GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Moviemara

2010-05-09 | 10:40:17 | Film/TV/Kändisar

Ja vädret var aptråkigt igår, grått kallt regningt..perfekt för en MovieMarathondag och kväll.

Jag började dock tvtittandet med att först se Tinas trädgård för att få lite balkonginredningsinspiration och därefter kollade jag på dokusåpan Tori & Dean..Jag gillar Tori Spelling.

Men sen kurade jag ner mig med te filt och kuddar och såg på The Blind Side. Och åh, det var precis min typ av film. Drama, verklighetsbaserat, varmt, kärlek över gränser...och så Sandra Bullock. Sandra Bullock har alltid varit en favorit hos mig.
Filmen får ♥♥♥♥ av fem möjliga.

När vi åt vår inomhusgrillmiddag så satte vi på filmen 9 av Shane Acker och Tim Burton och hmm..Näe. Antingen så förvillade rödvinet mig eller så fattade jag inte grejen..men jag tyckte att filmen var totalt aptråkig. Det var till och med så pass att jag en tredjedel av filmen satt och stirrade ut genom fönstret och tittade på cruisingbilar som passerade och fyllon som klev ur och pissade lite överallt där nere på gatorna.

Fint gjord men det räcker ju inte. ♥ av fem möjliga i betyg.

 

 

Sedan var det 28 dagar på tv. Ytterligare en film med Sandra Bullock, som jag sett ett antal gånger förut. Såg inte klart hela igår men det gör inget..Jag gillar den. Värme humor blandat med allvar och så ett gäng bra skådisar. Viggo Mortensen bland annat. Den är en typisk ♥♥♥ av fem möjliga film.

 

 

Sist, men inte minst..och definitivt inte kortast: Avatar. Jag hade väldigt stora förväntningar på denna film efter att ha sett så många blogghyllningar kring den..men lite likt Twilightfilmerna som också blogghyllatsglorifierats så blev denna film ganska så mycket platt fall för mig. Ok, inte lika superdålig som Twilight, defintivt sevärd..men tyckte den blev lite väl seg och jag hade väntat mig lite mer  "åh vilken underbar film nej är den redan slut gud så vacker den var måste se om snarast" känsla. Istället blev det " Jaha nu har jag sett den ok..".

Den får dock ♥♥♥ av fem möjliga. Den var ju inte dålig..men den var heller inget wow. Då är ju Terminator och Titanic av James Cameron mycket bättre.

 

Kommentera 26 st

Kommentarer
lisaevelina
2010-05-09 - 10:49:48

Åh den första filmen skulle nog passa mig också.. Ha en skön söndag!

Art By Tina
2010-05-09 - 11:01:12

Har också haft lite filmmaraton - perfekt när man åker tåg och är dyngförkyld.



Såg först Coco Chanel (den nya) inte lika bra som tv-versionen tyckte jag. Faktiskt lite tråkigare.



Sen The imaginarium of doctor parnassus (eller hur den stavas). Fantastisk. Förtrollande. Inspirerande (och Johnny Depp är men i typ 5 min!)



Sen Avatar...men jag somnade efter förtexterna, gör ett nytt försök idag.

Mia
2010-05-09 - 11:05:31

Min sambo tjatar på mig att jag ska se Avatar, men den måste tydligen ses i 3D för att vara nåt. Åh, jag längtar efter en filmkväll med honom nu... :)



kram

Natasha
2010-05-09 - 11:21:39

Jag tyckte att 9 var helt fantastisk.:) Grät till och med lite på slutet.

Ha en fin söndag!

Emma
2010-05-09 - 11:48:20

Själv tyckte jag Avatar va helt magisk när jag såg den på bio. Men jag har vänner som inte alls gillar den, e ju så olika =)



Själv såg jag Changeling med Angelina Jolie igår, riktigt gripande film.

Emma Damm Drawings
2010-05-09 - 12:20:03

Men ph tack sötan! DU är en sån fin människa. massa kramar

Thaiträsh
2010-05-09 - 12:21:38

När vi såg dr parnassus igår tänkte vi ha johny Depp maraton snart! Hans filmer är ju jättebra!! Oooh fast elm street vågar ja nog inte se igen! Hhaha vi såg 28dgr oxå, den är gripande!

Caroline
2010-05-09 - 13:32:09

Gillar också "the blind side". En riktigt fin film. Dock vet ja inte om jag tycker att Sandra var värd en oscar för den rollen. Så bra spelade hon väl ändå inte?!

Caroline
2010-05-09 - 13:37:00

Jag tror nog också på det där att det var hennes tur nu. Jag säger inte att hon inte förtjänar en, men jag tycker inte hennes agerande var så gripande att nån annan inte hade kunnat göra det minst lika bra. Det var ju storyn som var gripande, inte hennes agerande i sig. Om nån annan hade spelat rollen är ju frågan om de hade fått oscarn, men det går endast att spekulera i.

MICHAELA D
2010-05-09 - 13:52:04

The Blind Side är sååå bra!

Camilla
2010-05-09 - 14:48:24

Den animerade filmen som du dissade, 9 är faktiskt riktigt bra. Tror du måste ge den en chans till, vid ett tillfälle. & du? Jag till och med föll en tår, kommer så väl ihåg. Du måste liksom verkligen titta ... och ja, avatar ska vi inte ens tala om, bokstavligen älskar den MEN för dig som hunnit få så mycket förväntningar kanske det faller lite. Trevlig söndag gull och det är inte bara ditt internet/dator som strejkar. Min laptop är så gammal nu att den blir överhettad och stänger av sig själv om jag sitter med den för länge i knäet, morr.

Before29
2010-05-09 - 15:16:07

älskar verkligen blindside. var längesen jag kände mig så berörs, senast var nog under marley and me.. ha en fin dag.

Madde
2010-05-09 - 16:11:35

Avatar växer på en tycker jag, andra gången jag såg den tyckte jag att den var bättre än första! :)

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-05-09 - 16:17:49

Jag har sett alla :)



Gillade "9" faktiskt :D Och så Avatar. Och The Blind Side är fantastisk :D

Fabian
2010-05-09 - 17:10:51

Jag vart så besviken på 9. Den lixom... magplask.

Bakfia
2010-05-09 - 17:15:27

har oxå sett the blind side och den var sååå bra!

Josefine
2010-05-09 - 17:58:58

Avatar är ju hur bra som helst. :) Jag gillar den. Gillade 9 också. Men får nog allt ta och slänga ett öga på The blind side. Låter som en film i min smak.

Anonym
2010-05-09 - 19:31:40

Roligt med lite filmtips. Såg avatar häromdagen jag med. Visst det är bra, eller ja väldigt bra gjord, fast lite tråkigt att man kan förutse vad som kommer hända. Men the blind side har jag inte sett så den ska jag nog se inom snar framtid :)

maria
2010-05-09 - 20:48:59

Håller med dig i allt du säger om Avatar. Förväntningarna var nog alldeles för höga för mig, eller rättare sagt, den har varit alldeles alldeles för hypad... Visst, man ser självklart hur välgjord den är och den har även ett djup som jag gillar men jag tyckte mestadels att den var väldigt seg och tråkig och jag hörde knappt någonting ibland för tyckte att skådisarna mumlade en del så jag hängde inte med i vad som hände eller vad som sas. Jaja, man kanske ska ge den en till chans som många påstår att man ska. =)

C
2010-05-10 - 10:14:13

Hade du sett Avatar på bio i 3D hade du nog haft en annan uppfattning. Kan inte tänka mig att dvd gör den rättvis.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-10 - 10:15:00

C: Fast jag tycker att en bra film ska vara bra både på bio och hemma.

Men hmm själva segheten och handligen i sig tror jag inte förvillas bort av 3D.

- Alexandra!
2010-05-10 - 16:04:57

Vad bestod inomhusgrillmiddagen av? :)



Jag tycker filmen 9 är bra! Dem var söta och hade ett bra och viktigt uppdrag. ;)



Avatar tyckte jag också om, väldigt annorlunda från vad man sett men historien har man däremot hört några gånger. :P

Victoria
2010-05-10 - 20:35:53

Åh, jag älskar the blind side, den är så vacker <3

Frida
2010-05-10 - 21:02:50

Min sambo tyckte samma sak angående Avatar, men jag som såg den i 3D är frälst!!!!

Fridis Closet - I min egna värld fylld av kläder
2010-05-12 - 12:02:35

Haha, och jag som älskade filmen "9" ;)

Tycker den var tokigt mysig.

hihi

Fia
2010-05-13 - 13:22:18

Avatar filmen är helt underbar ju!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: