GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

days like these

2010-07-23 | 10:45:39 | Egocentrerat&Vardagligt


Idag: Mulet.

Och hur mycket jag än älskar jättevarm värme och ligga i timmar i solen och sola och bara njuta av utomhus och hoppas på lång het sommar så gillar jag att ha några "dåligtväderdagar" på semestern då det känns helt legitimt avkopplande och skönt att bara vara inomhus en hel dag och tomta omkring här hemma i lägenheten. Städa och plocka lite med ditt och datt, gosa med katterna lite extra, sitta på balkongen och läsa och ligga i soffan med film godis och te.

Nu är det ju inte bara regniga dagar jag läser bok, åh nej, jag plöjer böcker i solstolen och i sängen också. Och jag älskar pocketböcker.
I förrgår köpte jag på mig några nya.

Efter att ha läst "Låt den rätte komma in" och " Människohamn" av John Ajvide Lindqvist så är jag frälst i hans böcker och sätt att skriva. Mystiskt, spännande och lite psykologiskt. Lite Dean Koontz över det hela.
Har "Pappersväggar" här hemma som jag ej läst än men köpte nu denna "Hanteringen av odöda".

Jonas Moström är en svensk krimdeckarförfattare jag verkligen gillar. Läst hans tidigare böcker om polisen i Sundsvall med kommissarie Johan Axberg och läkaren Erik Jensen i spetsen. Välskrivna och spännande.

Och så min första bok av Denise Rudberg. Inte läst nån av hennes böcker tidoigare och blev nu sugen att testa.

Kommentera 25 st

Kommentarer
Annica
2010-07-23 - 10:55:01

Om du inte läst Johan Theorins böcker så kan jag varmt rekomendera dem!!! Skumtimmen, nattfåk och den senaste som jag tror heter blodläge. Deckare med övernaturliga inslag i nu och dåtid, i ölänsk miljö. Riktigt bra!!

Emma says style, love & rock and roll.
2010-07-23 - 10:58:24

här är det strålande sol men jag håller mig inomhus ändå - jobbar! men men.

Natasha
2010-07-23 - 11:09:17

Älskar John Ajvide Lindqvist! Har läst alla hans böcker, förutom hans nya då (Lilla stjärna). Ville beställa den på nätet, men det blev lite för dyrt med frakten inräknat. Ska köpa den nästa gång jag är i Sverige.

sanna
2010-07-23 - 11:29:12

Gott med lite boktips! efterlyste det igår :)

Jakob Andersson
2010-07-23 - 11:40:25

Anna, visst har du varit på Lars Winnerbäcks konsert? :D Var det bra spelningslista? :D

Jakob Andersson
2010-07-23 - 11:45:17

Stämmer denna spelningslistan? http://sharemyplaylists.com/lars-winnerback-turne-2010/ Isåfall är det heeeeelt fantastiskt! :D Ikväll ska jag se Lasse. Gissa om jag taggar?! :) kram på dig...

Fröken S
2010-07-23 - 11:49:14

Ska genast lägga låt den rätte komma in i läshögen. Den har tyvärr stått och dammat i bokhyllan, men med tips och rekomendations blir man lite mer sugen =)

Banana
2010-07-23 - 11:53:27

Denise Rudberg är tyvärr skitdålig! Iaf som chic-lit författare, hörde iofs att hon sadlat om till deckare nu...Jag har också hört massa bra om Johan Ajvide Lindqvist men jag VÅGAR inte läsa, är för mörkrädd, hehe.

Jeanette
2010-07-23 - 12:00:01

Jag tycker Denise Rudberg är bra! Men förväntar man sig nåt djup så kanske det inte är rätt böcker..

donnasandra
2010-07-23 - 12:00:51

Mmm böcker är bäst, det är nästan en plåga att jobba i bokaffär där man ser böcker dagarna i ända :-P (fast underbart är det också). Skönt med en dag utan stress att komma ut och njuta av vädret. Det behövs lite mulna dagar med.



Fin du är förresten Anna, som alltid!

Dissy
2010-07-23 - 12:11:40

John Ajvide Lindqvist är en underbar författare. Jag plöjde igenom alla hans böcker efter att ha läst Låt den rätte komma in. Dock är jag lite besviken på hans senaste bok Lilla stjärna som är aningens för morbid för min smak. Människohamn är min absoluta favorit av hans böcker.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-07-23 - 12:11:58

Jeanette: haha nej jag har inte förväntat mig att denise rudbergs böcker ska vara psykologiska och djupa. genren är väl ganska så uppenbar.

Malin
2010-07-23 - 12:16:28

Jag älskar Denise Rudbergs böcker! Läst Väninnan triologin samt den andra triologin. Tycker att böckerna är helt okej tidsfördriv, om än korta då jag läste ut allihop läskigt snabbt! ;) Men om man inte orkar tänka för mycket när man läser en bok är det absolut ett bra tips.

FILIPPA DANELL - kung redan som ung.
2010-07-23 - 12:16:45

sv: tack så mkt :) allt bra idag?

Sofia
2010-07-23 - 12:20:48

Åh, tack för boktips, det behövs alltid! Jag älskar ju svenska deckare så där fick jag lite nytt att kolla upp! Denise Ruberg skriver jättebra tycker jag, roligt, dråpligt, igenkännande men också allvarligt!



Kram på dig fining <3

Hanna
2010-07-23 - 12:44:28

Håller också på med Hanteringen av odöda just nu, fast jag gillade nog Människohamn bättre.

KONSTÅKNINGSBLOGGEN
2010-07-23 - 13:16:21

håller helt med.. jag är tacksam för molnen ;)

ida
2010-07-23 - 13:23:41

sv: ja de hoppas jag me!! :D

Kram x)

Emma Damm Drawings
2010-07-23 - 14:07:01

Men ååh tack finaste finaste Anna! ♥

Yennipher
2010-07-23 - 14:19:47

Hanteringen av odöda är jättebra :)

Denise Rudberg's böcker tycker jag inte om, hon skriver så himla... enkelt.

Åsa
2010-07-23 - 15:04:01

Ajvide Lindqvist är såå bra! Låt den rätte komma in ligger på min topp 3, lätt! Har börjat med Människohamn, har dock inte kommit så långt än, men den är redan spännande!

LaLizita
2010-07-23 - 23:22:46

Åh gode min gud! Denise Rudberg. Det går nästan för mig när jag tänker på hur bra hennes böcker är :)

Enjoy!

Elin
2010-07-24 - 11:51:40

Vad kul att du får upptäcka Denise Rudbergs chicklitvärld för första gången :) Jag är nog inne på min tredje runda nu!

Har du läst Kajsa Ingemarssons böcker? Små citroner gula och de i den serien och inte att förglömma krönikeboken Kajsas värld?

Jag har plöjt Per Hagmans Vänner för livet, Ruiz Zafons Ängelns Lek och Martina Haags fånge i hundpalatset (inte lika bra som hennes tidigare).

Semester är verkligen lika med läsa fina böcker!

Linda
2010-07-25 - 00:20:52

Se där, jag har läst hela dagen och klickat hem en bunt nya godbitar också. ...får det lov att vara en cosmo?

- Alexandra!
2010-07-26 - 16:59:16

Jag håller med dig - dessa molniga dagar behövs då och då, för då slipper man (i alla fall jag) känna ångest över att jag inte är ute. ;P



Pocketböcker är kickass! En av de du köpt har jag också - Ajvide-boken. :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: