GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Svar på frågestunden!

2010-12-22 | 21:35:02 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

Från Lotte

Favorit resmål/klädbutik/maträtt?
Jag har inte rest särskilt mycket men jag var i Paris i några dagar i maj år 2000..och jag blev förälskad, love at first sight...dock har jag aldrig återvänt..
Det där med klädbutik är svårt. Lindex har kläder som passar min kropp, på Topshop har jag gjort några av mina bästa köp och så återvänder man alltid till H&M.
Jag älskar mat och är en perioderare...men hur gott är egentligen  inte bara en vanlig spagetti och köttfärssås med heinz ketchup..?

Sommar eller vinter?
Definitivt sommar! Vill ha sommar 11 månader om året och vit vinter 1 månad.

Godis eller chips? Röda ferraribilar.

Te eller kaffe?
Dricker cirka 6-8 koppar te om dagen. Kaffe 5 gånger om året..

Hemma- eller utekväll?
Hemmagris deluxe.

Högklackat eller sneakers?
Hmm äger nog inga sneakers..

Sex and the City eller Grey's Anatomy?
De första tre säsongerna av Greys är guld men inget..INGET slår SATC.


Från Fanny
Vad önskar du dig i julklapp? Skriv gärna fera saker :)
Allra mest önskar jag mig en bok av min favoritillustratör Liselotte Watkins. Men även Vampire Diares, en receptbok, Yvonne Ryding body oil,  böcker =)

Från Angel
favoritbok?
Oj det är ju verkligen skitsvårt att välja bara en..men de jag verkligen blicit totalt totalt uppslukad av och läst flera gånger är Twilightböckerna..synd och konstigt att filmerna blev så totalt skitkassa.


Från herr Grimgoth

Vad inspirerar dig?
Allt och inget..ibland kommer det bara från ingenting..ibland för nåt mönster jag ser i mattan men som sen försvinner när jag blinkar...från sjuttiotalet från liselotte watkins från musik från tv..
Hur länge har du haft din rocker vid din sida? Ja du han har funnits i mitt liv i 10, 5 år men första 3,5 åren nobbade jag honom...stackarn..men han var ihärdig och den 6 mars 2004 blev det vi.
När planeras barn, kanske ni redan har det? Barn planeras inte över huvudtaget..jag har aldrig velat ha, inte min rocker heller.
Vad är dom 5 första sakerna som du gör på morgonen? Kissar tömmer kattlådan sätter på te kollar acnestatus i fejjan och sätter på datorn.
Några extra roliga bloggar som förgyller din vardag? Din såklart Grimgoth. Ebba von Sydows, Trueborntina, hmm nevnarien och karinolofsson.
Konserter/Festivaler inplanerade? Funderar starkt på Sweden rock!
Öl eller vin? Men åhh...älskar rödvin..men fan en stor stark är nog bäst!
Dricker du whiskey, isf. vilken? Nej det gör jag inte..har försökt..men nej.
Hur många kort har du egentligen tagit genom detta året? Oj du..när jag lämnade in macbooken som jag bara hade i 3 veckor innan den pajjade så var det 998 foton på den..Så det blir x antal tusen foton varje år..
Nojjor? utseendenojja deluxe..lider ju av BDD..sen har jag viss åldernojja också.
Ovanor? Ställer tekoppar överallt här hemma så en del tepåsar hinner mögla innan jag tar bort dom..överdrivet tvättande av händerna i perioder.

Från Lollo
Vad tror du att du gör om fem år?
Förhoppningsvis har jag utvecklat mitt egna företag och klädmärke Avanna,  driver en egen fantastisk webshop och räknas som en etablerad Svensk designer.
Det är förhoppningen..sen vågar jag inte "tro"..

Från Siri
Du har ju börjat med afrikans dans, vad är det? Och vilka delar av kroppen tränar man?

Det är en typ av dans med hmm olika moves och rörelser som gör en svettig flåsig och glad. En dvd.
kondition och koordination.

Från Towis
skulle du vilja bo i sthlm? ge lite för/nackdelar med sthlm vs tidaholm :)
nämn 5 blggar du läser varje dag!

Jag bodde i stocdkholm 2000-2001..jag älskar stockholm och ibland vill jag bara flytta tilbaka..
fördelen är framförallt anonymiteten och utbudet och möjligheterna..men anonymiteten kan ju i och för sig bli en nackdel också i en storstad att ingen alls ser dig..
Tidaholm här har jag mina nära och kära, det är så vackert om sommaren, nära till allt..det är hemma..
Men så är ju nackdelarna att man alltid måste åka iväg till andra städer för att komma bort för att kunna shoppa och hitta saker...för att känna lite puls och liv.

5 bloggar jag läser varje dag förutom de jag nämnde på Grimgoths fråga...Englas, Emma Damm, bloggkommentatorerna, annawii och min fina svägerskas blogg!

Från MalinKalin

Hur ofta shoppar du och för hur mycket pengar per månad ungefär? Hmm en gång i veckan kanske och för kanske 1000-2000 kronor.

Från Ida
Tror du att det är som SJ säger att tågkaoset delvis beror på att Sverige har Europas sämst underhållna järnvägssystem och att det tillsätts för lite pengar från regeringen för att underhålla och bygga ut? Och tror du att fler skulle välja tågtrafik framför bil om de visste att tågen gick i rätt tid?
JA.

Rolig fråga va? ;)
Absolut!


Hmm.. Sen undrar jag om du har märkt någon skillnad på kroppen sedan du började träna mer och hålla bättre koll på kosten?
Nope..eller jag känner mig fetare..men nu har jag varit förkyld o krasslig i 2,5 veckor..inte haft en förkylning på 1,5 år självklart blir man sjuk när man vill bli nyttigare..suck.


Annars vill jag bara tacka för en härlig, ärlig och inspirerande blogg!
Kram på dig!

TAck o kram !

Från Gosia
Har du några stora mål/drömmar som du fortfarande inte uppfyllt?
Hmm vet inte om jag uppfyllt nåt alls jag drömt om...än..

Från Maria
Jag är nyfiken på vad du tyckte om Mad Men.
Jag har kollat 3-4 avsnitt och är INTE imponerad än..

Från Petra
Är du en born-and-raised västgöte? Yes I am!
Favoritfärg (förutom rosa)? Rött!
Favoritmöbel? Min Marimekkofåtölj =)
Vilken stad gillar du bäst; Stockholm eller Göteborg? Varför? Stockholm..för de3t varit mitt hem under ett år i mitt liv, för att det alltid känts som hemma.
Om du bara fick välja en enda sminkprodukt att använda under hela 2011, vilken skulle det vara? concealer- cover all mix från makeup store!
Har du skänkt pengar till Musikhjälpen? Nope det gjorde jag inte.
Har du några "frikort" (dvs kändisar som du "får" ligga med utan att din partner har rätt att bli arg)?
Vi har aldrig haft den diskussionen faktiskt..men jag hoppas att jag har ett automatiskt frikort på Ian Somerhalder...

KRAMAR!
Kram tillbaka!

Från Stina

Om du skulle tvingas flytta av någon anledning, till annan stad. Vilken skulle du helst vilja flytta till (I Sverige eller någon annanstans)?
Jag vill bo i Paris i så fall...mmm

Vilken funktion skulle du inte klara dig utan om du var tvungen att avstå från något; syn, hörsel, smaksinnet?

Jag skulle absolut inte kunna avstå ifrån min syn..det smärtar mig redan så att jag har synfel..men utan syn skulle jag inte kunna skapa..foto tavlor kläder.
Och utan hörsel skulle jag inte kunna njuta av all fantastisk musik eller kunna höra mina favoritröster eller mina katters mjauande.
Så även om jag älskar mat så avstår jag nog helst smaksinnet..va fan då kanske jag inte skulle äta så mycket o bli lite smalare på kuppen..?

från E
Har du funderat på hur du vill utveckla ditt skapande? Kanske formge mer än bara kläder och sånt? Det vore kul att se mer Avanna (vykort, snygga prints att ha på väggen, kanske presentpapper/tyg?). Kram

jag gör inget annat än att fundera på Avanna känns det som och ja jag vill göra barnkläder herrkläder kuddar tyger brickor affischer prints till det mresta..smycken skor jackor..
En Avannafabrik!

Från Cissi
Om du är skrivsugen så kan du väl berätta lite om din politiska åsikt? Jag är så nyfiken och ska hålla tal i skolan om det efter jul och vill ha lite inspiration :)

Kram
Kram på dig själv.

Jag har aldrig hymlat om att jag är RÖD. Jag röstar på Vänsterpartiet och hoppas och tror fortfarande på att Sverige ska återgå till att vara ett rött land..some day.
Vill du dock läsa mer längre inlägg om mina åsikter så har jag en egen kategori för det här på bloggen.


Från A
Gillar inte du dina tänder?
Jag bara kom på att du alldrig skrattar så som man gör "på riktigt" på bild.
Hehhe lite dum fråga kanske men iallfall :)


Jag älskar mina tänder..det är väl en av få grejer på mig i utseendet jag inte har komplex för..
men det känns som det här med tänder mun leende är så jäkla olika i olika utseenden..en del behöver bara sära på läpparna pyttelite för att tänderna ska synas en massa..det gör inte mina..för att jag ska le med tänderna måste jag nästan grina eller gapskratta och det känns inte särskilt naturligt för en bild till bloggen bara för att visa att jag är glad.

Från Sofia
Vad jobbar du med?

Jag jobbar 2 dagar i veckan i en färg-heminrednings-tapetaffär, sen driver jag egna designföretaget och klädmärket Avanna samt är mode-design-stilkrönikör i lokaltidningen.

från Angelica Lindh
kommer du sälja dina kläder på Nelly igen elelr säljer du dom någon annan stans nu? :)

Det där är nu en ganska komplicerad fråga..Det säljs fortfarande plagg från sommarkollektionen på Nelly och jag skulle ha släppt en höstkollektion..skulle ha släppt en ny kollektion i vår..men efter många om och men så har JAG BESLUTAT för att bryta samarbetet med Nelly. Så nej som det ser ut nu kommer det inte komma nåt nytt där..jag ska satsa sj'älv igen.

Tack för alla roliga intressanta braiga frågor!!!



Kommentera 9 st

Kommentarer
Emma Damm Drawings
2010-12-22 - 22:14:51

Jag läser din blogg varje dag också sötan. Det är en sån där blogg man blir glad av när man ser att den är uppdaterad på bloglovin.

Emma Damm Drawings
2010-12-22 - 22:16:11

Jag läste precis efter jag postade detta din kommentar på min blogg. Gud vad glad jag blir över att det märks. Familjen är det finaste som finns :-) PUSS

Angelica Lindh
2010-12-22 - 22:16:24

Tack för svaret :)

kommer du skaffa en egen webshop eller något då?

Gosia
2010-12-22 - 23:11:32

Det låter som rätt val... Nelly var väl bra PR och ett sätt att synas, men du lär ju tjäna mycket mer om du tar tag i det här själv.

Hoppas du uppfyller en av dina drömmar snart i alla fall! :)

Anna
2010-12-23 - 02:02:16

Sa roligt att lara kanna dig battre! Gillar verkligen fragestunder!! Tycker ocksa att du gjort ratt som fortsatter sjalv, betydligt battre att sjalv ha kontroll over produkter och varumarke an att dela det med nagon annan instans - dessutom ar det ju sa vanligt nufortiden - det enda att lagga pa minnet ar val att det kan vara en bra ide att borja smatt med ett par "flagship" produkter an att forsoka bredda sig alltfor fort - det ar i alla fall ett rad som jag sjalv forsoker att folja... Good luck!



Ps - ocksa kul att lasa att nagon har ett "normalt" forhallande till pengar vg bade julklappar och kladesinhandlande! You go girl!

Art By Tina/Tina Axelsson
2010-12-23 - 09:39:50

Hoppas vi ses på sweden rock!!! Vill så gärna dricka öl med dig=)

Grimgoth
2010-12-23 - 10:26:39

Spagetti och köttfärssås med heinz ketchup rockar fett!



Röda ferraribilar kombinerat med den svarta Lotus är en bra kombo.



Bra svar på mina frågor med och ihärdighet lönar sig (tänker på din rocker där), sen vart jag glatt överaskad att min blogg förgyller din vardag bland många fler så klart, DET trodde jag inte.

Tack.



Jävlar vad kort du knäpper men jag känner igen mig lite även om jag inte knäpper lika många, sen så ses vi kanske på SRF :)

(Ser du mig så kom fram och hälsa)



Nojjorna och ovanorna var inte så chockerande, låter typiskt "tjejiga"" ;)



Ian Somerhalder, hehe där ser man.



En Avannafabrik lät toppen, kan jag få jobba där då?



Äh, alla frågor och svar bra och hoppas du får det bra i morgon.

Elin [ n e v n a r i e n ]
2010-12-23 - 12:36:26

Klassiska barnfrågan. Personligen får jag fnatt när de dyker upp, folk tjatar som dårar på min blogg, till och med facebook och jag blir tokig på det :P

..:Sarah:..
2010-12-25 - 23:47:01

Ser fram emot din sattsning på egen hand. jag gillar dina linnen med text väldigt mycket :)



GOD JUL förresten sötnos !


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: