GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Tropical heat

2010-07-10 | 21:41:04 | Egocentrerat&Vardagligt

Har haft en skönskön sommarlördag med besök i Hjo, en snabbis i Skövde, solande och svettande i en solstol, god middag och nu är jag nyduschad och det vankas några kalla öl på Brygget med Karin..

Och jag värmer upp med nåt av det somrigaste enligt mig: Reggae...vilket fick mig att youtuba en 90-talsserie som jag älskade: Tropical Heat..den där Rob Stewart var ju en heting..och tja idag känns det hett.

Nån som minns serien ifråga? Antagligen ni som är födda innan hmm 90 i alla fall..? Gick på varma sommarkvällar på tv4.

Och så vill jag bara säga 1: Heja Underbara Clara, jag har skrivit en ungefär likadan text som ligger som utkast här i bloggarkivet som jag tänkt publicera imorrn men det behövs inte nu när Clara ändå skrivit det hela minst lika bra.

Och 2..hmm har Foki nån bror? Jag skulle hemskt gärna vilja ha en Macbook Air..ett nytt objektiv eller två..en iphone..



Kommentera 8 st

Kommentarer
Malin
2010-07-10 - 21:44:44

Klart man minns!

Bim HD
2010-07-10 - 22:45:48

Ja, efter att ha fått provlånat ett objektiv, 30-700, lockar det till ett köp. Någon gång i livet kanske, men när? Här drömmer jag än om en ny klänning på rea till födelsedagen. Även om inget speciellt kommer att hända - men, ifall att... Att få ikläda sig en ny klänning, lång... rea tom, men.

Det är liknande lägen man önskar det fanns syskon o andra att önska av, föräldrar? Men...

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

Idag en eftermiddag i solen, dock svinkall blåst. Tog ut datorn ikväll dock och satt på altanen, tur med ström där, dock frös jag in nu. Imorgon regn lovat :( Gubben jobbar en vecka till - sedan två obetalda veckor hemma... då säger man jippie, eller? Men, han lär vara hemma på min födelsedag då, antar jag :) Det kan var nog glädje :)))

sop
2010-07-10 - 23:19:07

ja den kommer jag ihåg- jag var nog inget stort fan-

Frida
2010-07-10 - 23:44:46

Ååh ja serien var det första jag tänkte på när jag läste din rubrik haha! Älskade den!

Ida
2010-07-11 - 10:07:42

Ingen serie jag minns, och då är jag ju ändå 84:a! Dock ingen speciellt tevetittande sådan... :)

Reggae däremot håller jag med dig om, grym sommarmusik! Marley och svenska Rootvälta! <3

Maria
2010-07-11 - 10:29:10

Klart man kommer ihåg,älskade oxå den serien :)

sanna
2010-07-11 - 11:43:13

låter som liknande min lördag, härligt härligt med helg. idag är det dock FÖR varmt och kvavt, det kommer nog bli åska. grått på himmelen men ändå ca 35grader!

Grimgoth
2010-07-12 - 22:14:31

Klart man minns Tropical Heat.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: