GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

hairy fairy legs

2010-06-27 | 18:56:43 | Egocentrerat&Vardagligt

Love Love Love the summer!
Åh så härligt.
Mmm!


Så här i sommatid är det ju väldigt mycket bar och naken hud man ser..på stan, på beachen, i tidningar och i bloggar.
Och blottad hud kan leda till det som reklammakarna spinner lite extra på i sommartider: Len hud.
Hårfri hud.
Rakning och hårborttagning.

Och något jag undrat över i många många år och som jag nu undrar lite över igen när jag ser tjejer i kortkort kjol  på stan och bikinibilder på bloggtjejer är : Varför rakar så många tjejer bara benen från knäet och ner och sen bikinilinjen men låter låren vara ludna?
Alltså folk får vara hur håriga/ohåriga de vill ..Jag tycker bara det är intressant det där att en del är sådana hårborttagningsfreak vad gäller just vader och smalben men låter bli låren..?
Jag själv rakar hela benen, skulle kännas konstigt att utelämna låren när jag rakar resten av benen och ja bikinilinjen..


Kommentera 29 st

Kommentarer
sara
2010-06-27 - 19:13:39

jag har typ inget hår på mina lår o det är megablondt så det syns inte :) därför låter iaf jag det vara kvar hehe

- Alexandra!
2010-06-27 - 19:47:55

Jag är oftast lat, tycker det är riktigt trist att raka benen och jag har oftast kläder som täcker låren så jag är inte lika noggrann med att raka låren. Däremot kommer det en rakning där då och då när jag vet att jag ska visa låren för kanske fler än bara mina närmsta. :)

Sofia
2010-06-27 - 19:49:01

Har bra ljust på låren och mörkt på vaderna. Alltså syns inte lårens hårstå därför orkar jag inte göra mig besväret :)

Pamie
2010-06-27 - 19:49:09

Hade jag haft små blonda fjun hade jag nog också låtit det vara men nu är jag som coco the monkey så jag måste raka hela benen... men ibland låter jag även bli för jag orkar helt enkelt inte bry mig ;)

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-06-27 - 19:52:27

Jag har nästan inget hår alls på kroppen... så jag brukar ta bort mina små fjuttiga strån på nederdelen av benen bara, med rädsla av att jag ska börja odla hår om jag börjar raka låren =) Växer ju liksom inte mer än typ 3 strån där ändå :)

Lottis
2010-06-27 - 19:59:44

Jag köra hela benen... Håller med dig, det skulle kännas konstigt annars... Kram på dig och ha en bra kväll!

Malin
2010-06-27 - 20:22:43

Jag har inte mycket hår på låren, rakar därav bara smalbenen...det på låren syns knappt (det är fjun) och det känns väldigt onödigt att raka där. Dessutom har jag sällan kläder som visar lår.

Heddii
2010-06-27 - 20:22:57

sv:tack så mkt=)

Malin
2010-06-27 - 20:46:28

Jag förstår inte heller det där.. Visst, ska jag inte visa låren rakar jag dem kanske inte lika ofta som vaderna. Men ska jag visa mig i bikini eller nåt vill jag gärna vara så hårfri som möjligt :)

Camilla
2010-06-27 - 21:21:04

Jag är faktiskt en av dem som alltid låter håret på låren vara kvar, då jag hört att man inte ska raka och vaxa där. Ingen aning om varför dock men nu kanske man ska ändra lite, då jag faktiskt ibland brukar dra upp rakbladen en bit ovanför knäet? :) Mysig bild.

Erika
2010-06-27 - 21:22:21

Jag har inte så många strån på låren, och dels för att dem är så ljusa så dem knappt syns, så jag rakar inte låren :P

Julie
2010-06-27 - 21:26:25

undrar jag med! förstår inte. det är ett mysterium. speciellt när det är mörkhåriga tjejer. åh, jag tackar gudarna för att jag inte är naturligt mörkhårig & slipper mörka hår på armar & ben.

ida!
2010-06-27 - 21:48:44

Hej(:

Ja har en lite fråga på min blogg ;)!

Skulle va tacksam om du svarade ;p

kram

Elin [ n e v n a r i e n ]
2010-06-27 - 21:54:54

För mig beror det 1. på att håret på låren inte syns lika väl. och 2. lathet.. ;)

viktoria i norr
2010-06-27 - 21:56:17

Jag är en hårnörd. Jag vaxar, bleker, epilerar, rakar. Har till och med tagit bort hår med sådan svindyr behandling på skönhetssalong. I. Hate. Bodyhair. Troligtvis hatar jag det så mycket av den enkla anledningen att jag har så mycket av det. Överallt. Smalbenen är som en hel karl. Låren lurviga. Bikinilinjen ska vi inte ens nämna. Raggarsträngen nästan borta, svindyr behandling som sagt. Armhålerna är som buskar och mustachen och skägger växer friskt.

Så självklart rakar jag även låren, men jag skulle vara rätt gorillalik annars. Ha!

Katarina
2010-06-27 - 22:14:54

Jag är rädd för att raka låren. Vill inte att håren på låren också ska bli stenhårda och kolsvarta som på vaderna. Just nu är de få och blonda så de stör mig inte.

sandralove
2010-06-27 - 22:27:34

Haha jag har också tänkt på det :) Fattar inte heller varför!

leopardia
2010-06-27 - 23:25:05

man började ju pilla med hyveln innan man var så luden överallt, och nu vill man ju inte ha stubb på låren, så därför får det vara, men jag tillhör dem som bara rakar smalbenen :) om ens det...

Maria
2010-06-28 - 09:54:48

Jag rakar sällan mina lår, för det hår jag har där är bara som små fjun och så obefintligt, samma gäller vaderna, fast där drar jag lite snabbt med hyveln ändå, när jag ändå håller på med smalbena.



Så jag förstår inte varför jag skulle, jag är ju 10 gånger hårigare på armarna, och dom skulle jag då aldrig raka :D (det känns liksom ok med lite stubb på bena, men stickiga armar är bara obehagligt)

cecber
2010-06-28 - 11:31:52

Ludna lår? Har jag aldrig sett.

modemix/sheima
2010-06-28 - 14:02:54

undrar jag också :D fast det är nog för att inte göra håren synligare på låren (grövre) liksom..

Grodan
2010-06-28 - 14:46:11

Jag har knappt hår på låren så känns inte nödvändigt att raka där ^^

emmy
2010-06-28 - 18:58:45

för jag har bara ljusa små fjun där...

Sandra Nordin
2010-06-28 - 20:46:50

Haha, intressant fråga. Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, men jag rakar ALDRIG låren. Kanske för att jag bara har nå småfjun där som inte syns. :-)

Jessica
2010-06-29 - 00:50:33

Jag håller med dig, med de flesta har ju oftast inte så mkt hår på låren, fast jag tillhör inte dom=) fast jag rakar inte, jag vaxar hemma själv och epilerar, ibland rakar jag smalbenen=)



haft en fin helg då sötnos?=)

Josefine
2010-06-29 - 11:26:10

Jag slarvar lite med låren faltoslt, får nog erkänna det, haha. Men jag har så ljust och tunt hår på låren och grövre och mörkare nedanför knät så det är en orsak till att jag slarvar med det. :P

Dee
2010-06-29 - 19:41:46

Det där har jag också alltid undrat över. Ända sen jag började raka mina ben, typ när jag var 13, så har jag alltid rakat låren också. Skulle kännas jättekonstigt att inte göra det;) För även om man har ljust hår som knappt syns så kan jag meddela att det syns i solljus hihi.

Ellis
2010-06-30 - 23:56:28

Jag är en av dem som bara rakar benen från knäna och ner, jag har bara mörkare hårstrån där, resten är ljusa och jag tycker inte alls att det gör något att de syns i solljus. I så fall borde jag börja raka armarna också då jag har lååååånga ljusa hårstrån där och det tänker jag då inte börja med! :-)

Studio Basement
2012-03-25 - 17:30:33

Hej där !, sugen på att komma och sjunga in i en studio ?



adda mig på facebook , där kan du följa vad jag gör för musik :) kram



Arne Holmdahl

Skövde


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: