GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

wet wet wet

2010-03-20 | 09:26:47 | Egocentrerat&Vardagligt

Godmorgon lördag.
Inatt har jag bara drömt om vattenläckage och diverse abdra stressökande otrevligheter.
Inte så konstigt. I tisdags upptäckte vi att väggen i köket var brungul och fuktig för att sen se att diskbänken badade i vatten. Sen började det  droppa i hela köksfönstret.
Dagen därpå i ena fönstret i matsalen samt hela väggen blöt där med.
Och igår morse när jag satte mig vifd min fina fina Mac så lät det klaffs om röven. "Nej har en av ketterna kissat i stolen" tänkte jag innan jag fick ettt klaffs i huvudet, titttar upp och ser att det regnar från taket på mitt kontor..och vattnet hade missat min nya sprillans svindyra mack med 5 centimeter. Ringde Pappa i panik som fick komma med sopsäckar, täcka över allt inklusive Macen...och Macen hör icke hemma i en sopsäck samt att jag fick hänga delar av min bokföring på torkställning tillsammans med trosor och kalsonger.
Hyresvärden säger att det inte finns något att göra bla bla bla och nu stinker det bara vått rått och kallt i hela lägenheten.
Suck.

Men men, dags att gå till jobbet nu.. Ska bara sätta tillbaka sopsäcken över datorn.

Kommentera 29 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2010-03-20 - 09:37:14

Åh vad surt, men hyresvärden får ju fixa det där. Annars får ni bussa hyresgästföreningen på dem!

Malin
2010-03-20 - 09:55:29

Hyresvärdens jobb är att ordna sådant, annars får ni ta kontakt med hyresgästföreningen eller nåt...tror inte man bara får säga att det inte går att göra nåt...verkar vara en skum värd isf som låter sina hyresgäster bo i mögelskadat hus (som det ju lär bli)

Linnéa
2010-03-20 - 10:07:18

Men usch vad jobbigt!!

Stackars er..

Men är det inte typ dom som äger lägenheterna, typ hyresvärden som ska ta hand om det där...??

Kram!

irma
2010-03-20 - 10:13:50

meen sånt där ska ju hyresvärden ta hand om... det är ju en av fördelarna med att bo i lägenhet...!

Alexandra
2010-03-20 - 10:32:15

Usch och fy. Jag hade en stor översvämning i hallen för ett par veckor sedan då ett element sprungit läck ute i trappuppgången. Fick dras med en stor maskin som skulle avfukta golvet i flera veckor, dag som natt. Så jag lider med dig. Självklart ska dock hyresvärden fixa det.

Veronica
2010-03-20 - 10:35:21

men fy för vatten! det förstör så otroligt mycket. Hoppas det löser sig! Hur mår du annars?

L
2010-03-20 - 10:48:06

nej vad jobbigt. hoppas det fixar sig så snart som möjligt. låter inte alls kul det där.

§
2010-03-20 - 10:57:06

Haha, tack så mycket! Lycka till med allt krångel, hoppas det ordnar sig!

Angel
2010-03-20 - 11:00:04

Men fy,vad är d för hyresvärd?det låter ju som ren katastrof.

Art By Tina
2010-03-20 - 11:28:23

Men illa. Du ser förvånandsvärt lycklig ut för att ha råkat ut för en vattenkatastrof. Fy tusan vad jobbigt. Är det på grund av all snö som smälter? Tur att ni hyr eran lägenhet. En sådan grej skulle satt oss i personlig konkurs typ. Det är väl nackdelen med att köpa sin bostad - man är själv ansvarig för sådana där hemskheter. Hoppas ni får ordning på det så det inte börjar mögla och sån skit - kan framkalla otäcka allergier för både människor och katter. Jag bodde i en möglig källare en gång, blev en extrem regn-översvämmning så hela min lägenhet var täckt av vatten ca 5 centimeter. Hyresvärden fixade det - men sen efter ett tag märkte jag att jag började må konstigt, huvudvärk hela tiden och mina kläder började lukta illa - mögel pga fukt överallt. Vidrigt. Flyttade ut nästa dag! (mögelfläckarna är fortfarande kvar på några plagg som jag inte riktigt har kunnat slänga, favoriter).

..:Sarah:..
2010-03-20 - 11:36:03

men åååh.. jag tänke slänga in en "trevlig helg- häsning" men jag skickar ett jätte leende ist . dom brukar ju smitta. KRAAM

Bim HD
2010-03-20 - 11:50:32

Hm... de pratade om det där igår - väldigt många kommer få en chock bla när de kommer till sina sommarstugor - allt har frusit isönder i vinter i ledningar. Vattenskador över allt. Vilket ju även gäller alla - inte bara sommarstugorna, dock är det ju INGEN som ser det under vintern när få är där... NI märker det - och försäkringsbolagen börjar tydligen gå på knäna...

Trots allt - skulle helst vilja komma ner och krama om dig, bara för att... Gå du till jobbet och försök glömma eländet en stund... ... ...

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

hm... själv tror jag snart jag bara har kontroll på EN sak... ... ..

Matilda
2010-03-20 - 12:36:54

Fasen vad jobbigt! :(

Josefine
2010-03-20 - 12:36:57

Men va? Vadå finns inget att göra? Borde inte hyresvärden fixa läckan om han är rädd om sitt hus? Kan ju blir värsta fuktskadorna och mögel på det. :( Låter ju inte riktigt som ett smart drag av din hyresvärd, att bara skita i det alltså.

Rebecca
2010-03-20 - 13:37:20

Sv: Ja, visst är det skönt med nystädat

tråkigt att höra om ditt vattenbekymmer :/

hoppas du får en bra lördag iallafall

Madde
2010-03-20 - 14:09:02

Vänd dig till hyresgästföreningen om inte hyresvärden är samarbetsvillig. Han är skyldig att fixa sådana saker, det är ju olägligt och olämpligt att bo så!

Elin
2010-03-20 - 14:18:26

allt bra med dig idag söt?

jea
2010-03-20 - 14:18:33

OJ! Inte roligt alls det där :/

Hoppas det ordnar sig snart.

M A R i E (Mandelström På Ärten)
2010-03-20 - 14:55:27

Ha en bra dag på jobbet. Mycket fin bild på dig, ser mysigt ut där framför datorn med en stor tekopp i handen.



Inte kul med vattenläcka.



Kram

Helén
2010-03-20 - 15:01:01

Ok vore ju kanske bra att upplysa hyresvärden att hålet i taket ej kommer laga sig själv och om han struntar i att laga det och sen får vattenskador i hela sin fastighet så undrar jag om försäkringsbolaget hans kommer tycka det var okej att vänta med lagningen. Ifall han nu trodde att tak kan självvläka. Hoppas du får en bra helg ändå!!!

Anna
2010-03-20 - 15:24:55

Det där lät inte kul! Hoppas att allt ordnar sig!

- Alexandra!
2010-03-20 - 15:40:45

Vattenläckor är bland det värsta som finns. Vi har problem med det i mitt område - inte kul!

Johanna Urban
2010-03-20 - 16:40:35

Fy vad tråkigt, men hoppas du får, trots omständigheterna, en TREVLIG HELG :) !!!



//Johanna

Elisabeth
2010-03-20 - 16:48:25

Men gud vad jobbigt :S Det måste dom ju kunna fixa, så där kan man ju inte ha det... Tur att din dator klarade sig i alla fall!

mikaela
2010-03-20 - 17:06:04

men USCH vad jobbigt! det är j hemskt ju! vilken dåligt hyresvärd också, störig :( hoppas allt ordnar sig ändå! ha det fint

ISA'S STYLE - STYLE BY ME
2010-03-20 - 17:11:46

sv: Tusen tack!=) Det är ju så mycket lättare när "modellen" gör bilden=)

Du har så himla fin blogg! Kul att jag hittade tillbaka hit igen (tack vare dig).



Ha en underbar helg!

Kram

Elinor
2010-03-20 - 17:39:48

Rekommenderar den verkligen.!!!

ENTREVISTA, - lär känna bloggarna!
2010-03-20 - 18:31:11

Usch, jobbigt :/



Fin blogg har du iaf! :)

A
2010-03-20 - 19:19:56

Men fyyyy vad jobbigt med vattenläckage! Hoppas det ordnar sig snart! NÅGOT måste väl hyresvärden kunna göra!!! Ni kan ju inte simma runt i lägenheten.

Tur att Macen klarat sig!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: