GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

en tisdag i bilder med sadomasochistiska inslag

2010-06-29 | 20:31:06 | Egocentrerat&Vardagligt

Godkväll blogosfären.

Alltså det tåls att upprepas: FAN VAD JAG ÄLSKAR SOMMAR HETTA VÄRME SOL!
Åh varför kan det inte vara som idag större delen av året.

Min dag i bilder:

Efter frukost begav jag mig till päronens trädgård för att bättra på brännan ytterligare

Sen hem för dusch..särskilt av håret då jag misstänker att en fågel flög förbi och pissade mig i huvudet medan jag solade...Efter det satte jag och darling oss i bilen för en tripp till Skövde för att hämta ut våra nya pass och lite shopping..

 

Gula naglar om sommaren är ett måste!

Och då jag lider av en smått saddomasochistisk läggning gentemot mig själv gav jag mig såklart på att prova jeansshorts trots att jag ju vet vet vet att jeansshorts är ett plagg som mycket väl kan få mig att vilja stoppa fingrarna i halsen..VARFÖR ? Liksom de där shortsen ska vara baggy boyfriendfit slappa stora..men mina mastodontklubbor till ben ja jisses..de blev snortajta..Och varför provar jag en body? Jag har aldrig förstått vitsen med bodys alls. Knäppa saker i grenen.

Härligt osminkad på grund av all gräsallergi dessutom..och mensmage på det..True Beauty.

Men man måste ju äta liksom..och darling bjöd mig på restaurang så det blev en superbt god kycklingpestoparmesanpasta och en kall cola.

Kommentera 40 st

Kommentarer
Alexandra
2010-06-29 - 20:44:44

Du... sådana shorts "baggy baggy" hade suttit likadan på mig, utan tvekan. Det brukar vara så för mig - därför bär jag inte heller shorts. Jeans ska vi inte tala om. Det värsta jag har varit med om var då jag skulle pröva stuprörsjeans (länge sedan), men eftersom jag har ganska så vältränade vader kom de inte längre än dit...



Men jag tycker du är fin och sommarfräsch trots jobbiga jeanshorts!

Emma
2010-06-29 - 20:51:12

Men de där shortsen var ju skitsnygga på dig ju!

Ling-Ling
2010-06-29 - 21:05:17

Jag vill också ha det såhär åtminstone 6 månader om året.. inte mer än rätt... :)

Likadant för mig, vaddå loose fit liksom? Men jag tycker det var snyggt ändå. Jag har lite svårt med mina ben, men har utmanat mig själv och skaffat ett par jeansshorts och ett par andra... Va fan, jag har rätt att ha på mig vadsomhelst trots att jag inte har pinnben! :)

Linnéa
2010-06-29 - 21:06:47

Gula naglar är jättefint tycker jag!

Väldigt fin nyans på det där, jag har letat, men hittar inget gult. Vart har du hittat detta???

Jättefina bilder!

Emma Damm Drawings
2010-06-29 - 21:07:11

Anna! Du är så fin så. Du måste bara lära dig att förstå det! Massa kramar från mig ♥

Bim HD
2010-06-29 - 21:20:22

Hm, ingen sak OM man kunnat ligga UTE i solen idag, nu när de HAR lovat regn, grrr... Grrr för regn och grrr för de som sprider flytgödsel inom bebodda områden som det INTE går att sticka ut näsan!!! Jag klarar normal dynglukt, inga problem... men flytgödsel är så vidrigt att inte ens djuren går ut här om de INTE måste... Jiellat stannade på tröskeln, det ryckte i hennes nos och hon rynkade på HELA nosen och det skakade i hela kroppen... SÅÅÅÅ vidrigt!!! och inte ska han plöja vad vi vet heller - och regnar det så rinner det ner i bäcken och ner i sjön... Miljötanke??? hrmpf... JO jag VET att de måste få göra sig av med det - men gör det då där de ska SÅÅÅÅÅ... typ... eller också INTE där det är XX antal hushåll!!! SÅ inne idag, bakom stängda dörrar o fönster och lider av att INTE kunna gå ut, eller ens vädra. UGN inne och inte kan man få sova inatt heller då, grrr... stoppar nog INTE med 30grader i sovrummet nu...

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

hm, 10 meter från sovrumsfönstret ligger en liten sjö med flytgödsel, härligt? not...

Ling-Ling
2010-06-29 - 21:22:40

Nej det är klart. Men för mig är det så att jag tror att vad andra tycker påverkar vad jag tycker... Man har en bild i huvet om hur det ska se ut (smalt och brunbränt t.ex.) för att vara snyggt. Idealen o allt... Ibland tycker jag det är fult, ibland fint, men jag övar på att tycka att det är snyggt, eftersom jag vill ha dem.. :)

Ida
2010-06-29 - 21:28:50

Riktigt fin mat och iskall cola på en uteservering är svårslaget en varm sommareftermiddag. Så fin du ser ut i vit spets och gula naglar!

Kramar!

R
2010-06-29 - 21:39:01

Jag gillar verkligen din stil och attityd! Det är sällan jag känner mig så fäst vid en blogg, bara sådär. Men din, ja, jag gillar den verkligen. Jag tycker att du såg superfin ut på bilden. Jag har också ogillat, både jeans och shorts, just för att de inte har varit baggy på det sättet jag gillat. Istället kan de vara snortajta eller slappa på fel ställen, vilket är nästan ännu värre.

Ja, bodys är inte min grej heller riktigt, känns som att man nästan "måste" vara supersmal för att magen inte ska peta ut och se ut som värsta superklumpen. Sedan så har jag ju stora boobs också, så det ser typ skumt ut.



Jag tycker att True Beauty verkligen passar i sammanhanget! Oretuscherat och ärligt! = True beauty och det är du verkligen.



Kram

viktoria i norr
2010-06-29 - 22:01:49

Oh, gillar de gula naglarna! Var hittade du det lacket? Lovely.



Är likadan. Provar kläder jag bara vet att jag aldrig kommer passa i. Mina feta lår, gäddhäng och dallriga mage är sällan till sin fördel. ;) Men va fan. Vi är ju sjukt snygga ändå. Ha!

bitte
2010-06-29 - 22:02:53

mmm det där såg riktigt gott ut. vart åt ni nån stans?

Karin
2010-06-29 - 22:07:37

oh alltså kommer inte ihåg vad den heter (jag=sämst på namn haha) återkommer:)

Karin
2010-06-29 - 22:07:54

dudå?:)

LaLizita
2010-06-29 - 22:08:41

Skitsnygga shorts på dig tycker jag!!! :) Tycker absolut du ska använda såna... Ser inte alls fult ut.. Däremot tycker jag du ska skippa bodyn och ta ett av dina fina linnen till istället :)

PERFEKT! :)

Kram

Karin
2010-06-29 - 22:09:21

spännande:)

Wysteriia
2010-06-29 - 22:23:10

Mysig dag ju :)

Caisa
2010-06-29 - 22:25:15

Jag har precis investerat ett gult nagellack, ska bli spännande att se resultatet :D

J O A N N A
2010-06-29 - 22:30:05

Sv: Man tackar och bockar! :D



Härliga bilder, och jag vill också ha ett gult nagellack ^^

Helén
2010-06-29 - 22:41:41

Jag tycker shortsen var jättesnygga på dig, men gillar man det inte själv kommer aldrig använda dem.



En annan underlig fråga, kissar fåglar? Har haft en lång disskution om just detta med andra okunniga, onyktra människor som hävdade att de bara bajsar, det typ blandas ihop. Att de inte har något separat urinrör? Jag vet inte men tänkte på det nu när du tog upp det =)

sanna
2010-06-29 - 22:43:52

ser ut som en toppendag :D

LaLizita
2010-06-29 - 22:46:15

Sv: Tack så mycket :) Jo jag gillar att berätta in i detalj om allt och vill gärna hjälpa andra som funderar på en operation..



Men kan du inte bara ta en storlek större i shortsen då så det sitter lite bekvämare :) Det röstar jag för!

Kram

thaitrÄsh
2010-06-29 - 22:54:07

har man för liten body så kan man höra knäpp knäpp medan man går.. och sen hänger bodysen synlig bak från kjolen. snyyyyyggt!!



^.-



Nathalie
2010-06-29 - 23:00:16

svara gärna på min kvällsfråga<3

Lady Thirty
2010-06-29 - 23:39:13

så mumsigt det ser ut! blev nästan lite hungrig så här på kvällskvisten :)

Bim HD
2010-06-29 - 23:46:26

Hm, hoppas ingen av er köpt biljetter till Hultsfred då, i allafall... från tanke om något annat :) dvs, du, sambo eller brorsan - eller någon annan... Handduken ÄR inkastad, tydligen... 25år och allt, samt att det INTE är den 1april - och de vet inte om pengar för inbetalda biljetter kan återbetalas.... :/

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

Undrar HUR länge Arvikafestivalen överlever???

Alexandra -mamma till Leia
2010-06-30 - 08:46:05

Skit i att de "ska va" baggy, sitter de snyggt på dig, så gör de och då ska du ha de ändå oavsett namn :) Jag tyckte att de va fina på dig. Kram

Elin
2010-06-30 - 08:53:02

Ja sommaren är underbar, love it! :D

Arzu
2010-06-30 - 09:10:52

SV: Ja visst är det, favvo frukt förutom det då?

Linnéa
2010-06-30 - 09:30:17

Okej, Tack så mycket!! :)

Kram

Linnéa
2010-06-30 - 09:35:37

Ja men what is the shit with boyfriendmodeller när dem sitter tajt? haha helt sjukt är det. Man skall ha pinnar till ben för att det skall funka - jag tycker du är supervacker PRECIS som du är=)

Christine
2010-06-30 - 10:28:20

Jag passar inte heller i boyfriend jeansshorts eller body :-) Och allt handlar om hur man bär upp saker och hur man känner sig, inte om kroppen. En tjej med modellkropp på 50 kg kan se totalt osexig ut i samma klänning som någon på 70 kg och samma längd klär upp med bravur. Right? Det handlar om självkänsla och självförtroende. Alla ÄR olika, bara att inse och tänka att man är fin precis som man är. Med eller utan kärlekshandtag ;-)



Och tack för att du vågar vara dig själv och så ärlig. Det ska du ha cred för!

Åsa
2010-06-30 - 10:53:03

Jag tycker du var jättefin i jeansshortsen! Skit i att det är "boy friend fit"!

Kim
2010-06-30 - 11:41:37

Är det shorts från HM? Jag har spanat på sådana på internet och hoppats att dom ska passa mig, men de gör nog inte det. Body är ett konstigt påhitt, det är ju bebisar som ska ha det. :)

Jessica
2010-06-30 - 12:37:50

Vad har du för fin spetklänning på dig då gumman? när du sitter i bilen? pöss

Grimgoth
2010-06-30 - 14:08:10

Som vanliht bjuder du på underbara bilder med sammanvävd text. Me like.

Vilhelmina
2010-06-30 - 17:08:47

Body är bra för att de inte kan åka upp i midjan. :) Idag gick jag med en för kort tröja i stan (ja, inte för kort egentligen, men jag kopplade inte innan jag gick ut att jag hade ett par lågt skurna byxor också, och kombon blev väl sådär), så då fick jag gå och dra ner den HELA TIDEN. Ganska irriterande. :p



Och förresten är det snyggare med shorts som sitter sådär än de som sitter löst tycker jag. ;)

ida
2010-06-30 - 23:16:45

såna shorts sitter inte baggy på mig heller. gav upp för någon vecka sedan i jakten på jeansshorts men mitt i detta hittade jag ett par skitbra på 2nd hand i det gamla tantmärket: Fransa. Ingådda och stora av medelålderskvinna-rumpa = perfekt för mig. Å priset på 10 kronor gjorde inte saken sämre. :)

Sanna
2010-07-02 - 00:27:13

vad är det för vitspetsklänning du har på dig ?

Josefine
2010-07-02 - 10:25:15

Jag tycker du har fina ben gumman. HJälper kanske inte att jag säger det (har själv vissa issues med utvalda delar och det hjälper inte vad folk än säger) men jag tycker absolut att du kan ha shorts iallafall.

Ellen
2010-07-05 - 19:09:25

Du är snyggt trots mensmage och osminkat ansikte!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: