidningarna inte riktigt förstå vad de talar om. Jättefin header, btw! :)

Annika
2010-05-27 - 22:24:26

Man ska hitta det bästa och aldrig nöja sig :)

sv: Jag menar om hon vill köpa den nu i efterhand?!

Amanda
2010-05-27 - 22:30:03

Sv: hästar toppar nog min lista men katter ligger inte långt efter :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-27 - 22:31:42

anonym: ja men för en del verkar ju singelhet vara det värsta som finns.

Och jag tror tyvärr att det faktiskt finns många som bara till slut "nöjt sig" med nån..bara för att slippa vara singel..tragiskt men sant.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-27 - 22:33:34

Anna: Ja precis, de var i olika faser..men var carrie nånsin riktigt riktigt jäkla kär i aidan..?

fashionfairy
2010-05-27 - 22:43:49

Tack :) Va glad jag blir. Kul att du gillar den. Ha en bra kväll hjärtat

Helén
2010-05-27 - 22:53:50

Jag läste artikeln, jag undrar ifall de sett avsnitten? Men till och med jag har ju det. Jag förstår vad de fiskar efter men det hela är ju satt helt ur perspektiv och jag tror inte att detta är ett särklit stort problem i verkligheten. Just att de hade valt ryssen som exempel var ju ytterst osmakligt, eftersom han i verkligheten skulle dömas för misshandel om det gick att bevisa. Hjärnsläpp på idén, författaren och ansvarige utgivaren.



BTW så ser din balkong mkt större ut än genomsnittet, svårt med solande när kattskyddet på. Eller? Vi har ju ingen balkong för vi bor på första våningen så jag har dålig koll. =)

Emma says style, love & rock and roll.
2010-05-27 - 23:36:53

men åh så oseriös bok. Är det inte bättre att vara singel och lycklig än att vara tillsammans med någon som man inte känner 100% för. Det var det dummaste.

Eva
2010-05-27 - 23:37:30

Man ska INTE nöja sig med en kille som är dålig, bara för att slippa vara singel. Jag skulle hellre vara en glad singel än en som är tillsammans med nån o mår dåligt pga den personen.

emina -konst & kreativitet-
2010-05-27 - 23:45:28

SV: haha ja med pengar är ju allt möjligt.

Bloggarmaja
2010-05-28 - 00:10:51

hmm, intressant vinkling, verkligen :o

Amanda
2010-05-28 - 00:42:48

Sv: Inte så himla mkt, jag har kollat på lite tv och läst en hel del :) sj?

thessih :)
2010-05-28 - 00:50:53

fin blogg! :)

CJ
2010-05-28 - 01:10:29

Jag instämmer, klart att man inte ska nöja sig med "tillräckligt bra"!

M U F F I N
2010-05-28 - 01:22:58

Klart att man inte ska nöja sig med tillräckligt bra, man är värd det bästa!

Tobbe - Webbdesign & massa annat!
2010-05-28 - 02:14:23

Okej, Så bra. :)

Jodå det är helt okej här..



Btw.. Har du frågor om design?

Har designdag på Lördag då jag bjuder på en gratis stilmall/design och besvarar alla era frågor på design!

Ställ frågorna här: http://tobbees.com/2010/may/designdag-vad-i-helsike-ar-det.html#comment

jenny
2010-05-28 - 06:38:49

tack ska du ha !

SARA
2010-05-28 - 06:57:33

Ja visst är de!

Karin
2010-05-28 - 09:23:37

Vilka fina pepptips du gav, tack!:)



Jag tycker verkligen inte att man skall nöja sig med mr good enough. Det är underligt hur det läggs fram. Precis som om man måste absolut vara med någon för singlar kan väl inte vara lyckliga!? Och hellre singel än att vara ihop med mr good enough bara för att var ihop med någon...

elin
2010-05-28 - 10:32:03

näe, vilken sjuk artikel! har carrie förstört dina kärlekschanser... det låter ju helknäppt! det är väl klart som fan att man inte kan nöja sig med någon bara för att ha någon! antingen är det kärlek eller inte. någon annan inställning kan man väl inte ha?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-28 - 12:27:49

elin: tror faktiskt det kan vara ganska vanligt att en del bara nöjer sig för att de är rädda för att vara singlar.

Sofia
2010-05-28 - 12:53:33

Det där om man ska nöja sig eller inte är väl väldigt personligt? Vissa männsiskor nöjer sig med allt i livet, jobb, boende, vänner, killen. Medans vissa alltid är på jakt efter något bättre och inte ger sig försen man har fått det. Jag skulle säga att jag passar in på det senaste. Jag var tillsammans med en kille i nästan ett år, för han var ju bra. Men så olycklig som jag var, när jag inte fick allt det jag behövde, har jag aldrig varit. Men samtidigt behöver inte det vara positivt att sträva efter bättre, för man kanske missar helt när man når dit eftersom man är så fokuserad på det alltid finns bättre liksom. Jag tycker SATC har vart skitbra i det motsatta syftet än vad artikeln menar, att man inte ska nöja sig. Egentligen vem är 100% lycklig då? Man förtjänar det bästa!

elin
2010-05-28 - 16:18:46

sv: ja, det är antagligen så, men det känns så sorgligt på något sätt bara... det kanske är jag som lever i någon drömvärld :) men jag tycker fortfarande att det är konstigt formulerat, som du skrev "riskera singelliv". är det så hemskt? är det verkligen värre att vara själv (förhoppningsvis har man några vänner också) än att vara med någon man kanske inte älskar? svåra frågor... :)

Kristina kittelsen
2010-05-29 - 23:53:40

tycker att varför ska man inte va singel? Varför ska man inte kräva "the one", tycker alla förtjänar äkta kärlek, fjärilar i magen. Är hellre singel hela livet ut än att gifta mej med någon jag "nöjt" mej med.



Stör mej på idealet att man MÅSTE ha någon när man blir äldre, någon man åldras med. Varför ska man inte kunna va singel och att ingen ska kritisera en för det. Varför man måste va två i livet för att livet ska vara komplett?



Nu låter jag säkert som en bitter singel, men det är jag inte. Jag har en pojkvän jag är otroligt kär i. Önskar och hoppas alla finner någon som får deras mage att bubbla av kärlek.

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-05-30 - 23:11:01

Man kan ju inte nöja sig med vad som helst, samtidigt som man inte kan vara hur kräsen som helst (som vissa av mina vänner är och det vet de själva om som tur är.... ler)

Men att säga att hon skulle nöjt sig med såna där arslen till karlar....? Näääääääääää! =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: