GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Beautiful people

2010-07-02 | 07:47:41 | Film/TV/Kändisar

I bloggvärlden och i tidningar och på övriga nätet är det ofta populärt med " världens snyggaste"listor och det utses världens sexigaste och drömutseennden hit och dit.

Just i blogosfären verkar den där Megan Fox, nån vid  namn Kim Kardashian(?), Jessica Alba, tjejerna från det där The Hills och så nån fotomodell jag glömt namnet på vara extra populära..och så såklart den eviga Angelina Jolie...
Detta är kvinnor som totalt går mig förbi. Jag ser inget intressant med dom alls.. Snygga, ja visst..men för perfekta, för tråkiga..för platta ( inte bystmässigt nu då).

Likaså tycker jag att många bloggare tenderar att lägga upp bilder på enligt dom världens vackraste kvinnor, som ofta på nåt sätt påminner och liknar dom själva....? Absolut inget fel med det..man ska ju tycka att man själv är vacker, men tycker ibland att det blir lite lustigt.

Vilka kvinnor tycker jag då är extra snygga?
Mamma kommer alltid att vara nummer 1. Alltid. Men varken jag eller hon vill att hon ska figurera på denna blogg.Så bild uteblir där.
Sen är det ju då min hangup på Marilyn Monroe. Jag har "älskat" henne sen jag var 11 år.

Jag vill först och främst sen slå ett slag för två svenska kvinnor:
Ebba von Sydow och Mia Skäringer. Ebba med sitt rena ärliga ansikte, fantastiska kropp och dessutom så driven och smart så hon blir snygg bara därför.
Mia Skäringer, har ni nånsin sett ett par intensivare mer fantastiska ögon?
Kate Hudson - så gyllene och hippievacker.
Michelle Pfeiffer - säger bara Grease 2 och när hon spelar Catwoman. Mjau!
Sandra Bullock. Sandra har varit en favorit sen jag såg Medan du sov första gången. Ingen klassisk skönhet men oemotståndlig.
Sarah Ramirez - Callie Torres i Grey's Anatomy. Curvalicious, sexig och totally gorgeous..och med en sångröst som konkurrerar ut ganska många etablerade sångerskor.
Amanda Seyfried. Jag vill ju bara se ut som hon gör i Mamma Mia...suck.


Kommentera 33 st

Kommentarer
Mia
2010-07-02 - 08:15:52

Jag håller helt med. Jag har två STORFAVORITER - mamma och Rory i Gilmore girls. My true girls next door! :)

Lady Thirty
2010-07-02 - 08:20:33

marilyn är verkligen en av de vackraste kvinnor som gått i ett par skor även audrey hepburn och lana turner är två oootroligt vackra kvinnor!

Karin
2010-07-02 - 08:38:43

Bra att du tog med två brunetter också;) skämtochsido... detsamma! Några planer?:)

Wysteriia
2010-07-02 - 08:41:07

Älskar Sandra :) Hon känns så naturligt vacker! :) Alltid gillat Drew Barrymoore också :)

Lina
2010-07-02 - 08:51:01

Smaken är som baken. Jag älskar Gwen Stefani. Hon är både cool och snygg:)

Angel
2010-07-02 - 08:53:20

Ebba ja och Sofi Fahrman,men visst Megan fox är vcker hon med.

Maria
2010-07-02 - 09:41:59

Shakira är en av de vackraste kvinnor jag vet :) Hon är sådär sexig på ett unikt och naturligt sätt, hon behöver liksom inte kladda på massa smink och göra till sig för att se sexig ut :) Och så är hon bara 1.52 lång, man behöver inte vara modell-lång för att vara gorgeous ;)

R
2010-07-02 - 09:44:04

Jag håller med dig om mycket! Callie är min favorit Sarah Ramirez alltså. Hon är så otroligt vacker. Amanda Seyfried är supervacker hon också, däremot är det nog mest i Mamma Mia som jag gillar henne. Den rollen passade henne.



Bra skrivet inlägg!



Kram

Karin
2010-07-02 - 09:58:47

hehe en av dina bloggidoler är här just nu, står 2 m ifrån mig:p

Emma
2010-07-02 - 10:10:58

det har jag också tänkt på! många bloggare lägger upp bilder på nån snygg kändis och så råkar de vara rätt lika.. hm.



adriana lima står högst upp på min lista. hon ser inte perfekt ut, vilket gör henne perfekt i slutändan :P suck..

Diddi
2010-07-02 - 10:18:10

Jag tycker det är så tråååååkigt med Megan Fox och Jessica Alba, ständigt dessa två, tycker att de båda är i princip samma sak bara att Megan Fox ska vara nån lite mer dirrrty-version av präkto-Alba. Tycker liksom inte det är nått sköj när det blir sådär SJÄLVKLART. De där damerna i The Hills är precis samma sak, sådär lagom perfekta och självklara som alla vill vara.

Jag tycker också att Mia Skäringer och Sara Ramirez är skitsnygga. Debbie Harry under Blondies storhetstid helt fantastisk och sen är jag sedan barnsben hemligt förälskad i Christina Ricci.

Sist och inte minst tycker jag att du är skitsnygg.

XX

Josefine
2010-07-02 - 10:19:12

Åh som jag håller med. Sara Ramirez är dock en stor favorit, och helt klart Marilyn Monroe.

Sanna
2010-07-02 - 10:35:51

jaha , den klänningen var superfin ! Köpt nyligen eller gammal ?



Sandra Bullock är min stora favorit av dom du skrev om. Hon är så otroligt vacker och jag önskar verkligen att jag såg ut som henne, avslappnat och tokigt snygg på något sätt. Inte så "tillrättalagd"

Ling-Ling
2010-07-02 - 11:28:51

Ja smaken är olika... Tycker verkligen Angelina Jolie och Jessica Alba är två av de vackraste kvinnor jag sett. Och Scarlett Johansen.. Det där med att man gillar folk som liknar en har det gjorts undersökningar om.. Man dras omedvetet till det naturligt tydligen.. Lite narcisistiskt.. ;) (Därmed inte sagt att jag liknar ovanstående kvinnor men två av dem är ju brunetter som jag själv, något jag föredrar överlag, hmm...)

Fredrik Frisören
2010-07-02 - 11:29:17

snygga tjejer! =)

emmy
2010-07-02 - 11:29:19

marilyn är otroligt vacker!

Grimgoth
2010-07-02 - 11:50:57

Håller med dig lite på din lista där och absolut har Marilyn Monroe en plats.

Annars finns det heta brudar också inom metal scenen, (kolla Chick of metal på min blogg).

Michelle Pfeiffer och sen måste jag hålla med stömmen med att säga att Megan och Jessica Alba samt Angelina Jolie har nått visst.



Sen på senare år tror jag att jag börjat gilla rödhåriga tjejer med, naturliga då så klart, med deras mjölkvita hud och röda hår.



jaja, skulle kunna fortsätta här med.

Ser fram i mot när du ska köra "kill listan".

Grimgoth
2010-07-02 - 11:52:02

Håller med dig lite på din lista där och absolut har Marilyn Monroe en plats.

Annars finns det heta brudar också inom metal scenen, (kolla Chick of metal på min blogg).

Michelle Pfeiffer och sen måste jag hålla med stömmen med att säga att Megan och Jessica Alba samt Angelina Jolie har nått visst.



Sen på senare år tror jag att jag börjat gilla rödhåriga tjejer med, naturliga då så klart, med deras mjölkvita hud och röda hår.



jaja, skulle kunna fortsätta här med.

Ser fram i mot när du ska köra "kill listan".



(om detta är andra gången samma kommentar kommer så var det för jag var osäker på om jag skrev att det var jag)

Grimgoth
2010-07-02 - 11:58:54

sv:

:D

Så klart inte Brad Pitt ska vara med på den!

Glöm bara inte Mr. Grimgoth ;) hahaha

Grimgoth
2010-07-02 - 12:04:08

sv:

Det är ju bara för jag inte gjort någon "världens snyggaste" lista än ;)



Har du råkat ut för fenomenet "moshpits" btw?

Grimgoth
2010-07-02 - 12:11:59

sv:

Risken finns att du får vänta bra länge på den listan samt säkert få påminna mig om den hehe.



Ja, det förekommer som sagt mer och mer och jag fattar faktiskt inte grejen och tycker denna utvecklig är trist!

Hayley
2010-07-02 - 12:59:38

Åh sandra bullock är en favorit för mig med. Magiska systrar är en av mina favoritfilmer med henne! :)

Karin
2010-07-02 - 13:12:54

http://pyttis.blogg.se/2010/june/its-the-snap-in-the-shots.html

;)

Anonym
2010-07-02 - 13:29:10

hehe jaja:p

Jennifer
2010-07-02 - 13:38:11

skulle bli superglad om du röstade på mig somveckans blogg hos ; fotobliixtt.blogg.se

jag är nummer nio !

Tusen tack !

Alexandra -mamma till Leia
2010-07-02 - 15:02:10

Jag tycker Alyssa Milano är lätt vackrast :)

Carro
2010-07-02 - 18:11:17

kate hudson är verkligen görfin. drömutseendet.

Helén
2010-07-02 - 21:05:00

Noterar ovan att Alyssa Milano är Alexandras favvo. Hon har ju helt rätt. Fantastiskt snygg och vältränad. Jag gillar ju när tjejer har lite synliga muskler.



Alla dina brudar är superfina men många av dem hamnar nog på snyggaste listorna? Eller? Tror Elin var med högt på nån lista nyligen. I nån tidning. Eller så blandar jag ihop folk. Mkt snygga kvinnor finns det här i världen....



Dissy
2010-07-02 - 21:30:52

Jag håller verkligen med dig, för perfekta människor tycker jag är ointressanta. Jag tycker anna paquin med sin oemotsåndligt söta glugg är jätte söt, men vackraste kvinnan i världen är nog ändå Lily cole. Jag är svag för read heads.



Men lustigt det där med att de listar folk som är lika sig själva. Har jag inte alls tänkt på. Jag gillar verkligen när du skriver av dig lite här på bloggen, du är en riktigt vettig person så det är alltid intressant att läsa dina åsikter.



Kram på dig gumman.



ps. du är också otroligt vacker;)

Frida
2010-07-03 - 00:53:00

Åh, håller med om att Kate Hudson och Sarah Ramirez är sjukt snygga! Annars har jag alltid gillat Jessica Alba, Jennifer Lopez och Beyoncé. Carrie Underwood är vacker också. Megan Fox däremot klarar jag verkligen inte av. Huvva!

A
2010-07-05 - 10:30:18

Håller med dig om vilka som är vackar och vilka som är "trista".

De klassiska skönheterna, och de som alla ser lika ut är ointressanta tycker jag.



Tre av mina favoriter är Sarah Jessica Parker, Uma Thurman och Cate Blanchett.

Alla har lite säregna utseenden som gör dem gudomligt vackra, tycker jag! :)

Ebba von Sydow, Svt.se/Ebbasblogg
2010-07-05 - 13:14:39

Nä, det här var alldeles för fint skrivet. Nu blev jag VÄLDIGT, väldigt glad!!! KRAM!

leopardia
2010-07-06 - 12:16:58

Maggie Gyllenhaal


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: