GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

lördag leo stickat och lost

2010-07-24 | 12:57:13 | Egocentrerat&Vardagligt

God lördagsförmiddaglunchbeginningofafternoon på er.
Idag åter mulet och regn..och ja vinden känns kylig. Säkert bara för alla modebloggare börjat tjata höstmode och visat godbitar från H&M's höstkatalog..
Så det får bli som igår: Soffa, bok, te och Lost. Har sett 10 avsnitt av Lost nu och är fast. Börjar redan känna lite småpanik över att det ska gå för lång tid tills jag sett klart säsong 1 och köpt säsong 2.
Varit ute en sväng, har hand om päronen trädgård,växthus och katter just nu då de är bortresta och idag fick det för första gången på flera veckor bli Kofta på.
Tråkigt på ett sätt, vill ju ha sommarvärme..men kul på ett annat..koftan är ju ny och ett reafynd.
Bla bla bla. Ja nu vet ni mina lördagsplaner, what's your lördagsplaner dear readers?

 

ny kofta ny klänning, skitsnygga var för sig, great kombo together

Kommentera 19 st

Kommentarer
Wysteriia
2010-07-24 - 13:04:33

Jag ska nog ta en promenad med en kompis o idag är min fridag när det kommer till mat/godis så jag ska frossa i tacos och godis ikväll...HAHA ;D

irma
2010-07-24 - 13:05:36

slappa,tvätta,redigera bilder, kom hem imorse vid 7 efter två veckor på vift :)

j
2010-07-24 - 13:14:38

du ar sa snygg! och har du inte blivit smalare? sjukt snygga nyckelben iaf :) gillar din blogg skarpt, och du verkar vara en san harlig person!

Wysteriia
2010-07-24 - 13:16:23

Jag har gått ner 2,8kg på 2 veckor genom att äta efter poäng ^^ Länge sen jag ätit så jäkla gott som jag gör nu! har en fridag i veckan då jag äter vad som helst utan att räkna så det är min godisdag..hihi!! ;D

Tina
2010-07-24 - 13:18:51

Ja nu är det inte långt kvar innan man kan börja bära stickat och mysiga koftor. :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-07-24 - 13:18:53

J: man tackar, inte illa att få sådan komplimang när man är helt osminkad och näsan lite svullen av en finne =)



vikten har jag ingen aning om..bryr mig inte just nu heller..men när jag provar kläder känns det snarare som jag gått upp.

G2 / Gosia
2010-07-24 - 13:31:16

åh, underbart! tack! :)

Tina
2010-07-24 - 13:33:38

Jag håller med dig. Hade jag fått välja så hade jag gärna haft sommar året runt. Men tyvärr får vi inte ha det så :(

Wysteriia
2010-07-24 - 13:36:59

En av mina bästa vänner gick ner med poäng när hon gick upp lite väl mkt efter 3:e barnet, så hon hjälper mig mycket. jag väger aldrig utan räknar på ett ungefär bara. Men oftast lagar jag mat utifrån recept och då står det redan hur många poäng en portion är, supersmidigt :P Sen har jag kopierat ett häfte där det står vad det mesta har för poäng!



Jag äter ju fortfarande typ 5 ggr om dagen men jag äter mkt bättre mat :P jag FÅR ju äta vad jag vill men äter jag en liten godispåse så har jag förbrukat 5-8 poäng vilket är en hel måltid så då väljer jag ganska enkelt bort det :)



Funkar superbra för mig som är så galet sockerberoende. Jag vill liksom inte fuska för då kan jag inte äta en kvällsmacka eller en god middag!



Och att gå ned 2.8 på bara 2 veckor är ju helt galet..jag har knappt varit ute och gått nämligen så man märker ju vad det gör att slopa allt onyttigt jag brukar stoppa i mig.



Jag är ju nöjd med min kropp men kände att bukfettet började bli lite för mkt för att vara hälsosamt på mig..så är det jag tänkte försöka få bort lite nu då :)

Katta Kvack
2010-07-24 - 13:58:42

Åh Lost! <3 Det allra bästa är att titta i ett sträck. Älskar Lost.

Bim HD
2010-07-24 - 15:36:02

Du ÄR ett snyggo och plaggen är perfekta på dig!!! :)

Hm, här drömmer jag om mer Sex and the City, efter säsong 1... fast - det fattades 200kr för att få ihop till mer... eller, 180kr kanske var det rätta? Så... skor och objektiv hamnar inte direkt långt upp på önskalistan... hade jag haft film, hade det annars blivit det ikväll...

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

STYLEMIND
2010-07-24 - 15:39:18

ÅÅh det är så BORING väder här i dag!! Blir riktigt deppig av de! :( Ska snart in till stan å möta Jessica på Bikbok när hon slutar för vi ska fora streetstyle till modeflickan, om det vill sluta regna helst då.



JA som du märker är ja inte på top idag, behöver nå nytt! ett break! en resa! pengar! miljöombyte! vad som helst....



Både du och jag är leoparder idag <3



KRAM

Sanna
2010-07-24 - 17:19:59

det går inte att köpa en tröja direkt ifrån dig ? NU när jag skulle beställa Today-tröjan i svart så va den slut på nelly=/

Katta Kvack
2010-07-24 - 17:26:19

Sv: Ja, Grey's, som jag älskade, tycker jag har kört fast en smula.



Men Lost så kände jag ibland att de körde fast, men sedan efter några avsnitt var det i full gång igen <3 Bästa serien någonsin.

Camilla
2010-07-24 - 17:54:17

Det är väl ändå härligt när man kan kombinera sommarplagg med höstplagg. Jag började också känna att det är lite väl kyligt, inget man är van vi nu då vi haft hetta flera veckor. Önskar den kom tillbaka, då jag snart går på tolv dagars semester. Hoppas du haft en väldigt bra vecka raring och att du tar hand om dig. Den där losteftermiddagen lät väldigt lovande. Jag hade one tree hill tidigare i veckan. Ge mig styrka, så bra!

A
2010-07-24 - 18:10:39

Mysigt med kofta, te och bra på tv. Och visst är det lite mysigt med kallt, men nu vill jag ha tillbaka värmen! :)

Lördagsplaner idag var/är; 85-årsfirande med middag på restaurang (gjort redan), och nu kommer snart syrran och hennes man och hänger här hemma. De är "utkörda" hemifrån, för deras dotter ska ha fest. Blir väl lite pizza, tv och snack.

Och pricken över i denna dag är impulsköpet jag gjorde nyss; Caterpillar Outlaw mc-boots, med 30% rabatt på Ellos! Woooohoooo!

Ha en skön lördag! Kram!

Grimgoth
2010-07-24 - 18:58:34

lördagsplanerna är hårdrock och öl ;)

sandralove
2010-07-24 - 19:54:46

Fin du e!



Ha en skön kväll!



Kram

Matildaz
2010-07-25 - 18:58:19

Lost är en riktigt bra serie:)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: