GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Red carpet 2010 winners loosers big mistakes and gäsps

2010-03-08 | 11:21:33 | Film/TV/Kändisar

Så där då, då har man sovit i nästan 4 timmar. Godmorgon och godförmiddag.
Har hunnit smälta oscarsintrycken litegranna och ska nu ge en riktig betygssättning på galaklänningarna med bilder från
ontheredcarpet.com istället för med mina kamerabilder fotade på tvskärmen.
Min första tanke nu i efterhand är att det ändå kändes ganska så WOW-fattigt på röda mattan i år både vad gäller stjärnor och klänningar.



Kate Winslet alltid lika vacker, som en Hollywoodaktris från 40talets hollywood. Klassiskt tidlöst men också lite tråkigt.
Jennifer Lopez och Demi Moore. De vet vad de passar i och såg bekväma ut i vad de bar. Lopez verkar dock ha fastnat lite i den här rödamattanstilen..?
Gabourey Sidibe. Söt som en docka men en lite mer turkos eller klarblå tror jag hade varit än mer smashing.
Cameron Diaz ja människan misslyckas sällan i rödamattansammanhang och det gjorde hon inte heller denna gång. Glamouröst vackert snyggt guldigt. Dock körde Diaz Winslet och Bullock ungefär samma stil.



Miley Cyrus
i en jättesöt lite guldig klänning med väldigt smickrande och framhävande kläning. Söt och elegant på samma gång.
Penelope Cruz. Vacker visst men ganska så gäsp.
Rachel McAdams. Fått många hurrarop för klänningen men jag är inte alls lika tagen..tycker det hela känns lite sommar på playan, bara flipflop och pocketbok som saknas.
Meryl Streep. Meryl är Meryl och hon ä nog den end som kan komma undan med en badrock på röda mattan.



CharlTheron. ize Hon kan bättre. Brukar se mer gala och grann ut än så här. Fin färg dock till hennes hy och hårfärg. Men jag har svårt för när det blir en massa krusidull på brösten.
Vera Farmiga Effektful klänning ndeed men hade nog varit än mer effektfull i en annan färg.
Maggie Gyllenhaal..what about Maggie..jag vet inte vad det är..hon är ingen klassisk skönhet egentligen men ändå är hon bara så makalöst vacker och trots att man kan få samma semesterkänslor av hennes klänning som av Rachel McAdams så tycker jag att Maggie är 100 strå vassare.
Amanda Seyfried en av hollywoods vackraste kvinnor enligt mig..och visst var hon vacker på röda mattan men det hela kändes dock lite för blekt lite för anonymt. Grymt snygga armband dock.



Zoe Zeldana vacker som få från midjan och upp men nedtill så blir klänningen till en spräng smällkaramell eller nåt misslyckat som man annars ser mest i Project Runway när en designer wants too much. Men hon stack ut så plus för att hon vågade.
Anna Kendrick. Älskar den här blekrosa klänningen, skärningen dolda slitsen, den enkla galaglansen och fin frisyr till.
Mariah Carey ja som jag skrev inatt..det är en Mariah Careyunifor det ser ut att vara lite för litet det är mycket klyfta och för mycket slits. Det ser inte bekvämt ut för fem öre och tyvärr lite för tacky..but that´s Mariah.

Och Kvällens fashionoscars goes to..Sandra Bullock och Sarah Jessica Parker. Eleganta Vackra skimrande smickrande bekväma kvinnliga underbara.




Kommentera 20 st

Kommentarer
Emma Damm Drawings
2010-03-08 - 11:49:26

Ja det blir nog det :-) Du då? Sova? ;-)

emma
2010-03-08 - 11:55:55

sv: ungefär 03.36 typ :P , försökte kommentera din blogg flera gånger men det gick inte XD. du då?

Elisabet
2010-03-08 - 11:56:12

Tyckte också det var lite torftigt i år. SJP och Demi Moore är mina favoriter!

PAULINE
2010-03-08 - 11:57:19

Miley Cyrus och SJP är väldigt vackra! :) Champagne/Nude är vackert på galaklänningar!

emma
2010-03-08 - 12:04:40

sv: ja det var ju det! fast jag hade twitter, en läsare chattade med mig undertiden :) tur det:P

Love is forever ♥
2010-03-08 - 12:07:55

mileys klänning gillar jag! anna kendricks too!

Angel
2010-03-08 - 12:08:22

åh så fina sista paren va.

emma
2010-03-08 - 12:11:46

sv: de tycker jag, twiotter verkar inte många ha :/ jag har haft det ett år privat, men bestämde mig för att skaffa till bloggen, roligt att kanske kunde läsa små kommentarer:)

Johanna - www.johannajagendal.se
2010-03-08 - 12:27:23

Mina två favoriter var Miley Cyrus' och Sandra Bullock's klänningar. Snyggt, vackert & elegant!

MODEINSPIRATION
2010-03-08 - 13:13:40

Det var verkligen många helt fantastiska kreationer som sportades igår på röda mattan. Underbart!

Milla
2010-03-08 - 13:37:22

Jag hade precis tänkt kolla vad jag missat i natt, sâ kikar jag in här och ser din sammanställning i vanlig ordning. Kul och intressant!! Nu ska jag surfa vidare för att se fler vackra kreationer. Sov gott...för jag antar att du "sussar" nu ;)



Kram

alex
2010-03-08 - 13:46:59

Deras kläder var sjukt snygga !

Vad händer idag! Gillade din blogg jättemycket =)

cindy
2010-03-08 - 14:07:25

Hej! hoppas du har en fin måndag! Orkade inte sitta uppe och titta på oskarsgalan inatt utan har spelat in. Nu har jag något att se framemot efter kvällsjobbet...

Kashaya
2010-03-08 - 14:23:54

Roligt att se lite vad kändisarna hade på sig på röda mattan.=)

Katarina
2010-03-08 - 14:32:32

Håller med om att Bullocks klänning är finfin. Men jag förstår mig inte på SJPs. Inga former alls..

Girly
2010-03-08 - 15:09:16

Är så besviken att jag missade det:( Men hade jätte ont i huvudet så var tvungen att sova.



Allt bra med dig?

puss & Kram girly

bea
2010-03-08 - 16:05:06

så många vackra klänningar och männiksor!

Bögen från Dalarna
2010-03-08 - 20:23:28

Trevligt att du skrivit så utförligt om alltihop.



Jag älskar Sandra Bullock, hennes skådespeleri i filmen The Blind Side är vansinnigt bra. Har alltid gillat henne. Och vansinnigt vacker - och klänningen också - är hon! =)

Frida
2010-03-08 - 20:36:29

Och jag som tyckte att det fanns jättemånga fina klänningar i år =) Mina favoriter var Cameron Diaz, Rachel McAdams och Anna Kendrick tror jag. SJP och Charlize Theron gillade jag inte alls.

josephine
2010-03-08 - 20:49:21

tack :)



gillade sarah jessica parkers klänning riktigt mkt.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: