GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

veckans mat och träning

2010-12-05 | 19:44:13 |

Ja då var det dags för veckosummering igen då av veckans matintag och träning.
Matmässigt känner jag inget woohoo alls.
En del alkohol i och med lilla trippen till Stockholm, väldigt oregelbundet, en del onödigheter, för lite protein tror jag mycket kolhydrater...och det känns ju sådär när jag idag provat jeans och känt mig som världens största fetto och den enda på denna planet som nog inte kan ha jeans. Fy fan vilket kropsshat som bubblat och kokat idag.

Dock kände jag mig väldigt nöjd med morgonträningspassen och att jag kände mig piggare och starkare efteråt och att jag även bara utan att blinka svidade om när jag kom hem från stockholm i torsdags kväll och körde ett litet pass.

...men nu sitter jag här med ond hals och rinnande näsa och inser att det blir ingen träning alls närmsta dagarna...varför känns det som att alltid när man på allvar tar tag i träning o hälsa så blir man sjuk...eller stukar fötter?



Måndag 29/11

 

Frukost: Två löskokta ägg, två rostade grova osötade mackor med ost skinka, smör och lite rödbetssallad. Grönt te

Mellanmål ca kl 13.00: Apelsin+ te

Lunch/Middag: En portion tagliatelle med sås på fläskfilé grädde smaksatt creme fraiche tomater, soltorkade tomater, paprika och rödlök

Kvällsmål: två rostade grova osötade mackor med ost skinka, smör och lite rödbetssallad. Grönt te

 

Träning. Innan frukost

cirka 45 minuter med afrikans dans + styrketräning armar och ben med 3kiloshantlar

15 minuters promenad till jobbet.

 

Tisdag 30/11

Frukost cirka kl 8.00: Två löskokta ägg, två rostade grova osötade mackor med ost skinka, smör och lite rödbetssallad. Grönt te

Lunch/Middag ca klockan 16.00 : Fullkornsris, Pepparsås, kycklingfilé, gurka och tomat.

Kvällsmål: två rostade grova osötade mackor med ost skinka, smör och lite rödbetssallad. Grönt te

 

Träning. Innan frukost

cirka 35 minuter med afrikans dans + styrketräning armar och ben med 3kiloshantlar

15 minuters promenad till jobbet.

 

Onsdag 1/12

Frukost: Två löskokta ägg, två rostade grova osötade mackor med ost skinka, smör och lite rödbetssallad. Grönt te

Mellanmål: En liten kexchoklad+kaffe

Lunch: Lite från en salladsbuffe: En skiva vitlöksbrod, pizzasallad ärtor majs champinjoner dressing.

5 stora Tortelliniknyten med ricotta parmesan spenat ruccola och champinjoner i bechamelasås. 2 glas rödvin.

Fika: En halv liten bägare med chokladyoughurtglass med geléhallon

Kväll: Lite bröd brie, lite ugnsbakade chips, ett glas rödvin.

 

Träning:

3x12 armhävningar

3x12 maghjul

dans på konsert, promenerande i sthlm runt i butiker.

 

Torsdag 2/12

Frukost: Grillad macka med mozarella och tomat, sallad med lite dressing

Lunch: 75% av en portion spaghetti bolognese, 2 glas rött , 1 skiva bröd med vitlökssmör

Middag: 1 frp toscansk tomatsoppa med mozarella

 

Träning

styrketräning med 3kiloshantlar

afrikansk dans

kortare men lite mer intensivare pass med fler reps på styrkeövningarna

promenerande i stockholm

 

 

Fredag 3/12

Frukost: Baguettemacka med ost skinka paprika tomat o gurka + te

Lunch: Amerikansk sallad med ost skinka sallad paprika gurka tomat majs, dressing, bröd

Middag: Två tortillabröd med fajitakryddad kycklingfile , majs, gurka, paprika, riven ost, gräddfil

2 stycken 33cl starköl.

4 godisferraribilar, 1 chokladpralin

 

motion: promenad till och från jobb, cirka 30 min totalt...bärande av x antal färgburkar a 10-15 liter/kilo

 

Lördag 4/12

Frukost: 2 rostade grova osötade mackor med ost skinka smör lite rödbetssallad + grönt te

Lunch: En grov fralla med groddar ost skinka tomat gurka + kaffe och en halv lussekatt

Middag: Amerikansk sallad med ost skinka sallad paprika gurka tomat majs, dressing, bröd

Övrigt: 1 glas julmust 1 näve chips

 

Lite vardagsmotion i form av strosande på stan.

Halsont

 

Söndag 5/12

Frukost: 1,5 rostade grova osötade mackor med ost skinka smör lite rödbetssallad + grönt te

Lunch/Middag: 1 frp Keldas toschanska tomatsoppa med mozarella i + 2 rostade grova osötade mackor med ost och skinka

 

2 ahlgrens bilar 1 ruta choklad

 

Ont i halsen, snuva, huvudvärk.


Kommentera 6 st

Kommentarer
Ida
2010-12-05 - 20:00:36

Jag kan absolut inte ha jeans heller. KAN verkligen inte. Monsterhöfterna jag innehar kan inga jeans omfamna. Finns ju så mycket andra fina kläder man kan känna sig fin i utan att ha ångest. Kjolar och klänningar som döljer det man inte är nöjd med... Jeans är ett ångestplagg för mig.

Sofia
2010-12-05 - 20:30:29

Det sägs att kroppen ofta reagerar med förkylning när man börjar träna av okänd anledning. Vet inte hur mycket sanning det är i det men så var det för mig med...

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-12-05 - 20:35:40

Mums, gott med mat. :-)

Cecilia Bergman
2010-12-05 - 21:08:37

Hm, jo, jag känner igen det där med att man alltid blir sjuk när man känner att nu, nu har jag kommit igång med träningen. Krya på dig och på det igen!

Jessica
2010-12-05 - 23:16:35

Som några redan skrivit ovan så är det mycket vanligt att man blir förkyld när man börjar träna mer än man vanligtvis gjort innan. Ändrar man dessutom i kosten blir de oftast lite värre. Vad jag har kunnat läsa mig till, har inte läst allt som finns att läsa men lite så beror de på att slaggprodukterna i kroppen kommer fram och börjar rensas ut vilket medför att kroppen är i obalans för att förklara de lite lättare. Bakterier som stått still i kroppen tas nu upp av kroppen och en förkyldning kommer. Det är därför dom alltid rekommenderar att man ska börjar träna lite och lugnt. Jag har själv skrattat när någon sagt de räcker och börja med 20 min promenad, lite hemma övningar i styrketräning och sen lägga till lite mer i sakta tempo. Men de finns en anledning till varför man ska börja extremt lugnt när man ska börja träna. Kroppen ska hinna rensa ut skiten först för att du inte ska bli sjuk av din träning. Man kickstartar inte träning som många tror och som man oftast vill göra för att komma igång och se resultat fort, de är bättre att lägga 3-4 veckor extra på att komma igång.

Sen är vi alla säkert olika ju och jag är ingen expert men om man suger lite på infon så låter de rätt vettigt ändå.

Maria
2010-12-06 - 12:11:57

Hejsan, här får du en Beautiful Blogger-award av mig :)



http://marvelicious.blogg.se/2010/december/beautiful-blogger.html#comment


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: